Drobečková navigace

Úvod > Škola > Aktuality

Aktuality


Přijímací zkoušky budou vypadat následovně:

Způsob podání přihlášky

  1. Elektronicky (s ověřenou identitou - Mobilní klíč eGovernmentu nebo Bankovní identitu). doporučeno
  2. Zjednodušenou papírovou přihláškou vytištěnou z online systému.
  3. Papírovou přihláškou s přílohami.

Jednotná přijímací zkouška (JPZ)

  • 12. a 15. dubna 2024 (Pá, Po) - 4leté obory vzdělání a nástavby
  • 16. a 17. dubna 2024 (Út, St) - víceletá gymnázia

Náhradní termíny JPZ

  • 29. a 30. dubna 2024 (Po, Út) - 4leté obory vzdělání i víceletá gymnázia

Školní část přijímací zkoušky

  • od 2. do 15. ledna 2024 -  školní část talentové zkoušky do oborů vzdělávání: Umění a užité umění
  • od 2. ledna do 15. února 2024 - školní část pro gymnázia se sportovní přípravou
  • od 15. do 31. ledna 2024 -  školní část talentové zkoušky pro konzervatoře 
  • od 15. března do 23. dubna 2024 - školní část přijímacích zkoušek pro všechny ostatní střední školy

Náhradní školní část přijímací zkoušky

  • od 24. dubna do 5. května 2024 - pro všechny střední školy bez talentové zkoušky

Další termíny 1. kola

  • od 15. do 30. března 2024 - rozeslání pozvánek k přijímacím zkouškám
  • 10., 13. a 14. května 2024 - nahlížení do spisu
  • 15. května 2024 - ředitel školy zveřejní výsledky (ve škole a na webu centrálního systému)

Školní část přijímacích zkoušek se koná na jednotlivých středních školách, které je vypisují.
Místa konání JPZ budou určena systémem a dozvíte se o nich z pozvánky, kterou vám pošlou ředitelé škol. Může se stát, že budete konat JPZ i 2x na stejné škole.
Místo a datum náhradního termínu budou určeny systémem, opět se o něm dozvíte z pozvánky od ředitele školy.

Přihláška do 1. kola

Pro první kolo přijímacího řízení můžete podat:

  • až 3 přihlášky na obory vzdělání bez talentové zkoušky (maturitní i nematuritní obory),
  • až 2 přihlášky na obory vzdělání s talentovou zkouškou.
  • Pokud jste v listopadu podali 2 přihlášky na školy s talentovou zkouškou, můžete se v únoru přihlásit na další 3 školy bez talentové zkoušky, budete tedy na přihlášce rovnat do pořadí celkem 5 škol.

Je nutné se seznámit se všemi požadovanými dokumenty, které vaše vybrané školy vyžadují.

Termín podávání přihlášek 1.-20.2.2024

Výběr škol - prioritizace

Na přihlášce závazně zvolíte pořadí škol podle vaší priority.

Odvolání lze podat pouze v případě porušení práv uchazeče v průběhu zkoušek.

Vzdání se přijetí v 1. kole

Pokud je uchazeč přijat na střední školu, kam nechce nebo nemůže nastoupit, musí se vzdát přijetí na střední školu. 

Přihláška do 2. kola

2. kolo přijímacích zkoušek slouží výhradně pro uchazeče, kteří nebyli přijati v 1. kole, nebo se vzdali přijetí.

Pro druhé kolo přijímacího řízení můžete podat až 3 popř. 5 přihlášek na obory vzdělání maturitních i nematuritních oborů (s talentovou zkouškou i bez talentové zkoušky)

Střední školy musí ve 2. kole zohlednit výsledky z JPZ z 1. kola (opět s vlivem minimálně 60%).

