Horní menu

Drobečková navigace

Úvod > Škola > IV. třída

IV. třída 

Vážení rodiče, milí žáci, od pondělí 25.5. bude probíhat výuka dvěma způsoby. Jednak ve škole, jednak bude pokračovat distanční výuka doma. Obě skupiny budou dělat stejné úkoly. Ti, kteří budou chodit do školy, už nebudou muset dělat nic doma. Výuku ve škole jsme si rozdělili s paní asistentkou. Já budu učit v pondělí, ve středu a v pátek. Paní asistentka pak v úterý a ve čtvrtek. To, co budou žáci dělat ve škole si opravíme s paní asistentkou ve škole. Ti, kteří budou pracovat doma, mně odevzdají vypracované úkoly zadané na týden nejpozději v pátek na konci týdne.

Pokud se vyskytne nějaký problém, hned mě prosím kontaktujte přes e mailovou adresu nebo přes Messenger.

Přeji mnoho zdaru při řešení zadaných úkolů a jsem s pozdravem Mgr. Miroslav Hromádka.

 

Psal jsem Vám, že máte odevzdat vyplněné úkoly do konce týdne.

Bohužel všichni tak neučinili.

Obracím se proto na Vás, abyste tak splnili úkol co nejrychleji!!

 

 

Český jazyk

Anglický jazyk

Matematika 

Přírodověda

Vlastivěda

Předměty výchovného charakteru

Náboženství římskokatolické

 

------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Úkoly na týden 14. - 17. 4. 2020

Anglický jazyk

  • Tento týden bych velmi ráda uskutečnila online výuku 

Sejdeme se v pátek od 11:00 do 12:00

  • budeš potřebovat nejlépe sluchátka s mikrofonem, aby nás nerušila ozvěna...
  • stačí kliknout na následující odkaz https://meetingsemea8.webex.com/meet/petra.zikmundova
  • vyplnit jméno a zadat email - klidně rodičů, nikam se to neposílá a k ničemu se to jinak nepotřebuje
  • klikneš na join meeting (možná tam budeš muset kliknout na tuto ikonu víckrát)
  • a už bys měl být přihlášený do naší online hodiny.
  • doporučuji si to zkusit dřív, abych Vám v případě potřeby pomohla - můžete volat na č. 720 224 295 nebo psát na messenger Petra Zikmundová (fotka s motýlem)
  • v uč. str. 50 si přečti věty a odpovědi - jména - zapiš do procvičovacího sešitu 
  • v PS str. 66/2 - přečti si text u každého člověka a poté odpověz na otázku "Whose bag is this?"  Čí taška to je?
  • procvič si hodiny
    • připrav pro své kamarády procvičování na hodiny, tedy:
    • do procvičovacího sešitu:
      • nakreslíš různé druhy hodin (6 příkladů) s různými časy a okolo budou poletovat anglické věty s časy It's ....
        • viz. PL z minulého týdne 
    • Jakmile se vrátíme do školy, tak si vyměníte se sousedem sešit a on spojí správnou větu s obrázkem

Přírodověda

tento týden máme jen 1 vyučovací hodinu, zaměříme se v ní na kapitolu "živočichové v okolí lidských obydlí

- opakování - zařaď správně zeleninu - piš do sešitu: květák - ……………, salát - …………., okurka - ……………., česnek - …………., pažitka - ……………., hrách - ……………...

- zápis: (opiš nebo nalep)

Živočichové v okolí lidských obydlí

1. pro potěšení: kočka, pes, morče

2. pro užitek: prase domácí, tur domácí, kur domácí (maso, mléko, vejce)

3. volně žijící živočichové dobrovolně žijící v blízkosti lidských obydlí – získání potravy, př. potkan, myš

Hospodářská zvířata

- pro užitek

- domácí zvířata (zdomácnění = domestikace)

a) ptáci = drůbež

  • kur domácí - kohout, slepice, kuře - všežravec - maso, vejce, peří

  • kachna domácí - kačer, kachna, kachně - všežravec - maso, peří

  • husa domácí - houser, husa, house - maso, sádlo, peří

  • dále v PS s. 16 cv. 1 najdi 10 nesmyslů a vypiš je a zakroužkuj

 

