Drobečková navigace

Úvod > Škola > Aktuality

Aktuality


Přijímací zkoušky budou vypadat následovně:

Způsob podání přihlášky

  1. Elektronicky (s ověřenou identitou - Mobilní klíč eGovernmentu nebo Bankovní identitu). doporučeno
  2. Zjednodušenou papírovou přihláškou vytištěnou z online systému.
  3. Papírovou přihláškou s přílohami.

Jednotná přijímací zkouška (JPZ)

  • 12. a 15. dubna 2024 (Pá, Po) - 4leté obory vzdělání a nástavby
  • 16. a 17. dubna 2024 (Út, St) - víceletá gymnázia

Náhradní termíny JPZ

  • 29. a 30. dubna 2024 (Po, Út) - 4leté obory vzdělání i víceletá gymnázia

Školní část přijímací zkoušky

  • od 2. do 15. ledna 2024 -  školní část talentové zkoušky do oborů vzdělávání: Umění a užité umění
  • od 2. ledna do 15. února 2024 - školní část pro gymnázia se sportovní přípravou
  • od 15. do 31. ledna 2024 -  školní část talentové zkoušky pro konzervatoře 
  • od 15. března do 23. dubna 2024 - školní část přijímacích zkoušek pro všechny ostatní střední školy

Náhradní školní část přijímací zkoušky

  • od 24. dubna do 5. května 2024 - pro všechny střední školy bez talentové zkoušky

Další termíny 1. kola

  • od 15. do 30. března 2024 - rozeslání pozvánek k přijímacím zkouškám
  • 10., 13. a 14. května 2024 - nahlížení do spisu
  • 15. května 2024 - ředitel školy zveřejní výsledky (ve škole a na webu centrálního systému)

Školní část přijímacích zkoušek se koná na jednotlivých středních školách, které je vypisují.
Místa konání JPZ budou určena systémem a dozvíte se o nich z pozvánky, kterou vám pošlou ředitelé škol. Může se stát, že budete konat JPZ i 2x na stejné škole.
Místo a datum náhradního termínu budou určeny systémem, opět se o něm dozvíte z pozvánky od ředitele školy.

Přihláška do 1. kola

Pro první kolo přijímacího řízení můžete podat:

  • až 3 přihlášky na obory vzdělání bez talentové zkoušky (maturitní i nematuritní obory),
  • až 2 přihlášky na obory vzdělání s talentovou zkouškou.
  • Pokud jste v listopadu podali 2 přihlášky na školy s talentovou zkouškou, můžete se v únoru přihlásit na další 3 školy bez talentové zkoušky, budete tedy na přihlášce rovnat do pořadí celkem 5 škol.

Je nutné se seznámit se všemi požadovanými dokumenty, které vaše vybrané školy vyžadují.

Termín podávání přihlášek 1.-20.2.2024

Výběr škol - prioritizace

Na přihlášce závazně zvolíte pořadí škol podle vaší priority.

Odvolání lze podat pouze v případě porušení práv uchazeče v průběhu zkoušek.

Vzdání se přijetí v 1. kole

Pokud je uchazeč přijat na střední školu, kam nechce nebo nemůže nastoupit, musí se vzdát přijetí na střední školu. 

Přihláška do 2. kola

2. kolo přijímacích zkoušek slouží výhradně pro uchazeče, kteří nebyli přijati v 1. kole, nebo se vzdali přijetí.

Pro druhé kolo přijímacího řízení můžete podat až 3 popř. 5 přihlášek na obory vzdělání maturitních i nematuritních oborů (s talentovou zkouškou i bez talentové zkoušky)

Střední školy musí ve 2. kole zohlednit výsledky z JPZ z 1. kola (opět s vlivem minimálně 60%).

Termíny 2. kola

19. května 2024 - zveřejnění kompletního seznamu škol vypisujících 2. kolo přijímacího řízení bude na stránkách systému i s volnou kapacitou na jednotlivých školách - oborech.

od 19. do 24. května 2024 - podání přihlášek do 2. kola

od 8. do 12. června 2024 - školní přijímací zkoušky i talentové zkoušky na všechny střední školy

18., 19. a 20. června 2024 - nahlížení do spisu

21. června 2024 - ředitel školy zveřejní výsledky

Uchazeč, který nekonal JPZ, nesmí ve druhém kole podat přihlášku do maturitního oboru!