Termíny 2. kola

19. května 2024 - zveřejnění kompletního seznamu škol vypisujících 2. kolo přijímacího řízení bude na stránkách systému i s volnou kapacitou na jednotlivých školách - oborech.

od 19. do 24. května 2024 - podání přihlášek do 2. kola

od 8. do 12. června 2024 - školní přijímací zkoušky i talentové zkoušky na všechny střední školy

18., 19. a 20. června 2024 - nahlížení do spisu

21. června 2024 - ředitel školy zveřejní výsledky

Uchazeč, který nekonal JPZ, nesmí ve druhém kole podat přihlášku do maturitního oboru!

Odvolání lze podat pouze v případě porušení práv uchazeče v průběhu zkoušek.

Pokud je uchazeč přijat na střední školu, kam nechce nebo nemůže nastoupit, musí se vzdát přijetí na střední školu. 

Přihláška do 3. kola

3. a další kolo přijímacích zkoušek slouží výhradně pro uchazeče, kteří nebyli přijati v 1. ani 2. kole, nebo se vzdali přijetí.

od 25. června - třetí a další kola již nejsou centrálně řízeny a jejich termíny a způsob konání jsou zcela na rozhodnutí škol.

Počet škol není omezen. Prioritizace se neaplikuje. Přihlášky se podávají přímo na jednotlivé školy a na každou přihlášku se vypíše pouze jedna konkrétní škola.

Uchazeč nemůže být přijat na školu v žádném kole, pokud je přijat na jiné škole a nevzdá se tam přijetí. 

 

Zdroj: Cermat

Štítky:



Můj den v Praze

Datum konání: 27. 5. 2019

 

Brzy ráno jsme autobusem frčeli do Prahy. Když jsme tam dorazili, procházeli jsme Václavským náměstím okolo obchodů, kde by si každý z nás něco vybral:-).

Udýchaní jsme dorazili na Staroměstské náměstí, kde jsme na minutu přesně stihli odbíjení orloje.

Byla to krásná podívaná. Na náměstí jsme se mohli vyfotit s pandou a medvědem. Z Karlova mostu jsme viděli například Národní divadlo a Petřín. Nerudovou ulicí jsme pokračovali na Pražský hrad. Byly tam divné názvy domů, například U Petržele, U Zlatého klíče, U Dvou slunců.

Na hradě nás průvodkyně provedla katedrálou, ukázala nám Zlatou uličku, královský palác i baziliku sv. Jiří. Vše bylo velmi zajímavé. Čekala nás už jen zdlouhavá cesta domů po ucpané D1.

(Nina Vítková, 4. třída)


Autor: Nina Vítková - žákyně 4. ročníku Publikováno 18. 6. 2019 14:04

Opakování učiva zeměpisu

Se závěrem školního roku přichází i období, kdy žáci společně s vyučujícími opakují probrané učivo. Cilem je co nejvíce procvičit a upevnit probíranou látku. Metody opakování jsou různé - klasické písemné práce, pracovní listy, doplňování do textu atd. V hodinách zeměpisu jsme zvolili praktickou formu shrnutí učiva. Žáci osmého ročníku měli za úkol nasbírat co nejvíce informací o zadaném kraji ČR. S těmito informacemi dále pracovali na tvorbě výukového plakátu. Cílem bylo vytvořit výukový plakát, který by stručně a jasně informoval o kraji ČR. Obsah své práce pak žáci museli odprezentovat. Na svých výtvorech žáci lokalizovali jednotlivé kraje ČR, vyjmenovávali hlavní jádrové a periferní oblasti kraje, popisovali přírodní, společenské a hospodářské charakteristiky krajů. Procvičovali jsem tak práci s textem, třídění a logické skládání informací. Učili se obhájit svoji práci před kolektivem a vyučujícím.

Podobnou cestou jsme zopakovali i učivo šestého ročníku o Africe. Děti vyráběly mapu Afriky. Do této mapy zaznamenávaly barevně jednotlivé regiony afrického kontinentu. Ke každému z nich pak přiřazovaly základní informace a charakteristiku přírodních, společenských a hospodářských znaků daného regionu. Celou práci doplnily tematickými obrázky a vše pak musely ústně odprezentovat. Žáci si zopakovali vybrané přírodní a společenské podmínky ovlivňující charakter regionů Afriky. Vymezili rozvojové a periferní zóny Afriky. Vysvětlili svými slovy jejich přírodní a společenské charakeristiky. Srovnali jednotlivé oblasti Afriky. A to vše hravou formou.


