Drobečková navigace

Úvod > Škola > Aktuality

Aktuality


Jednotná přijímací zkouška je povinnou součástí prvního kola přijímacího řízení do všech maturitních oborů s výjimkou oborů s talentovou zkouškou (kromě oboru Gymnázium se sportovní přípravou) a oborů zkráceného studia podle § 85 školského zákona.

Aktuální informace k celkové podobě přijímacího řízení naleznete na webových stránkách přihlášky na střední a na stránkách MŠMT 

Do kdy je nutné podat přihlášku

Uchazeč o vzdělávání v oboru s maturitní zkouškou může pro 1. kolo přijímacího řízení podat přihlášku až na tři střední školy nebo tři maturitní obory (případně odborná zaměření téhož oboru podle školního vzdělávacího programu) v rámci jedné střední školy. Kromě tří výše zmíněných přihlášek může uchazeč v prvním kole přijímacího řízení podat navíc až dvě přihlášky do oborů s talentovou zkouškou. Může tak v prvním kole podat dohromady až 5 přihlášek (jednotnou přijímací zkoušku však přesto může konat maximálně dvakrát). 

Termíny pro podání přihlášky

Od školního roku 2024/2025 jsou veškeré termíny související s přijímacím řízením do oborů vzdělání s talentovou zkouškou ve všech kolech přijímacího řízení shodné pro obory vzdělání s talentovými i bez talentových zkoušek, a to včetně termínu pro podání přihlášky.

Termín na podávání přihlášek do 1. kola přijímacího řízení na střední školy je pro školní rok 2024/2025 stanoven od 1. do 20. února 2025.

Způsoby podání přihlášek

Zákonný zástupce má na výběr ze tří možností podání přihlášky. Pokud podá přihlášku elektronicky, získá maximum možných výhod, ale podat přihlášku může také po vytištění formuláře z online systému (tzv. výpis) nebo listinným formulářem (tzv. tiskopis).

  • Elektronicky (s ověřenou elektronickou identitou – Mobilní klíč eGovernmentu nebo Bankovní identita).
  • Podáním výpisu vytištěného z online systému.
  • Podáním vyplněného tiskopisu s přílohami. 

Kdy se jednotná přijímací zkouška bude konat

Jednotná přijímací zkouška se bude konat v termínech stanovených Ministerstvem školství, mládeže a tělovýchovy. 

OBOR VZDĚLÁNÍ  1. ŘÁDNÝ TERMÍN  2. ŘÁDNÝ TERMÍN  1. NÁHRADNÍ TERMÍN  2. NÁHRADNÍ TERMÍN 
Čtyřleté obory a obory nástavbového studia  11. dubna 2025  14. dubna 2025  29. dubna 2025  30. dubna 2025 
Obory šestiletých a osmiletých gymnázií 15. dubna 2025 16. dubna 2025

 zdroj: Cermat

Štítky:




Trénink nanečisto

Datum konání: 6. 10. 2022

Hraje se na hřišti o rozměrech 20×40 metrů, které je rozdělené na dvě poloviny, z nichž v každé je vyznačené brankoviště vzdálené od branky 6 metrů. V brankovišti se smí pohybovat pouze brankář, který hájí branku o rozměrech 2×3 metry. Každé družstvo se většinou skládá ze 14 hráčů, přičemž hry se v jednom okamžiku účastní pouze 7 hráčů. Cílem hráčů je dopravit míč do branky protivníka. Hraje se na dva poločasy po 30 minutách (u hráčů 12–14 let věku po 25 minutách a u hráčů 8–12 let věku po 20 minutách). Brankoviště má poloměr 6 m. Každá kategorie používá určitou velikost hracího míče. Tato hra má na naší škole dlouhou tradici. Už víte?

Naši žáci už vědí. Na začátku října měli možnost stát se alespoň na chvilku házenkáři. Hráči a trenéři z TJ Sokol Nové Veselí (mezi nimi i bývalí žáci naší školy, kteří házenou hráli už za naše školní družstvo) neporušili tradici a opět zavítali mezi žáky naší školy, aby jim ukázali, jak se házená hraje. Malí sportovci si tak mohli vyzkoušet pod dohledem zkušených házenkářů nejen svoji hbitost a rychlost na překážkové dráze, ale také správnou a přesnou přihrávku, způsoby bránění, útok na branku, zkrátka ocitli se na tréninku házenkářů. Žáci sportovali se zápalem a nadšením, trenéři házené měli zase možnost oslovit možné zájemce o tento sport.