Odvolání lze podat pouze v případě porušení práv uchazeče v průběhu zkoušek.

Pokud je uchazeč přijat na střední školu, kam nechce nebo nemůže nastoupit, musí se vzdát přijetí na střední školu. 

Přihláška do 3. kola

3. a další kolo přijímacích zkoušek slouží výhradně pro uchazeče, kteří nebyli přijati v 1. ani 2. kole, nebo se vzdali přijetí.

od 25. června - třetí a další kola již nejsou centrálně řízeny a jejich termíny a způsob konání jsou zcela na rozhodnutí škol.

Počet škol není omezen. Prioritizace se neaplikuje. Přihlášky se podávají přímo na jednotlivé školy a na každou přihlášku se vypíše pouze jedna konkrétní škola.

Uchazeč nemůže být přijat na školu v žádném kole, pokud je přijat na jiné škole a nevzdá se tam přijetí. 

 

Zdroj: Cermat

Štítky:



IPS Žďár nad Sázavou

V pondělí 2. 12. 2019 se žáci 8. ročníku vypravili na IPS ÚP do Žďáru nad Sázavou. Zde se měli možnost v rámci předmětu Pracovní činnosti – volba povolání seznámit s činností úřadu práce a IPS, zajímavostmi týkajícími se volby povolání nebo rekvalifikačních kurzů, s největšími zaměstnavateli na Vysočině, dále také s aktuální mírou nezaměstnanosti a délkou podpory v nezaměstnanosti nebo s typickými znaky některých povolání. Jak samotnou návštěvu hodnotí sami žáci, si můžete přečíst v jejich příspěvku do zprávičky níže.

Při návštěvě IPS ÚP ve Žďáru nad Sázavou jsme se dozvěděli nové věci ohledně volby povolání v okolí našeho bydliště, některé informace byly pro nás nové, jiné jsme si pouze zopakovali. Zjistili jsme, kdo nám v těžkých chvílích pomůže a některé zajímavosti, jako například že máme v České republice nejnižší nezaměstnanost v rámci celé Evropy. Dále nám řekli, že v roce 2018 se poprvé v historii střetla křivka poptávky po práci s nabídkou pracovních míst. Celý program se nám velmi líbil, i když udržet po celou dobu pozornost bylo chvílemi náročné.

Kolektiv žáků 8. ročníku

Já bych již jen doplnila, že účelem návštěvy je pomoci žákům v jejich rozhodování, kterým směrem se vydat po základní škole.


Autor: Žáci 8. ročníku a Mgr. Eva Jarošová Publikováno 20. 12. 2019 9:28

Chemikova zahrádka v 8. ročníku

Datum konání: 4. 12. 2019

V rámci hodiny chemie se osmáci přeměnili na zahradníky a ve dvojicích si vypěstovali svoji vlastní „zahrádku“. Nepotřebovali k tomu žádné nářadí jako lopatu, hrabičky ani rýč. Vystačili si pouze s vodou, vodním sklem a s několika druhy solí. Poté, co si správně spočítali koncentraci vodného roztoku, mohli zasadit krystalky jednotlivých solí. Během několika chvil jim začala celá sklenice krásně kvést. Všichni se přesvědčili, že je v chemii důležité dodržovat bezpečnost práce a přesné instrukce, aby se jim pokus povedl.


Autor: Mgr. Petra Zikmundová Publikováno 4. 12. 2019 8:57

Lovci mamutů

Datum konání: 4. 12. 2019

V hodinách dějepisu v 6. ročníku jsme se učili o vývoji člověka a postupném zdokonalování jeho zbraní. Nejednomu žákovi vrtalo hlavou, jak se zbraně vyráběly a především, jak mohli pravěcí lidé něco uříznout kamenem. Proto měli zájemci za úkol vyrobit pravěké zbraně. Zadání znělo: „Použij pouze materiál, který existoval i v pravěku.“ Na další hodině se nám objevilo několik velice povedených kousků – několik seker, oštěp se zasazeným hrotem, oštěp na lovení ryb. Zbraně nám každý autor představil, popsal výrobu a možnosti využití.