Autor: Mgr. Martina Klímová Publikováno 18. 6. 2019 13:52

Pythagoriáda - okresní kolo

Datum konání: 28. 5. 2019

Cílem Pythagoriády je zvýšit zájem o matematiku u žáků, kteří úlohy řeší díky svým znalostem odpovídajícím danému ročníku základní školy. Příklady jsou zaměřeny především na prostorovou představivost a logické uvažování. Školní kolo této matematické soutěže proběhlo na začátku dubna a účastnilo se ho 39 žáků 5. - 8. ročníku. Do okresního kola, které se konalo v úterý 28. 5. 2019 ve Žďáře nad Sázavou, postoupili z naší školy 4 žáci – ze sedmého ročníku Tereza Perničková, z osmého ročníku Antonín Doležal, Jana Chvátalová a Tereza Marková.

Žáci řešili celkem 15 úloh. Za úspěšného řešitele je považován řešitel, který získá alespoň 10 bodů (tzn. správně vyřeší 10 úloh). V okresním kole se utkalo celkem 48 řešitelů, úspěšných z tohoto počtu bylo 23. Patřila mezi ně také Tereza Perničková se 12 body, která se tak umístila na děleném 4. - 8. místě. Řešitelů z osmých ročníků bylo celkem 62, úspěšných z nich bylo 5. I přesto, že žáci naší školy mezi ně nepatří, někteří obsadili přední příčky tabulky. Na děleném 14. - 22. místě se umístila Tereza Marková s 8 body, s 6 body na 35. - 47. místo dosáhl Antonín Doležal a 5 bodů získala Jana Chvátalová, která tak obsadila 48. - 57. místo.

Všichni zúčastnění si zaslouží pochvalu za aktivitu a chuť, se kterou se do soutěže pustili, a za výborné výsledky, kterých dosáhli ve velké konkurenci ostatních žáků.


Autor: Mgr. Eva Halíková Publikováno 18. 6. 2019 13:45

Bumbácball - školní turnaj

Ve středu 15. 5. 2019 se uskutečnil v Sokolovně Nížkov školní turnaj ve BUMBÁCBALLU pro žáky II. stupně. Turnaje se zúčastnilo celkem 8 mužstev, která byla rozdělena do dvou skupin po 4 týmech. Každé utkání se hrálo na dva vítězné sety do deseti bodů. Ve skupinách se utkal každý s každým o pořadí ve skupině. Pak následovala další utkání o konečné pořadí. Po základní části se týmy utkaly o konečné 7. a 8. místo, poté o 5. a 6. místo. Následovalo utkání o 3. a 4. místo a nakonec finálové utkání o celkové prvenství v turnaji. Ve finálovém utkání se proti sobě postavil tým REDBULÁKŮ proti REÁLU. Vítězem turnaje se stalo mužstvo REDBULÁKŮ ve složení Karolína KASALOVÁ 8. roč., Simona VLČKOVÁ 7. roč. a Tomáš BOŘIL 8.roč. Druhé místo obsadil tým REÁL ve složení Simona DANKOVÁ 9. roč., Matěj DANKO 7. roč. a Patrik POJMON 6. roč. Třetí skončil tým PEPA PIG ve složení Natálie SLABÁ 9. roč., Šárka KOŠÁKOVÁ 9. roč. a Lukáš VLČEK 9. roč.

Všichni účastníci odehráli velmi kvalitní utkání s maximálním nasazením.


Autor: Mgr. Miroslav Hromádka Publikováno 29. 5. 2019 8:55

Noví majitelé řidičských průkazů

Datum konání: 9. 5. 2019

9. května jsme se žáky 4. ročníku navštívili dopravní hřiště ve Žďáru nad Sázavou. Akce byla zajímavá a dětem prospěšná, sestávala se ze dvou bloků. Po vyslechnutí první, teoretické části (značky, křižovatky, vybavení kola aj... ), si žáci napsali zkušební test. Ti, kteří dávali pozor a aktivně spolupracovali, získali pak vcelku snadno nejméně 15 z 20 bodů a obdrželi řidičský průkaz na kolo.

