U tématu starověkého Říma si žáci často kladou otázky "Proč to bereme, když to bylo tak daleko a nemá to nic společného s námi?!" Ale přece jen nám něco Římané zanechali a my se s tím setkáváme téměř denně - římské číslovky. Proto jsme si s žáky posvítili na rozklad římským číslic, kdy jsme se nejprve seznámili s pravidly rozkladu a až poté jsme se pustili do práce. Aktivita žáky bavila a zpestřili jsme si s ní téma Římské republiky.
Na začátku hodiny se nejprve žáci seznámili se samotným koňským parkurem. Poté se pustili do práce a snažili se pomocí ozokódů projet všechny překážky v daném pořadí.
Žáci si pomocí hry zopakovali látku na straroorientální státy. Velmi je chválím za spolupráci ve skupinách.
Žáci na základě přečtení článku vypracovali ve skupinkách pracovní list o svatém Václavovi, který jsme si na konci společně zkontrolovali.
Žáci se seznámili nejprve s videem o svatém Václavovi a následně za pomoci internetu a informací z videa vypracovali pracovní list.
V hodině dějepisu jsme se začali bavit o Arabské říši a tak jsme si udělali krátký úvod na téma islám. Žáci dostali text, ve kterém hledali odpovědi na otázky z pracovního listu. Tato činnost jim pomohla procvičit nejen čtenářskou gramotnost, ale především práci ve skupinách.