Autor: Mgr. Petra Zikmundová Publikováno 4. 12. 2019 8:50

Projekt Zelený balíček

Datum konání: 21. 12. 2019

Pro letošní projekt jsme zvolili výchovně - vzdělávací program stanice Ikaros, která sídlí pod horou Křemešník. Zaměstnanci za námi přijeli s několika svěřenci a pohodová hodina se zvířaty měla u dětí obrovský ohlas.

Dojmy žáků 5. třídy:

Jana Pejchalová - 21. listopadu mě čekal velký den. Měl za námi přijet pán se zvířátky. Byla to dlouhá doba, než jsem se dočkala, ale nakonec jsem šla s radostí do sokolovny. Pohladila jsem si tam zvířátka a byla jsem velmi šťastná. Byl to super den. Moc jsem si to užila a ráda bych to znovu zažila.

Viktorie Toufarová - Přijel pán s mnoha hezkými a roztomilými zvířátky, ale mně se nejvíce líbila činčila Borůvka. Měla světle šedou barvu a byla strašně heboučká. Také nám přivezl ukázat hada, bezsrsté morče, obří šneky, ježečka ušatého a chameleony. U všech zvířat nám řekl, jak jsou drahá a náročná na chov a která jsou pro nás vhodná. Bylo to super, protože jsme se naučili nové věci a moc nás to bavilo.


Autor: Ivana Junová a žáci 5. ročníku Publikováno 4. 12. 2019 8:48

Olympiáda v dějepise

Datum konání: 20. 12. 2019

Letošní dějepisná olympiáda byla zaměřena na konec „dlouhého 19. století“ a začátek 20. století. Jedná se o téma, které se probírá na konci 8. ročníku, proto se jí účastnili pouze „deváťáci“. Chválím je, že se mezi nimi našlo tolik zájemců a všichni měli velmi slušné výsledky. Podmínky postupu do okresního kola splnili rovnou 3 žáci. Nejlepší byl již tradičně Petr Śtěpán, který ztratil minimum bodů. Hranici 60% úspěšnosti pokořila i Alžběta Jarošová a Jaroslav Smejkal. Touto cestou bych chtěla všem olympionikům poděkovat za účast a odvahu zapojit se do školního kola a třem postupujícím přeji hodně štěstí v dalších kolech.


Autor: Mgr. Petra Zikmundová Publikováno 4. 12. 2019 8:46

Vánoční burza výrobků žáků

Datum konání: 29. 11. 2019 - 3. 12. 2019


Publikováno 29. 11. 2019 7:49

Setkání s Mikulášem pod vánočním stromem 2019

Datum konání: 29. 11. 2019


Publikováno 29. 11. 2019 7:48

Kulturní minimum II.

Datum konání: 21. 11. 2019

Také letos mají žáci možnost zhlédnout čtyři divadelní představení v rámci předplatného Kulturní minimum 2, které je určeno pro žáky druhého stupně. První divadelní představení se konalo již 10. 10. 2019. Divadelní hra s názvem Země je kulatá, jinak tě zabiju! nás přenesla na palubu objevné lodi Santa Maňana a do roku 1818. Hra postupně odkrývala složité příbuzenské a přátelské vztahy, ale především indicie o tom, zda je země skutečně kulatá či nikoliv. Následovala návštěva Knihovny Matěje Josefa Sychry, na jejíchž chodbách se žáci dozvěděli, co předcházelo Sametové revoluci, a mohli si prohlédnout vlastnoručně podepsané knihy některých významných českých autorů tehdejší doby.

 

Druhému představení předcházela návštěva knihovny. Čas adventu se přiblížil a my jsme pomalu začali nasávat předvánoční atmosféru. Pomohla nám k tomu přednáška paní knihovnice. Sdělila nám mnoho zajímavostí o vánočních tradicích z celého světa. Víte, kdo nosí dárky ve Švédsku, co nesmí chybět na slavnostní tabuli na Ukrajině nebo jak moc se liší Vánoce v Austrálii od těch našich? My už ano. Divadelní představení neslo název Staré řecké báje a pověsti. I přes notoricky známý námět, bylo dramatické pojetí velice originální. Skupinka žáků dostala za úkol zdramatizovat některé báje a pověsti. Děj se tak odehrával ve dvou rovinách – promluvy teenagerů, kteří plní zadaný úkol, a samotná realizace a dramatizace jednotlivých mytologických příběhů. Právě svým zpracováním byla divadelní hra s klasickou literární tematikou snadno pochopitelná a zajímavá pro zúčastněné žáky a všichni jsme se shodli, že nás tato hra bavila.