Praktická část venku obnášela jízdu na zapůjčených kolech a zdolávání křižovatek za dodržení všech dopravních předpisů. Celé dopoledne nám bohužel znepříjemnil trvalý déšť a chladné počasí.

Noví majitelé řidičských průkazů se už jistě těší, jak v teplém počasí vyrazí na cyklovýlet .

 

 

 


Autor: Ivana Junová Publikováno 29. 5. 2019 8:53

Vytoužené medaile!

Datum konání: 17. 5. 2019

Na poslední kolo školní ligy v miniházené jsme zajížděli přímo do sportovní haly v Novém Veselí, kde se hraje nejlepší házená v republice. Soupeřili jsme ve dvou kategoriích proti týmům ze Žďáru nad Sázavou, Polničky, Sázavy, Hamrů, Bobrové, Zhoře a Nového Veselí.

Díky celoročnímu kroužku míčových her pod vedením pana Sládka máme dost nadějných mladých házenkářů a mohli jsme přihlásit rovnou 3 družstva. V kategorii starších jsme v základní skupině třikrát vyhráli a jednou remizovali, což nám přineslo výbornou pozici do dalších bojů o medaile. Tam jsme bohužel podlehli Hamrům a Novému Veselí a obsadili i tak krásné 3. místo.

Do kategorie mladších spadala dvě naše družstva, z nichž to mladší bylo z poloviny složeno z úplných nováčků – prvňáčků. I ti se v konkurenci neztratili, sehráli pěkné zápasy a z 12 týmů získali 8. místo. Druhé mladší družstvo své kategorii dominovalo a po právu obsadilo skvělé 1. místo. Součástí turnaje byla i vložená disciplína v hodu na přesnost s extraligovým brankářem Nového Veselí Víťou Schampsem.

Všem hráčům, hráčkám i oběma asistentům moc gratuluji, děkuji za pěkné sportovní výkony, slušné chování a vzornou reprezentaci naší základní školy.

 

Soupiska : starší : Rosecký František, Štohanzl Ondřej, Musilová Julie, Dvořák Patrik, Vlček David, Navrátil Matyáš. ( Zhoř A : Nížkov A 7: 9, Švermova A : Nížkov A 5: 5, Nížkov A : Bobrová A 9: 6, Hamry A : Nížkov A 11: 6, Nížkov A : Nové Veselí A 3: 14) Asistent Jakub Dočekal.

 

Mladší: Sobotka Šimon, Neubauer Matěj, Dočekal David, Doležal Matěj, Izrael Tomáš ( Hamry B : Nížkov B 1: 7, Nové Veselí C : Nížkov B 1: 22, Nížkov B : Švermova A 8: 5, Nové Veselí B : Nížkov B 9: 9, Nížkov B : Švermova B 8: 3) Asistent Jan Chvátal.

 

Mladší: Vlček Tadeáš, Pernička Martin, Jaroš Dominik, Henzl Jan, Šorf Miloslav a Šorfová Justýna ( Nížkov C : Švermova B 0: 3, Nížkov C: Sázava B 5: 0, Zhoř B : Nížkov C 5:2, Nížkov C : Sázava A 5: 5, Švermova C : Nížkov C 4: 3)


Autor: Mgr. Miluše Chalupová Publikováno 29. 5. 2019 8:43

Šakalí léta

Datum konání: 27. 5. 2019

Když si vzpomenu na ty ztracený dny. To jsme byli schopný dát dohromady akorát tak Pan čáp ztratil čepičku nebo hrát na Rusáky a na Němčoury.‘‘

Herci z Horáckého divadla v Jihlavě si připravili jevištní zpracování českého muzikálového filmu s názvem Šakalí léta. Této nabídky jsme využili a na představení jsme se jeli společně se zájemci ze 2. stupně podívat. Jednalo se o příběh mladého rebela Bejbyho, který svou láskou k rokenrolu, odvážným chováním a odlišným pohledem na svět poblázní mladé, pobouří dospělé a změní tak nastolený režim 50. let. U muzikálu jsme se rozhodně nenudili. Zaujaly nás poutavé hudební scény, také si nešlo nevšimnout malého herce Samuela Bartáka, který nás ohromil svým zapálením pro věc. Bylo patrné, že ho herectví hodně baví, ostatně jako všechny další účinkující. Při představení se tak bavili všichni – diváci i herci.

