Přijímací zkoušky budou vypadat následovně:
Způsob podání přihlášky
- Elektronicky (s ověřenou identitou - Mobilní klíč eGovernmentu nebo Bankovní identitu). doporučeno
- Zjednodušenou papírovou přihláškou vytištěnou z online systému.
- Papírovou přihláškou s přílohami.
Jednotná přijímací zkouška (JPZ)
- 12. a 15. dubna 2024 (Pá, Po) - 4leté obory vzdělání a nástavby
- 16. a 17. dubna 2024 (Út, St) - víceletá gymnázia
Náhradní termíny JPZ
- 29. a 30. dubna 2024 (Po, Út) - 4leté obory vzdělání i víceletá gymnázia
Školní část přijímací zkoušky
- od 2. do 15. ledna 2024 - školní část talentové zkoušky do oborů vzdělávání: Umění a užité umění
- od 2. ledna do 15. února 2024 - školní část pro gymnázia se sportovní přípravou
- od 15. do 31. ledna 2024 - školní část talentové zkoušky pro konzervatoře
- od 15. března do 23. dubna 2024 - školní část přijímacích zkoušek pro všechny ostatní střední školy
Náhradní školní část přijímací zkoušky
- od 24. dubna do 5. května 2024 - pro všechny střední školy bez talentové zkoušky
Další termíny 1. kola
- od 15. do 30. března 2024 - rozeslání pozvánek k přijímacím zkouškám
- 10., 13. a 14. května 2024 - nahlížení do spisu
- 15. května 2024 - ředitel školy zveřejní výsledky (ve škole a na webu centrálního systému)
Školní část přijímacích zkoušek se koná na jednotlivých středních školách, které je vypisují.
Místa konání JPZ budou určena systémem a dozvíte se o nich z pozvánky, kterou vám pošlou ředitelé škol. Může se stát, že budete konat JPZ i 2x na stejné škole.
Místo a datum náhradního termínu budou určeny systémem, opět se o něm dozvíte z pozvánky od ředitele školy.
Přihláška do 1. kola
Pro první kolo přijímacího řízení můžete podat:
- až 3 přihlášky na obory vzdělání bez talentové zkoušky (maturitní i nematuritní obory),
- až 2 přihlášky na obory vzdělání s talentovou zkouškou.
- Pokud jste v listopadu podali 2 přihlášky na školy s talentovou zkouškou, můžete se v únoru přihlásit na další 3 školy bez talentové zkoušky, budete tedy na přihlášce rovnat do pořadí celkem 5 škol.
Je nutné se seznámit se všemi požadovanými dokumenty, které vaše vybrané školy vyžadují.
Termín podávání přihlášek 1.-20.2.2024
Výběr škol - prioritizace
Na přihlášce závazně zvolíte pořadí škol podle vaší priority.
Odvolání lze podat pouze v případě porušení práv uchazeče v průběhu zkoušek.
Vzdání se přijetí v 1. kole
Pokud je uchazeč přijat na střední školu, kam nechce nebo nemůže nastoupit, musí se vzdát přijetí na střední školu.
Přihláška do 2. kola
2. kolo přijímacích zkoušek slouží výhradně pro uchazeče, kteří nebyli přijati v 1. kole, nebo se vzdali přijetí.
Pro druhé kolo přijímacího řízení můžete podat až 3 popř. 5 přihlášek na obory vzdělání maturitních i nematuritních oborů (s talentovou zkouškou i bez talentové zkoušky)
Střední školy musí ve 2. kole zohlednit výsledky z JPZ z 1. kola (opět s vlivem minimálně 60%).
Termíny 2. kola
19. května 2024 - zveřejnění kompletního seznamu škol vypisujících 2. kolo přijímacího řízení bude na stránkách systému i s volnou kapacitou na jednotlivých školách - oborech.
od 19. do 24. května 2024 - podání přihlášek do 2. kola
od 8. do 12. června 2024 - školní přijímací zkoušky i talentové zkoušky na všechny střední školy
18., 19. a 20. června 2024 - nahlížení do spisu
21. června 2024 - ředitel školy zveřejní výsledky
Uchazeč, který nekonal JPZ, nesmí ve druhém kole podat přihlášku do maturitního oboru!
Odvolání lze podat pouze v případě porušení práv uchazeče v průběhu zkoušek.