 


Autor: Bc. Barbora Valentová Publikováno 28. 11. 2019 12:20

Drogy berou duši - výuka slohu prakticky

Datum konání: 28. 11. 2019

Drogy berou duši!
Drogy vám vezmou život.
Drogy vám udělají z rodiny nepřátele!
Jednou nestačí!
Bude vám pořád hůř.
Chvíle štěstí?


To jsou pouze některé z výroků, otázek a myšlenek, které zazněly během diskuse v hodině slohu v 9. ročníku. A co žáky k otázkám a hledání odpovědí přivedlo?
Jejich spolužačka Andrea si pro ně připravila výklad na téma Drogy, v němž posluchače poutavým způsobem seznámila nejen s odbornými informacemi o drogách, jejich druzích, účincích a nebezpečí. Svým vystoupením, které doplnila zajímavým dokumentárním filmem, nejen prokázala, že umí připravit a přednést výklad, ale vyvolala u spolužáků chuť a zájem o problematice drog mluvit a vyjádřit se k ní. Po vyslechnutí výkladu a shlédnutí dokumentu se ve třídě rozpoutala emotivní, ale smysluplná a věcná diskuse. Jednotliví žáci se bez ostychu k problému vyjadřovali a sdělovali své postoje, navzájem si kladli otázky a hledali na ně odpovědi. Protože během diskuse zazněla spousta zajímavých informací a postřehů, rozhodli jsme se, že téma nenecháme vyznít jen tak naprázdno, ale že se svými názory seznámíme i žáky ostatních ročníků formou jednoduché nástěnky. Během několika minut tak vznikl za přispění všech členů skupiny panel plný informací, sdělení, otázek a podnětů k přemýšlení. Žáci se shodli na názvu nástěnky Drogy berou duši!
Během dvouhodinového bloku českého jazyka, jsme si tak prakticky vyzkoušeli nejen proslov a výklad, ale také aktivní naslouchání, seznámili se s pravidly diskuse, učili jsme se prezentovat a obhajovat své názory a postoje, hledat argumenty, třídit informace a vyvozovat z nich závěry, tyto závěry a svoje myšlenky srozumitelně formulovat. I když se nám nepodařilo najít jednoznačné odpovědi na všechny otázky, určitě jsme si všichni uvědomili množství důležitých věcí a dozvěděli se jeden o druhém něco nového. Všichni žáci si zaslouží za práci v hodině pochvalu – Andrea za vhodně zvolené a zpracované téma, ostatní za aktivní účast v diskusi, respektování názorů druhých a ochotu zamýšlet se.


Autor: Mgr. Petra Musilová Publikováno 28. 11. 2019 12:16

Borneo - ostrov nosatých opic

Datum konání: 19. 11. 2019

V rámci výuky zeměpisu v 7. ročníku vyrazily děti 19. 11. 2019 do Žďáru nad Sázavou na poutavou přednášku cestovatelů Motani – Borneo - ostrov nosatých opic a sloních trpaslíků. Žáci se seznámili s Borneem. Borneo, indonésky Kalimantan, je největší ostrov Velkých Sund a s rozlohou 737 000 km² třetí největší ostrov na Zemi. Co všechno se žáci dozvěděli? Že se ostrov nachází v jihovýchodní Asii, jaká flora a fauna se na ostrově vyskytuje, zajímavosti ze života domorodých obyvatel a mnohé další. Přednáška s bohatou videoprojekcí sloužila k rozvoji vědomostí o této oblasti světa. Poté děti navštívily expozici v Regionálním muzeu ve Žďáře nad Sázavou. Výstava pojednávala o revolučních dnech roku 1989. Tímto způsobem si žáci rozšířili své znalosti o klíčových momentech našich novodobých dějin.


Autor: Mgr. Martina Klímová Publikováno 24. 11. 2019 11:56