Autor: Mgr. Petra Musilová Publikováno 21. 10. 2022 13:10

Putování zas a znovu

Pravidelný a široce zaměřený vzdělávací projekt Náš kraj se letos uskutečnil ve dnech 27. a 29. září a letos cílil především na poznávání historie. Tradičně se první den nesl v duchu putování po zajímavých místech našeho regionu. Nejmenší žáci poznávali obec Nížkov a přilehlé okolí, ti starší se vypravili do Přibyslavi, Žďáru nad Sázavou nebo Polné.

Druhý den projektu žáci zaznamenávali své poznatky, předávali zkušenosti, tvořili nejrůznější výstupy, vyhodnocovali ankety, vzájemně si předčítali a učili se jeden od druhého.

Třídní kolektivy pracovaly buď samostatně pod vedením třídních učitelů, případně ve spolupráci se svými patrony z vyšších tříd. A co vlastně žáci zažili?

 

Program pro nejmladší žáčky, prvňáčky, nachystali jejich patroni – sedmáci. Trasa šipkované je provedla obcí Nížkov a zavítali také do místní kostnice. Starší žáci pak prvňákům předčítali a došlo také na kreativní ztvárnění kostlivců.

Druháčci navštívili místní zemědělské družstvo. Vyslechli výklad nejen o rostlinné i zemědělské produkci v obci a okolí. Společnost jim dělali patroni z 8. ročníku. Ti pak pro své mladší kamarády připravili naučné i zábavné pracovní listy.

Třeťáci a čtvrťáci společně vyrazili do Žďáru nad Sázavou, kde pro ně v Muzeu nové generace přichystali asi dvouhodinový program s názvem Odkud je blízko ke hvězdám. Zábavnou a netradiční formou žáci pracovali s tematikou hvězd jako symbolu Santiniho staveb.

Pátý ročník se vydal po stopách MUDr. Františka Malínského a vyzkoušeli spoustu aktivit – vymýšleli pověst, pracovali s mapou, zabývali se minulostí i plány do budoucna. Sladkou tečku za svým projektem uvařili v kuchyňce v podobě pudinku z firmy Amylon.

Šesťáci se při svém putováním vydali do Polné, která historickými zajímavosti přímo oplývá. Žáci zde navštívili židovský hřbitov, nádvoří hradu a zámku a stálou expozici Staré školy. V mezičase žáci stihli anketní šetření o čtenářství polenských obyvatel. Milým zjištěním je, že prý lidé rádi a častou čtou.

Nejstarší žáci první den putovali samostatně a to do nedaleké Přibyslavi. Navštívili expozici Hasičského muzea a kostelní vež, z níž měli celé město jako na dlani. Své poznatky v následujícím dni projektu předali zábavnou formou svým svěřencům z 3. ročníku.

 

Velké díky patří jak třídním učitelům a všem dalším zúčastněním pedagogům za realizaci projektu v jednotlivých třídách, tak především všem aktivně zapojeným a nadšeným žákům. Pevně věřím, že následující rok budeme děkovat i počasí, že se do té doby umoudří a bude k nám přívětivější než tomu bylo letos.

 


Autor: Bc. Barbora Valentová Publikováno 19. 10. 2022 8:06

Finanční gramotnost ve 2. roč.

Žáci 2. ročníku absolvovali výukový program Abeceda peněz. Nejprve absolvovali kvíz,       na otázky týkající se peněz. Poté jim byly vysvětleny  základní pojmy jako banka, bankovky, mince, příjmy, výdaje a další.   Žáci obdrželi brožurky, ve kterých budou vyplňovat další úkoly zaměřené na peníze a jejich využití. Tento program bude pokračovat ještě dalším kvízem.  Poté budou znalosti dětí vyhodnoceny a prezentovány.                                                                                                             

Žáci se zapojili do debaty o penězích a byli schopni odpovídat na otázky, které byly zaměřeny na peníze a jejich používání v praktickém životě.

 


Autor: Mgr. Miroslav Hromádka Publikováno 19. 10. 2022 8:00

Abeceda peněz

Datum konání: 7. 10. 2022

Všechny získané znalosti a vědomosti ze školních lavic by měly především sloužit k uplatnění v praktickém životě. To se týká i matematiky. Proto jsme se čtvrťáky absolvovali minikurz finanční gramotnosti. Paní Kaderková z České spořitelny pro nás připravla úvodní kvíz, který každý žák sám vyplnil na počítači. Potom k nám osobně přijela a děti seznámila s tím, co to jsou příjmy, výdaje, rozpočet přebytkový, vyrovnaný a schodkový. A hlavně, jak s penězi hospodařit, abychom se nedostali do nesnází. Sami jsme potom zhlédli výukový program o tom, s čím vším se můžeme setkat v bance.