 


Autor: Ivana Chvátalová, Eliška Klímová, Jana Landová Publikováno 29. 5. 2019 7:42

Čáry, máry, ententýky, poletíme do Afriky

Čáry, máry, ententýky, poletíme do Afriky. Přidržte si čepice, hop a už jsme v Africe.

A skok to opravdu byl. Rovnou na jiný světadíl, do sluncem prosluněné Afriky. Zavítali za námi dva černoši z Konga. Dovezli plno obrázků své země. Děti poznávaly zvířata, dostávaly hádanky ze života lidí v Africe. Nemohly uvěřit, že i v Africe mají telefony, elektriku, letadla, … Černoši se snažili dětem vysvětlit velký rozdíl mezi způsobem života lidí ve vesnici a ve městě u nich v Kongu. Plno dotazů bylo i na jídlo,oblečení, na školky a školy. Např. děti ve školce nedostávají žádné jídlo, chodí do ní pouze na dopoledne, většinu času tráví venku, s jednou paní učitelkou zhruba 90 dětí.

Další částí programu byla africká folklorní hudba, bubnování a tance. Vše jsme si vyzkoušeli, tancovali jsme, zpívali, někteří i bubnovali. Program byl velmi pěkný, naučili jsme se plno nových věcí.


Autor: Mgr. Miluše Chalupová Publikováno 24. 5. 2019 9:34

Český jazyk ve 4. třídě

V dubnu jsme s dětmi 4.třídy započali malý projekt, týkající se výuky slohu. Zásluhou naší žákyně a spolužačky Niny Vítkové, která přišla s tímto nápadem, jsme si obstarali malého skladného plyšáka. Pojmenovali jsme ho Pribináček. Pro něho teď děti pořádají víkendové pobyty u nich doma – berou ho s sebou za prací i za zábavou, sportuje s nimi i jezdí na výlety. Vždy v pondělí pak dočasný majitel (ka) Pribináčka vrací zpět do třídy a z plyšákova sešitu pak předčítá, co všechno společně zažili. Každý týden si tak vyslechneme povedené vypravování a předáme štafetu dalšímu víkendovému pečovateli. Nenásilně a s nadšením tak procvičujeme sloh i pravopis zároveň .


Autor: Ivana Junová Publikováno 24. 5. 2019 9:13

Hasiči a záchranáři

Datum konání: 10. 5. 2019

V pátek 10. 5. 2019 měla naše VIII. třída tu čest, přiučit se něco nového od lidí, kteří pracují ve zdravotnictví a u hasičů. Poznali jsme a uvědomili si, jak je tato práce náročná a zodpovědná. Všichni jsme dávali pozor a kladli doplňující otázky. Preventisté nám vyšli vstříc a na všechny dotazy profesionálně odpověděli. Více nás zaujali záchranáři, kteří nás uvedli do jejich práce prezentací a nakonec přidali i prohlídku sanitky. Vyprávěli nám o úrazech, u kterých zasahovali. Jejich příběhy nás uchvátily natolik, že jsme si o nich povídali i přes mobilní telefony ještě dva dny poté. Hasiči nám zase řekli, jak se máme chovat při silném větru, v přítomnosti ohně, při povodních nebo při nebezpečném úniku plynu. Všechny jejich poznatky a upozornění jsme si vzali k srdci. Díky nim teď víme, co v jaké situaci dělat.


Autor: žáci 8. ročníku Publikováno 24. 5. 2019 9:11