ČESKÝ JAZYKSlovesa

Co jsou slovesa a co se u nich určuje, tvar určitý a neurčitý uč. str. 70 -71

uč. cv. 1/ str. 70zpaměti si tvořte věty

do školního sešitu – uč. cv. 2/ str. 71

/ vzor: píšou – 3.os., č.mn., přít.,.../

uč. cv. 5/ str. 72

do domácího sešitu – cv. 4/ str. 71

Jednoduché a složené slovesné tvary, zvratná slovesa uč. str. 72

do školního sešitu – uč. cv. 7, 8/ str. 72 – 73

/ cv. 8 vzor: rozděl stránku na poloviny – tvary jednoduché tvary složené

ležím budu recitovat

do PS – cv. 1 – 3/ str. 55

J M

/ cv. 3 a – číslo sloves napiš nad sloveso – vzor: si rozpárala, uvaříme

 

ČTENÍ Božena Šimková – Jak a proč lidé před dávnými časy pojmenovali rostliny / uč. str. 113 /

do školního sešitu – nakresli nějakou léčivou bylinu

 

MATEMATIKASčítání a odčítání

do PS 2.díI – cv. 1 – 3/ str. 3

cv. 4 – 5/ str. 3

cv. 8 – 12/ str. 4 / cv. 8,9 příklady počítej pod zadání do linek a potom napiš výsledek nahoru do příkladu /

/ cv. 10,11 můžeš si nejdříve vypočítat na papír /

Posílám ještě jednou odkaz na www stránky, kde si můžete procvičovat dosud probírané učivo českého jazyka a matematiky.

 https://www.onlinecviceni.cz/exc/pub_list_exc.php?id=430&action=show#selid 

Najdeš si tady učivo z českého jazyka a matematiky, které jsme probírali nebo probíráme a můžeš si to pomalu opakovat a procvičovat.

Posílám také odkaz na procvičování českého jazyka a matematiky -vyber si kapitoly, které jsme se už učili:

zadejte do vyhledávače: https://skolakov.eu, www.ctedu.cz

 

VLASTIVĚDA - Poznáváme naši vlast

do PS – doplň cv. 79/ str. 30

- Můj kraj

do PS – doplň cv. 1,2,4/ str. 31, cv. 6/ str. 32

 

Úkoly na týden 6.4. až 10. 4. 2020

Přírodověda

  • prosím vyfotit a poslat na mail eva.jarosova@zs.nizkov.cz převody, tentokrát budu známkovat, prosím tedy o samostatnou práci žáků, rodiče pouze pomohou se zasláním, kontrola bude již na mně:-) do 10.4. 2020
  • 21kg(g), 50t(kg), 200 000g(kg), 20q (kg), 7t(g), 6 000q(t)
  • 65dm(mm), 100mm(dm), 25km(dm), 60 000cm (m), 102m(cm), 104 000cm(dm)
  • 5h(min), 30min(s), 3600s(min), 5dnů(h), 1rok(dny), 180min(h)

- opakovat ekosystém park - jaký je to ekosystém, jaké rostliny najdeme v parku (jehličnany, listnaté, keře..), jací živočichové zde žijí, k čemu park člověku slouží a kde se nejčastěji vyskytuje, pokud by někdo neměl ještě hotovo udělá PS s. 29-31, dobrovolně nabízím on line opakování - https://brumlik.estranky.cz/clanky/prirodoveda/4.rocnik/ekosystem-park.html- u křížovky se název píše dohromady bez mezery a jen napovím druhové jméno u č. 8 SVRASKALÁ

- nová látka - ekosystém okolí lidských obydlí - opět vkládám zápis ve 2 formátech(je možné vytisknou a nalepit + s pomocí učebnice s. 54- 55 doplnit chybějící nebo opsat) -19.1 Ekosystém Okolí lidských obydlí.odt -19.1 Ekosystém Okolí lidských obydlí.pdf-schéma zeleniny doplnit dle uč. 55, na modrý řádek napsat pro jakou část zeleninu pěstujeme a níže příklady, PS. s. 13

- procvičování - vkládám PL zaměřený na park a okolí lidského obydlí - žáci by měli zvládnout - 18 procvičování ekosystémů.odt - 18 procvičování ekosystémů.pdf - ideálně vytisknout - taktéž prosím vyfotit a poslat do 10. 4. 2020

  • to je vše na celý týden - vím, že ve čtvrtek a pátek jsou již velikonoční prázdniny - letos asi nebudou úplně standartní, přesto všem přeji, aby si během nich odpočinuli, nabrali nové síly a především byli zdraví - to je to nejdůležitější
  • Mgr. Eva Jarošová - Nově mě také můžete kontaktovat přes Whats up - připomínám číslo - 725 861 214