     Dost dětí mělo o financích velmi dobrou představu. Ale vzdělávání v této oblasti není nikdy na škodu, zvláště v této době.


Autor: Mgr. Alena Šorfová Uttendorfská Publikováno 19. 10. 2022 7:12

Dravci

Datum konání: 5. 10. 2022

Žáky 1. a 2. třídy společně s mateřskou školou Nížkov dne 5. 10. navštívili zaměstnanci jihlavské ZOO, manželé Školoudovi, kteří dětem představili několik nočních i denních dravců. Program obsahoval jak krátké povídání k jednotlivým dravcům, tak ukázky letu.  Děti měly možnost vidět kroužení dravců po obloze, ale i zábavné káně Harrisovo, jménem Fanda, které se dětem procházelo po zádech.  


Autor: Mgr. Jana Peňázová Publikováno 7. 10. 2022 9:11

Ohlédnutí za dějepisnou exkurzí do Terezína očima žáků 9. ročníku

Datum konání: 22. 9. 2022

Ráno jsme se sešli ještě za tmy a po dlouhých 3 hodinách jízdy autobusem jsme dorazili do cíle, kde na nás čekala průvodkyně s hodinovou prohlídkou. Prohlídka byla naučná a zajímavá. Poté jsme si prošli pomníčky zesnulých Židů a dalších obětí z Terezínského ghetta. Z Malé pevnosti jsme se pěšky přesunuli ke krematoriu ve Velké pevnosti, kdy nás po cestě zásoboval informace pan Sládek, který zde byl na vojně. Na cestě zpět jsme se zastavili ve městě Mělník, kde jsme navštívili místo soutoku Labe a Vltavy. Po krátkém rozchodu jsme se vydali na zpáteční cestu. Výlet jsme si všichni užili.


Autor: Julie Musilová a Marta Dočekalová - 9. ročník Publikováno 27. 9. 2022 9:40

Cyklistický kurz 2022 aneb Nejsme z cukru!

Datum konání: 5. 9. 2022 - 14. 9. 2022

Jezdit na kole se v Česku naučí téměř každý už jako malé dítě. Ale co poznat všechny dopravní značky, pochopit a dodržovat všechna pravidla silničního provozu a ovládnout laickou první pomoc? To už je, panečku, výzva!

Kousek blíž ke zvládnutí všech výše zmíněných dovedností jsou naši žáci 4.–8. ročníku, kteří se ve dnech 5. a 14. září zúčastnili tradičního cyklistického kurzu. Protože se přihlásil relativně vysoký počet zájemců (47), byli žáci podle věku rozděleni do dvou skupin.

Na dopravní hřiště vyrazili na svých (správně vybavených!) jízdních kolech nejprve žáci druhého stupně. Pod dohledem zkušené paní policistky byli poučeni o bezpečnosti na silnicích, zopakovali si pravidla silničního provozu a dopravní značky. Poté nasadili helmy a trénovali orientaci v různých situacích přímo v bezpečných a kontrolovaných podmínkách dopravního hřiště. Další týden se skupinky vystřídaly, bohužel mladší skupinka musela kvůli nepřízni počasí na dopravní hřiště vyrazit autobusem.

Čtvrťáci a páťáci zahájili cyklistický kurz ve škole, kde opakovali pravidla silničního provozu, základy první pomoci a zkoušeli si různé testy z dopravní výchovy. Proběhlo také školní kolo soutěže Mladý cyklista – nejúspěšnější žáci nás budou reprezentovat 9. 5. 2023 v okresním kole ve Žďáru nad Sázavou.

Na závěr děkuji všem kolegům za pomoc s organizací v průběhu celého kurzu a smekám před skupinou účastníků z druhého stupně, protože zvládli náročnou jízdu zručnosti za deště a téměř bez problémů, bez nářků a hlavně úplně bez zranění.

 


Autor: Mgr. Jana Bruknerová Publikováno 27. 9. 2022 9:37

Hvězdy i motýli

Žáci 5. ročníku se 2. 6. zúčastnili přírodovědně a vlastivědně zaměřené exkurze do  Brna. Cílem byla návštěva Hvězdárny a planetária, nádvoří hradu Špilberk a Motýlího domu Papilonia.

Jak naše výprava probíhala, co vše jsme zažili, si přečtěte níže.