Pokud je uchazeč přijat na střední školu, kam nechce nebo nemůže nastoupit, musí se vzdát přijetí na střední školu.
Přihláška do 3. kola
3. a další kolo přijímacích zkoušek slouží výhradně pro uchazeče, kteří nebyli přijati v 1. ani 2. kole, nebo se vzdali přijetí.
od 25. června - třetí a další kola již nejsou centrálně řízeny a jejich termíny a způsob konání jsou zcela na rozhodnutí škol.
Počet škol není omezen. Prioritizace se neaplikuje. Přihlášky se podávají přímo na jednotlivé školy a na každou přihlášku se vypíše pouze jedna konkrétní škola.
Uchazeč nemůže být přijat na školu v žádném kole, pokud je přijat na jiné škole a nevzdá se tam přijetí.
Zdroj: Cermat
Datum konání: 15. 3. 2019
„Láska je láska“ zpívala kdysi ve své písni Lucie Bílá. Jak si slovo láska vysvětlit, co pro koho znamená a jak s ní nakládat, bylo hlavním tématem dalšího preventivního programu zařazeného do 8. ročníku. Nejprve si preventistky s žáky povídaly o tom, jaké vztahy můžeme mít – sourozenecký, kamarádský nebo partnerský. Dále se již zaměřily pouze na vztahy partnerské. Řešila se otázka, jak vypadá zdravý vztah a co by se ve vztahu rozhodně nemělo objevit. Samostatně žáci sepisovali, jaké povahové vlastnosti a jaký vzhled by měl mít v budoucnu jejich protějšek a samozřejmě i naopak – co by u svého partnera rozhodně netolerovali. Prozradili, co je na opačném pohlaví upoutá jako první. Také se zamýšleli nad přiměřeným věkem ženy a muže v době narození prvního potomka. Prostor byl i pro anonymně položené otázky více „na tělo“ směřované na samotné lektorky. Ty žákům odpovídaly upřímně a často vycházely z vlastního života. Téma preventivního programu žáky zaujalo, přistupovali k němu velmi aktivně a se zájmem. Doufám, že si každý žák z tříhodinového povídání odnesl ten nejlepší recept, podle kterého v budoucnu volit svého partnera.
Datum konání: 15. 3. 2019
V pátek 15. března 2019 přijeli za sedmáky lektoři a společně si povídali o závislostech všeho druhu. Jak už název napovídá, tak všechno má dvě strany. Společnými silami jsme se snažili vymyslet, jaká pozitiva nám mohou závislosti přinést. Přesvědčili jsme se ale, že nám přináší více škody než užitku. Musím všechny velmi pochválit za jejich aktivitu a velmi dobré znalosti o tomto tématu. Mnozí si vzpomněli na hodiny Výchovy ke zdraví, kde už si o drogách a závislostech nejednou povídali.
Datum konání: 14. 3. 2019
Ve čtvrtek 14. 3. 2019 se třetí vyučovací hodinu žáci 8. ročníku zúčastnili programu primární prevence s názvem Právní vědomí, které pořádá Krajské ředitelství policie kraje Vysočina. Žáci se blíže seznámili s pojmy jako je trestný čin, přestupek, vandalismus, kdy k takovým to skutkům dochází a jaký trest může člověk podle zákona očekávat. Důležitá byla také informace, od kolika let je člověk za své skutky právně odpovědný a jak na jeho přečiny bude nahlíženo pokud je mladistvý. Trochu výstražně působil výčet případných opatření u osob ve věku 15 až 18 let. Cílem programu bylo připomenout žákům, že každý jedinec je za své činy zodpovědný a každý si ponese důsledky svého jednání.