 

ČESKÝ JAZYKSouhrnné procvičování podstatných jmen

do školního sešitu – uč. cv. 13/ str. 69 - pouze doplň y, i

do PS – doplň cv. 27 a, b/ str. 53

cv. 28/ str. 53 – přečti si dobře zadání úlohy

u posledního úkolu dole přiřazuj ke vzoru hrad podstatná jména rodu mužského, která najdeš v přípravě pudinku nad tím úkolem

vzpr: hrad – sáček, cukr, …..

cv. 29 a – d/ str. 54

v textu přeškrtni chybnou hlásku a nad ni napiš správnou

cv. a/ vzor: z domu – r.m.než., č. j., 2. p., hrad

cv. b/ vzor: k tomu – domu

cv. c/ vzor: kovboj, kovboje, kovboji, …..

cv. d/ vzor: 6. p., č. mn. - ( o) vorvaních

 

MATEMATIKAPorovnávání a zaokrouhlování

do PS 2. díl – doplň postupně cv. 1 – 7/ str. 2

 

Posílám ještě jednou odkaz na www stránky, kde si můžete procvičovat dosud probírané učivo českého jazyka a matematiky.

 https://www.onlinecviceni.cz/exc/pub_list_exc.php?id=430&action=show#selid 

Najdeš si tady učivo z českého jazyka a matematiky, které jsme probírali nebo probíráme a můžeš si to pomalu opakovat a procvičovat.

 

ČTENÍZdeněk Svěrák – Brouci na jaře / uč. str. 110 /

nauč se recitovat básničku / ne zpaměti /

do školního sešitu – vypiš z básničky rýmy a nakresli nějakou kytičku

 

VLASTIVĚDA - Poznáváme naši vlast

do PS – doplň cv. 4 – 5/ str. 28 – 29

Protože tento týden byste měli velikonoční prázdniny, máte úkolů o něco méně. Užijte si volné dny / čtvrtek, pátek a pondělí /, odpočiňte si, naberte nové síly a po velikonocích se pustíme do nových věcí.

 Anglický jazyk

  • V přiloženém dokumentu přikládám správné řešení minulého úkolu - hodiny řešení hodiny.pdf
  • Měli jste také úkol v PS, takže si ho ještě jednou přečtěte a přelože - zde verze pro rodiče ke kontrole vč. výslovnosti 
    • PS 62/2 výslovnost pro kontrolu rodičům

      I get up (vstávám) at seven o‘clock. (Áj get ap et sevn oklock) Vstávám v 7 hodin.

      I have a shower at quarter past seven. (Áj heve šaur et kvótr pást sevn) Sprchuji se ve čtvrt na osm.

      I have breakfast at quarter to eight, and at half past eight I go to school. (Áj hev brekfst et kvótr to ejt, end et háf pást ejt Áj gou tů skůl) Snídám ve tři čtvrtě na 8, a v půl 9 jdu do školy

  • Čtení a překlad str. 48 a 49 - výslovnost a překlad v přiloženém dokumentu překlady a výslovnosti.pdf
  • V dokumentu naleznete také zbytek výslovnosti slovíček. 
  • Úkol:

    Nakresli do procvičovacího sešitu povolání (vyber si 3), která znáš a umíš anglicky pojmenovat (mechanik, učitel, pekař, hasič, úředník, zdravotní sestra, farmer – farmář, ) a okolo něj nakresli věcí, oblečení,… které potřebuje ke svému povolání a ty je opět umíš pojmenovat.

  • Posledním úkolem bude procvičování hodin PL hodiny.JPG

Úkoly na týden 30.3. až 3.4. 2020

Přírodověda

- prosím vyfotit a poslat na mail eva.jarosova@zs.nizkov.cz převody z minulého týdne a zápis louka (nejpozději 3.4)

- doufám, že se všem práce daří, kdyby byl nějaký problém neváhejte se ozvat

- opakovat ekosystém pole - zejména: příklady plodin pěstovaných na polích - umět je zařadit do správné skupiny (obilniny apod.), znát pojmy jako stéblo, pícnina, charakterizovat pole jako ekosystém = uměle vytvořený člověkem, podle obrázků poznat živočichy žijící na poli