  • Ve Žďáře nad Sázavou jsme nastoupili do vlaku, který nás odvezl do Brna. Ve vlaku se mi líbily tablety. V Brně jsme nejdříve šli na tramvaj, která nás odvezla na náměstí Míru. (Matěj Něměc)

  • Poté jsme šli do planetária. Dovedli nás do místnosti a pustili nám video o hvězdách. (Matěj Václavík)

  • Z planetária jsme šli pěšky na hrad Špilberk. Prošli jsme se po hradbách a šli jsme do Motýlího domu. (Justýna Šorfová)

  • Zpět jsme jeli RegioJetem, autobus ze Žďáru nad Sázavou nám ujel, tak pro nás museli přijet rodiče. (Jiří Němec)

  • Nejvíc se mi líbilo v Papilonii. Největší zážitek je pro mě to, že jsme byli ve hvězdárně. (Bartoňová Denisa)

  • Nejlepší byl film ve hvězdárně. (Patrik Jaroš)

  • Největší zážitek byl s motýly. (Lukáš Velín)



Autor: Bc. Barbora Valentová a žáci 5. ročníku Publikováno 15. 7. 2022 10:07

Dětská práva - školní projekt

Dětská práva jsou na naší škole už tradičním projektem.

Projekt je motivován současnou společenskou situací a probíraným učivem. V oblasti výchovy přispívá k lepším vztahům mezi spolužáky a ostatními lidmi. Ve vzdělávací oblasti je přímo propojen s předměty – český jazyk a literatura, výtvarná výchova, pracovní činnosti a se vzdělávací oblastí Člověk a jeho svět.

Děti se učí diskutovat, prosazovat vhodně své názory a vysvětlovat je. Získané vědomosti a dovednosti začlenit do chování a projevů v jejich každodenním životě.

Nedílnou součástí výuky v tomto projektu je učit žáky činit uvážlivá rozhodnutí, být si vědom zodpovědnosti za svá rozhodnutí, znát svá práva a povinnosti ve škole i mimo ni, odmítat hrubé zacházení, uvědomit si povinnost postavit se fyzickému i psychickému násilí.

Celý projekt vede ve své třídě vždy třídní učitel, projekt má návaznost v rámci pěti let prvního stupně povinné školní docházky. V každém ročníku se učitel věnuje jiným tématům. Po skončení následuje vždy celkové vyhodnocení načerpaných poznatků, diskuse o jejich přínosu pro další život a uvědomění si role každého jedince ve společnosti. V projektu budeme pokračovat i v následujících letech.

 


Autor: Mgr. T. Milotová Publikováno 15. 7. 2022 10:03

Učíme se být kamarády

Ve středu 23. 2. 2022 se pro žáky 1. ročníku uskutečnil preventivní program zaměřený na rozvoj a podporu kamarádských vztahů uvnitř třídního kolektivu, dále na dodržování pravidel nejen školy ale také pravidel mezilidských vztahů směřujících k respektování druhých.

V úvodu programu žáci v komunitním kruhu pomocí „náladoměru“ ostatním sdělili své aktuální pocity. Někdo měl sluníčkový den, jiní se zase z různých důvodů neprobudili s úsměvem na rtech. Žáci zjistili, že ne vždy může být jejich kamarád zrovna nejlepší náladě, může ho něco trápit, a proto by na náladu každého ze svých spolužáků měli brát ohled.

Na začátku druhé hodiny žáky čekalo malování, které však mělo jednu podmínku- namalovat obrázek stromečku a domečku se svým spolužákem pomocí jedné tužky, které se měli oba držet. Ne pro každého to byl jednoduchý úkol domluvit se řečí těla na tom, kdo tužku povede.

Další aktivita vedla žáky k vzájemnému naslouchání a schopnosti všímat si druhých. V kruhu si žáci měnili místo podle zadaného kritéria. Bez mluvení se tak o sobě navzájem dozvěděli mnoho nových informací. Závěrečná aktivita, která na žáky čekala spočívala v tom, aby namalovali na papír svých spolužáků ze třídy jednoduchý obrázek s cílem potěšit jeden druhého. Žádný list nezůstal prázdný a každý se ke svému obrázku vracel s úsměvem na rtech. Jako upomínku na tento projekt si každý odnesl obrázek domů.

následné debatě jsme si povídali o tom, jak se žákům preventivní program líbil, a co bylo pro ně přínosné.


Autor: Mgr. T. Milotová Publikováno 15. 7. 2022 9:59