Datum konání: 13. 3. 2019
Proč stále sedět jen ve školních lavicích, když se můžeme hromadu věcí naučit i zábavnou formou?! Za tímto účelem jsme společně vyrazili do Brna. Nejprve jsme se rozhodli prozkoumat příčiny potopení Titaniku. S palubním lístkem v ruce jsme se vydali do útrob Titaniku. Čekala na nás ukázka různých zákoutí na lodi či každodenního života na palubě. Všichni jsme netrpělivě očekávali konec výstavy, abychom zjistili, zda jsme se zachránili či nikoli. Následovala návštěva zábavného centra Vida, kde jsme si vyzkoušeli vědu na vlastní kůži a bylo jedno, jestli se jednalo o oblast přírodovědy, chemie, fyziky .… Zkusili jsme si hlásit počasí, zažili jsme zemětřesení a největší odvážlivci vlezli i na letecký simulátor. Některé to natolik zaujalo, že ztratili pojem o čase a klidně by i zůstali v Brně. :D
Datum konání: 12. 3. 2019
Dne 12. 3. 2019 jsme zavítali se žáky 9. ročníku do DPŽ Nížkov. V prostorách DPŽ nás již čekalo milé přivítání a my jsme se pustili do práce. Tentokrát jsme se pro obyvatele domova připravili dílničku na jarní téma – vyrábění zajíčků. S sebou jsme si přinesli vše potřebné - polínka, kousky filců, fixy, barevné čtvrtky. Pod rukami žáků vznikaly krásné postavy zajíčků, které zdobí jednak domácnosti obyvatel DPŽ, jednak jejich společné místnosti, zbytek králíčků posloužil k vytvoření jarní nálady na naší škole. V průběhu akce vznikla spousta krásných fotek, které naše žáky zachycují v průběhu jejich činorodého tvoření. Doufáme, že naše výrobky alespoň trochu zpříjemnily obyvatelům domova jejich pobyt.
Datum konání: 21. 2. 2019
21.2. 2019 jsme s dětmi 3.-5. ročníku zhlédli v Městském divadle ve Žďáře nad Sázavou adaptaci bulharské pohádky o hloupém mědvědovi nazvanou A silly bear. Byl to moudrý příběh o tom, jak společně hospodaří chytrý farmář s hloupým a hladovým medvědem a jak chytrost a šikovnost vždy vyhrává. Jednotlivé výstupy rámovaly anglicko - české písničky, česká slova se v průběhu celé pohádky prolínala s anglickými. Členové Divadelního centra Zlín se nám postarali o zábavný, poučný a zároveň vzdělávací zážitek.
Datum konání: 31. 1. 2019
Poslední lednový den proběhl na naší škole Tematický den, ve kterém jsme se věnovali období Protektorátu Čechy a Morava. Každý vyučující si do svých hodin připravil téma související se vznikem Protektorátu a daným předmětem. Žáci si tak například v zeměpise ukázali územní rozdělení Československa, ve fyzice převáděli jednotky hmotnosti v souvislosti se zavedením přídělových lístků, v angličtině procvičili jednoduchou slovní zásobu, v dějepise a češtině si povídali o tom, jak vypadal život v této nelehké době. Akci byly věnovány první tři vyučovací hodiny a poté žáci dostali svá vysvědčení. Tematický den velmi účinně pomáhá propojovat dosavadní a nové vědomosti v rámci jednotlivých předmětů a upevňuje mezipředmětové vztahy.
Datum konání: 29. 11. 2018
Dne 29. 11. 2018 se uskutečnilo školní kolo soutěže Olympiáda z českého jazyka. Zúčastnili se ho zájemci z 8. a 9. ročníku. Proběhlo dvoukolově, nejprve ve znalostech mluvnických a potom v dovednosti napsat slohovou práci na dané téma v požadovaném rozsahu. Nejlépe si vedly a první místa obsadily 1.Vlčková Soňa, 2. Šorfová Nikola – žákyně 9. ročníku, 3. Marková Tereza – žákyně 8. ročníku. Děkujeme všem zúčastněným za snahu. Věříme, že budoucí žáci 8. a 9. ročníku se na základě výsledků školního kola probojují i do okresního kola této soutěže.
Základní škola Nížkov přijme od 18. 3. 2019 učitele českého jazyka a dějepisu.
Pracovní poměr na dobu určitou do 30. 6. 2019.
Velikost úvazku 0,91.
Bližší informace na tel.: 725 861 215 nebo na e-mailu zs@zs.nizkov.cz.
Datum konání: 20. 2. 2019
Okresní kolo zeměpisné olympiády bylo tematicky zaměřeno na kartografii, geoinformatiku a obecnou fyzickou geografii Evropy. Zaměření úloh bylo širší, nad rámec běžné školní výuky. Důraz byl kladen na dovednosti analýzy a syntézy poznatků, vysvětlení a pochopení problémů a dávání informací do souvislostí. Zástupcem naší školy byla žákyně osmého ročníku Jana Chvátalová. Jana se neumístila na předních příčkách, ale děkuji za její snahu a ochotu se podobné soutěže zúčastnit.