- opakovat ekosystém louka - jaký je to ekosystém, jaký stonek mají traviny, vyjmenovat luční byliny, jací živočichové zde žijí, poznat je, jedovaté rostliny na louce, příklady lučních trav

- prosím rodiče, aby se na takovéto otázky (výše) ptali dětí a zároveň, aby si žáci sami trénovali poznávání podle obrázků v sešitě, učebnici, encyklopedii

- jako dobrovolnou možnost procvičování nabízím www.skolasnadhledem - do vyhledávače "louka" - vyjede společenstvo louky 1 i 2 - jedná se o zábavnou formu prostřednictvím přetahování obrázků - děti zvládnou a mají i kontrolu správnosti

- nová látka - ekosystém park - opět vkládám zápis -18 Ekosystém park.odt - opět prosím zpracovat = nalepit do sešitu - pomůže vám učebnice s. 50-52 ( i žlutý rámeček na konci kapitoly) - hned na začátku zápisu jsem napověděla první písmena slov, zbytek snad nebude problém, zaznamenala jsem, že někomu by možná více vyhovoval formát 18 Ekosystém park.pdf- v PS je tato kapitola na s. 29-31

- takto by to bylo vše na celý týden, přeji, ať se práce daří, nechávejte děti pracovat dost i samostatně (PS), jen prosím o dodatečnou kontrolu toho, co vypracovaly

 

ČESKÝ JAZYKSouhrnné procvičování podstatných jmen

do školního sešitu – uč. cv. 5, 7, 8 a 11/ str. 68 – každý den stačí jedno cvičení

u cv. 7 vzor: husy s housaty / žena, kuře /,……

do domácího sešitu – cv. 12/ str. 69

do PS – doplň cv. 25 - 27/ str. 52

cv. 25 – podstatná jména podle vzoru pán

v 1. pádě – píšeme -i / supi seděli – páni seděli /

ve 4. pádě – píšeme -y / pozorovali lvy – pozorovali pány

cv. 27 pouze vybarvi podle vzoru – postupujte po jednotlivých věžičkách

 

ČTENÍpřečtěte si komiks – uč. str. 106 – 107,

nauč se recitovat básničku M. Černík – Malá rodina sněženek - uč. str. 108

do školního sešitu – úkoly 1 – 3/ str. 108 / napiš krátké věty /

pokus se uhodnout 4 hádanky – uč. Str. 108

ve volném čase čti nahlas dva krátké články:

M. Haštová – Sněženky a Prvosenky – uč. str. 109

a odpověz ústně na otázky na str. 109

 

MATEMATIKAPísemné násobení dvojciferným činitelem

pečlivě si přečti správný postup při násobení uč. str. 71

napiš si číslice správně pod sebe, výsledky násobení prvním číslem píšeme na první řádek zprava doleva, první číslo napiš pod první číslici, výsledky násobení druhým číslem napiš opět zprava doleva, první číslo napiš pod druhou číslici – musí tam být odskočení doleva, podle vzoru v učebnici

do školního sešitu – uč. cv. 1/ str. 71

Poznámka: zatím se jenom seznam s postupem výpočtu, budeme se

násobení dvojciferným činitelem věnovat až později !!!

- opakování: Znázorňování a rozvinutý zápis

/ budeme pracovat v Pracovním sešitě 2. díl / fialový / !!!

do PS 2. díl – postupně doplňuj cv. 1 – 7/ str. 1

 Posílám ještě odkaz na www stránky, kde si můžete procvičovat dosud probírané učivo českého jazyka a matematiky

 https://www.onlinecviceni.cz/exc/pub_list_exc.php?id=430&action=show#selid 

 

GEOMETRIE – postupně vypracuj úkoly Kontrolní práce 3 – PS 1. díl str. 50

cv. 3 – trojúhelníky dělíme na rovnostranné, rovnoramenné

a pravoúhlé

 

VLASTIVĚDA - Cestujeme po naší vlasti – pokračování

přečti si v uč. str. 54 – 57

do školního sešitu – udělej si zápis dle vzoru od str. 52:

Střed Čech

Středočeský kraj

hlavní město Praha – historické jádro Prahy, Kutná Hora, hrad Okoř, Lidice

 

Západ Čech

Karlovarský kraj

Plzeňský kraj – katedrála s. Bartoloměje v Plzni, Cheb, Karlovy Vary

a tak dále až po Jih a východ Moravy

/ zapisuj pouze názvy, které jsou u písmene Z v kroužku /

Milí žáci,

už téměř tři neděle jsme se neviděli. Je to zvláštní situace, kterou nikdo z nás dospělých nepamatuje. Věřím, že by se někomu určitě líbilo, být tak dlouho doma a nechodit do školy, neučit se atd. Já jsem ale přesvědčen, že vy k takovým nepatříte. Každý z nás musí mít určitý životní rytmus i my dospělí se musíme učit. Musíme se umět vypořádat s určitými nepředvídatelnými životními situacemi. Obracím se proto na Vás s žádostí, abyste k úkolům, které vám posílám přistupovali odpovědně, snažili se je pokud možno vypracovávat sami a nezatěžovali příliš vaše rodiče / oni mají spoustu jiných starostí /. Snažím se Vám zadávat úkoly co nejsrozumitelněji. Přesto se může stát, že některým věcem nebude rozumět nebo si s nimi nebudete vědět rady. Napište mně na moji e-mailovou adresu. Rád Vám poradím. Nemám s Vámi bohužel žádný kontakt, nevidím Vás ani neslyším. Mrzí mě to, chybíte mně, byl jsem s Vámi denně v kontaktu a teď to bohužel nejde! Myslím na Vás a pokud jenom trochu půjde, napište mně, jak se Vám daří plnit zadané úkoly. Stačí třeba na můj e-mail napsat: Jirka – jde mně to, mám to nebo nejde mně to, nestíhám.

P.S. Nepřepínejte se, rozvrhněte si práci, neseďte jenom u učení a počítače, projděte se, proběhněte se, zacvičte si.

Musíme ještě chvíli počkat, než toto období skončí a budeme se zase vídat, učit se společně, bavit se, zlobit se i radovat se z úspěchů.

Mějte se hezky, myslete na mě jako já myslím na Vás. Miroslav Hromádka.

Milí žáci,

už jsme začali třetí týden domácí výuky. Vypracovali jste doma už několik cvičení v pracovních sešitech do matematiky, českého jazyka a vlastivědy. Psali jste také do školních a domácích sešitů. Rád bych měl od Vás zpětnou vazbu, jak Vám to šlo, co       se Vám dařilo, co ne atd. Abych se na to mohl podívat, tak Vás prosím, abyste mně      ofotili   na mobilní telefon / pokud to bude možné / to, co jste udělali v minulých               14 dnech a poslali mně to na můj e-mail / miroslav.hromadka@zs.nizkov.cz /. Kdyby        se Vám povedlo do pátku 3. 4., byl bych moc rád.

Já bych se na to podíval a poslal bych Vám řešení některých úkolů, abyste si je          mohli zkontrolovat.

Děkuji a věřím, že se nám spojení podaří a pošlete mně fotky Vašich prací. 

 

  Anglický jazyk 30. 3. - 3. 4. 2020 

kontrola domácího úkolu - What time is it?

6:30  It's half past six.         11:00  It's eleven o'clock                5:30   It's half past five.                  8:00    It's eight o'clock.           

10:30  It's half past ten.             3:30    It's half past three.           1:00   It's one o'clock.      4:30  It's half past five.

Dlouho jsme nic neposlouchali, tak tady máte opakování na hodiny https://www.youtube.com/watch?v=Ev4C-kcbSVw

Budeme pokračovat v hodinách. Už umíme PŮL a CELÁ a teď se naučíme zbytek. Přikládám Vám na vysvětlení pracovní list What time is it.pdf

  • do procvičovacího sešitu si napište pod sebe tyto hodiny a napište čas v angličtině.
    • Procvičování quarter past/quarter to     př. 7:45 It's quarter to eight.

9:15     8:30    2:15    1:30    6:45    8:00   12:00   11:45   11:15

It's quarter past eleven.              It's quarter to three.        It's quarter past nine.             It's quarter to two.

  • dobrovolný úkol pro zvídavé: zkuste si napsat i tyto čas

5:20          7:05          9:13      3:55             It's twenty five past eight.         It's seven to six.    It's ten to eleven.

  • Opět pokračujeme ve slovíčkách(aj - výslovnost - čj)

go to bed - gou tů bed - jít spát

have a shower - heve šaur - dát si sprchu, sprchovat se !podívej se v koupelně na sprchový gel, bude na něm napsáno- SHOWER GEL

hospital - hospitl - nemocnice

hungry - hangri - hladový

job - džob - práce/zaměstnání

land (v) - lend (otevřené é) - přistát

letter - letr - dopis

lollipop lady - lolipop lejdy - paní, která pomáhá dětem přecházet silnici u školy ve Velké Británii

mechanic - mekanic - mechanik

milkman - milkmen - mlékař

moon - můn - Měsíc

music teacher - mjůzik týčr - učitelka hudby

newspaper - njůzpejpr - noviny

  • posledním úkolem je pracovní sešit 62/2 - všechna slovíčka známe

 

 

Zadání úkolů na týden 23. - 27. 3. 2020:

Přírodověda:

  • do školního sešitu převody: 5m (dm), 7km(m), 80cm(dm), 1000mm(m),13dm(mm), 65cm(mm), 1050dm(m), 68000m (km)
  • 1kg(g), 1q(kg), 1t (kg), 12kg(g), 6q(kg), 1t(g)
  • 1h(s), 5h(min), 0,5h(min),7dní(h)

Dále opakovat (přečíst si) zápis EKOSYSTÉM POLE, EKOSYSTÉM LOUKA - ROSTLINY

Nové učivo - opět opsat - to doporučuji - více si zapamatujěš! nebo vytisknout a nalepit - ŽIVOČICHOVÉ NA LOUKÁCH - 17.2 Živočichové na louce.odt pomoci ti může učebnice s. 48-49

Kdo ještě neudělal PS 38-39

 

ČESKÝ JAZYK – Podstatná jména r. mužského – vzory – životné – pán, muž, předseda, soudce

- neživotné – hrad, stroj

skloňování podstatných jmen – tvrdé a měkké vzory – uč. str. 64, 65 – pročíst

do školního sešituuč. cv. 1/ str. 65 – jednu stránku rozděl na 4 sloupečky,

napiš na první linku vzory – pán, hrad, muž a stroj, druhou stránku rozděl

na 2 sloupečky, napiš na první linku vzory – předseda a soudce

- přiřazuj jednotlivá slova ze cvičení k jednotlivým vzorům

- uč. cv. 2/ str. 65 – vzor: seriály – hrad, ….

- uč. cv. 3/ str. 67 – rozděl na sloupečky stejně jako u cv. 1,

ke každému vzoru vymysli a napiš 5 podstatných jmen, upřesnění úkolu: ke čtyřem vzorům ve sloupečcích - pán, hrad, muž a stroj vybere ze cvičení slova, která se skloňují podle výše uvedených vzorů a ostatní podstatná jména do 5 v každém sloupečku vymyslí.

do domácího sešituuč. cv. 4/ str. 67 – jako pomůcku si vždy přiřaď

správný vzor, např: zapnou pásy / hrady /, obdivovat motýly / pány /,

motýli poletují / páni /

do PScv. 20/ str. 50, cv. 21 – 24/ str. 51

ČTENÍ – Přečtěte si články: Hana Doskočilová – Tři pruty Svatoplukovy – uč. Str. 102 – 103

do školního sešitu – napiš název článku a odpovědi na otázky 1 a 2/ str. 102

a na otázku 1/ str. 103

František Nepil – Český stát – uč str. 104

napiš název článku a odpovědi na otázky 1 a 2/ str. 104

M. Procházková, M. Víšek – Bořivoj I. - uč str. 105

napiš název článku a odpovědi na otázky 1 a 2/ str. 105

Josef Václav Sládek – Čechy – uč str. 104 –

splň úkol v modrém rámečku dole

MATEMATIKA – Pamětné dělení čísel větších než 10 000 – přečtěte si oranžové poučky

v uč. Str. 66, 67

do školního sešitu – uč. cv. 1, 2/ str. 66

ústně si vypočítej slovní úlohy – uč. cv. 4 – 6/ str.66

do domácího sešitu – uč. cv. 1/ str. 67

do PS – doplň Kontrolní práce 2 / str. 37

GEOMETRIE – Rovnostranný a rovnoramenný trojúhelník – PS cv. 1 – 7/ str. 49

VLASTIVĚDA – doplň do pracovního sešitu cv. 5 – 7/ str.25

Cestujeme po naší vlasti – přečti si text v uč. str. 52 – 53

do školního sešitu napiš 12 památek UNESCO – uč. Str. 52

do PS cv 1/ str. 26, cv. 2/ str. 26 – 27

V případě nejasností se na mě obracejte pomocí e-mailu nebo Messengeru.

 

Anglický jazyk - úkoly 23. - 27. 3. 2020

kontrola DÚ: 63/2 v závorce uvádím výslovnost

  1. mechanic (mekanic) - mechanik 
  2. teacher (týčr) - učitel/učitelka
  3. office worker (ofis wrkr) - úředník
  4. firefighter (fajrfajtr) - hasič (nebo také fireman - fajrmen)
  5. baker (bejkr) - pekař
  6. nurse (nrs) - zdravotní sestřička

64/3 Quizzy

  1. Oh, yes. I always mend my car (mend - čti stejně - opravit)
  2. Help! (pomoc!)
  3. And I´m a great firefighter. ( great - čti grejt - skvělý)
  4. Thank you, Ziggy! 

65/2 

  1. Annette works in a restaurant. (Annette pracuje v restauraci)
  2. Henry doesn´t work in the town (Henry nepracuje ve městě)
  3. Annette makes lunch and dinner for people. (Annette dělá oběd a večeři pro lidi)
  4. Annette doesn´t work with animals. (Annette nedělá se zvířaty.)
  5. Henry doesn´t wear a big white hat. (Henry nenosí velkou bílou čepici)
  6. Henry doesn´t work in a kitchen. (Henry nepracuje v kuchyni)

Výslovnost slovíček 1-10 (Aj - výslovnost - Čj) dopsat do sešitu se slovčíky

astronaut - astrnót - kosmonaut

astronomer - astronomr - astronom

camera - kamera - fotoaparát

cave - keiv - jeskyně

clock - klok - hodiny

clown - klaun - klaun

Earth - (ea)rf - čti stejně jako když říkáš a car/ a boy - Země

fire engine - fajr endžin - hasičská stříkačka

get dressed - get dresd - obléknout se

get ut - get ap - vstávat (z postele)

 

Pokračujte v procvičování na internetových odkazech z minulého týdne.

Do procvičovacího sešitu si napište anglicky kolik je hodin:

6:30           11:00                  5:30                     8:00               10:30               3:30                 1:00         4:30

 

Zadání úkolů na týden 16. - 20. 3. 2020:

přírodověda - tel. 725 861 214 (všední dny 8 - 14 hod), mail eva.jarosova@zs.nizkov.cz

- prosím stále opakujte vlastnosti látek - zejména převody jednotek dělají některým velké obtíže (délka, hmotnost, čas) - vkládám vzor, lze ale pracovat i na počítači např. https://www.onlinecviceni.cz, kde bude kontrola 5.5 převody 2.odt

  • začali jsme ekosystém pole - zápis jsme psali, ale zde vám vkládám předpřipravený a věřím, že s vaší pomocí žáci zvládnou doplnit (opsat nebo vytisknout a vlepit), pomůže vám i uč. s. 38-39 16 Ekosystém pole.odt
  •  PS s. 36-37

Dále je třeba začít novou kapitolu ekosystém louka - opět vkládám předchystaný zápis17 Rostliny na loukách.odt s jehož doplněním vám pomůže uč. s. 46-47( lze opsat ale i vytisknout a vlepit) a obrázky k nalepení níže ( popis stébla zhora: stéblo, kolénko, list, jazýček, ouška, listová pochva)

PS s. 38-39

17.1 Obr. Rostliny luk.odt

ČESKÝ JAZYK - Podstatná jména rodu ženského - zopakovat si vzory / žena, růže, píseň, kost /, psaní y / podle vzoru žena /, psaní i /                                                                                    podle vzoru růže, píseň, kost /  uč. cv. 3, str. 63 - ústně, uč. cv. 4/ str. 64 - do                                                                                              školního sešitu - rozděl stránku na 4 sloupečky, nadepiš vzory podst. jmen rodu                                                                                        ženského a do každého sloupečku napiš 6 podstatných jmen / celkem 24 slov /, do                                                                                    domácího sešitu napiš cv. 5/ str. 64 / vzor: ryby - r. ž., č. mn., 1. p., žena /, do PS                                                                                    doplň cv. 16, 17,18 a 19 / str. 49, 50  / cv. 18 vzor: CHRUDIM                                                                                                                                                                                                           kost                                                                                                                             cv. 19 b - mluvnické kategorie jsou rod, číslo, pád a vzor

 

MATEMATIKA - Pamětné násobení čísel větších než 10 000 - přečti si postup, jak násobíme 10, 100, 10 000 a 100 000 / uč. str. 64 /                                                                                           do školního sešitu vypočítej a napiš cv. 1 a 2 / str. 64, ústně vyřeš slovní úlohy                                                                                         cv. 3 / str. 64, cv. 2 a 4 / str. 65, do domácího sešitu cv. 1 a 3 / str. 65, do PS                                                                                           doplň cv. 1. - 4 / str. 34

VLASTIVĚDA -   Chraňme přírodu - přečti si text v učebnici str. 50 - 51, do školního sešitu si napiš zápis - Chráněná území - 4                                                                                                  národní parky uč. str. 50 poslední odstavec dole, do PS doplň cv. 1 - 4 / str. 24-25

ČTENÍ -  Četba článků v učebnici - Za časů bájných knížat - str. 98 a Hrad nad Vltavou - str. 99-101 - ústně si odpovězte na otázky                                                          1 - 3/ str. 98, 1 - 3/ str. 99, 1 - 2/ str. 100 a 1 - 5/ str. 101 / + každý den si doma nahlas přečtěte                                                                 několik stránek z nějaké knížky pro děti

Žádám všechny žáky 4. ročníku, aby tento týden splnili výše zadané úkoly. Další úkoly na příští týden zadám nejpozději v pátek 20. 3. 2020 do 14:00 hod.  

Prosím rodiče, aby si přečetli všechny informace, které posílala paní ředitelka na web školy nebo na vaše e-mailové adresy.

Předem Vám děkuji za spolupráci a věřím, že společnými silami překonáme nastalou situaci a brzy se s dětmi setkám opět ve škole.

Pokud by byl nějaký problém, obraťte se na mě prostřednictvím školního e-mailu miroslav.hromadka@zs.nizkov.cz v době od 8:00 do 14:00 hod.                                                                                                        

 Sledujte televizní vysílání na ČT 2 od 9:00 hod - dnes pro 4. roč. Vyjmenovaná slova.

 Prosím ještě sledujte e- mailovou stránku jmeno.prijmeni@zsnizkovcz.onmicrosoft.com, kde budou ještě další informace od       vedení  školy.

ANGLICKÝ JAZYK

Přepis slovíček z Unit 7 - výslovnost zapíšeme až se uvidíme, popřípadě pošlu v úkolech  na příští týden.

Procvičování na uvedeném odkaze https://www.umimeanglicky.cz

sekce Gramatika 

1. Stavba vět

  • Grammar/be, have, do (To do, to have, to be in present simple; To do, to have, to be questions and negatives) úroveň lehká.
  • Grammar/ There is, there are - zkusit si také

2. Rozhodovačka

  • Grammar/vše až na tvar PAST SIMPLE, ten ne!!!!

3. Vpisovačka

  • Grammar/To do, to have, to be in present simple
  • Grammar/Verb to be

 PS 63/2 doplnit křížovku a naučit se povolání

PS 64/3 a 65/2 (dopsat dle textu, zda se jedná o Annette nebo Henryho)

Budete-li mít práci hotovou, na výše uvedeném odkazu procvičujte v sekci Slovíčka/Pexeso (dopravní prostředky; ovoce a zelenina; rodina, lidé, vztahy; části těla, oblečení; a vše ze základních slovíček)

Pokud by byla potřeba konzultace se mnou. Můžete použít e-mailovou adresu petra.zikmundova@zs.nizkov.cz nebo telefonicky na tel. č. 720 224 295 v obou případech době od 8:00 do 14:00 hod.

 Středa 18. 3. 2020 - posílám pro žáky odkazy, na kterých si mohou procvičovat učivo matematiky a českého jazyka:

 http:// rysava.websnadno.cz / - procvičuj pouze vzory středního a ženského rodu

 http:// www.matyskova-matematika.cz /

 https:// www.skolasnadhledem.cz / pro rodice /

 http:// matematika.hrou.cz /

 https:// skolakov.eu /

 https:// procvicovani-uciva.webnode.cz /

 https: // www.ceskatelevize.cz / porady / 13394657013-ucitelka /

Čtvrtek 19. 3. 2020 - Vážení rodiče, pokud mě chcete kontaktovat, můžete kromě tohoto webu také na Messengeru!