Horní menu

Drobečková navigace

Úvod > Škola > IX. třída

IX. třída

 

Český jazyk

Anglický jazyk

Ruský jazyk

Matematika

Dějepis

Výchova k občanství

Fyzika

Chemie

Přírodopis

Zeměpis

Předměty výchovného charakteru

Příprava na přijímací zkouška z českého jazyka

Příprava na přijímací zkoušky z matematiky

Náboženství římskokatolické

 

--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Učivo v týdnu od 14. 4. - 17. 4. 2020

 Fyzika

  1. Další téma, které si zopakujeme, je pohyb a rychlost. Pusťte si prosím toto video. Pomocí něho si zopakujete všechno, co jste se na základní škole o pohybu a rychlosti dověděli.

  2. Látku z minulé hodiny si zopakujte pomocí tohoto testu.

  3. Novou látku máte vysvětlenou v tomto videu.

  4. Nalepte si (nebo přepište) do sešitu zápis, který jsem vám poslala do školního e-mailu. Uvedené informace si zapamatujte.

  5. V učebnici novou látku najdete na str. 128 - 132.

Dějepis a Chemie

Dějepis

Chemie

  • přikládám prezentaci: halogenderiváty.pdf
  • na procvičování uč. 50/ sova 2 a 3 - poslat opět ke kontrole do námi známého termínu (pátek 14:00) - Ti co nebyli na online hodině
  • dopište si z učebnice zástupce halogenderivátů str. 51 - 52.

 

ČESKÝ JAZYK

MLUVNICE – pravopis, tvoření slov, skladba

  • Dokončete nehotová cvičení v PS s. 53 – 54

  • Procvičujte pravopis na www.pravopisne.cz - dle svých možností a potřeb, zasílejte screenshoty výsledků – skupina A min. 5, skupina B min. 10 – příprava na PZ

  • Do školního sešitu zapište vzorce (druhy vět, poměry), určete druhy souvětí, zakreslete grafy - PS s.43/2 – sk. A – 2 souvětí, skupina B – celé cvičení.

  • Zopakujte si stavbu slova a tvoření slov – PS vložka s. 4.

  • PS – s. 20/2, 3, 4a); 21/1 a) b) c) – ústně

LITERATURA

  • PL – přečíst ukázku a vypracovat otázky 1 – 3 + vyhledat a do sešitu zapsat informace o autorovi (žánr, který píše; život – 2 info; dílo – 3 příklady; zfilmovaná díla – 2 příklady) – www.spisovatele.cz

  •  Michal-Viewegh-b__je__n__-l__ta-pod-psa.odt
  • zhlédnout 1 film natočený podle knižní předlohy M. Viewegha – můžete využít jako dílo do čtenářského deníku

PŘÍPRAVA NA PŘIJÍMACÍ ZKOUŠKY

DOBROVOLNÉ ÚKOLY

 

Zeměpis - 14. 4. - 17. 4. 2020

začneme nové téma Krajina: zapište si do školní sešitu velký nadpis Krajina a opište si:

krajina= část zemského povrchu

krajinná sféra= soubor všech krajin na Zemi

krajinnou sféru rozdělujeme na: 1) přírodní složku ( fyzickogeografickou sféru) a 2) člověkem vytvořenou složku krajiny (socioekonomickou sféru

- ze str. 86 v učebnici si překreslete do sešitu barevné schéma Krajinná sféra (její rozdělení)

 

Ruský jazyk - 14. 4. - 17. 4. 2020

1) Opakování: učeb. str 80 / cv. 14 - přečíst a přepsat do školního sešitu

2) nové učivo: zapiš si do školního sešitu nadpis Město=Город - z učebnice si opiš do školního sešitu slovíčka ze strany 86 i s českým překladem vzor: letiště - аэропорт.

 

Přírodopis

  • stále opakuj předešlé učivo - éry Země, vývoj člověka - přečti si dvakrát zápis v sešitě
  • nové učivo - Atmosféra - zkus si říct vše, co o atmosféře již víš (vzdušný obal Země, složení, fotosyntéza, znečištění apod.) - vkládám prezentaci - 11 Atmosféra.odp11 Atmosféra.pdf - pozor zápis je na 10. slidu, slidy 1 - 9 si pročti a seznam se s jejich obsahem ústně (na základě poznámky v zápise bys pak měl být schopen vybavit si např. co byly Magdeburské koule, kdo a jak prováděl důkaz o existenci atmosférického tlaku)
  • dále čti v uč s. 86-90 

Tělesná výchova dívky

  • dalším námětem k pohybovým aktivitám je kolo - vyjeďte si do lesa (tam, kde to znáte), vnímejte také okolní krajinu
  • přidejte pár dřepů, kliků, sedů lehů apod.

 

Matematika – 14. 4. – 17. 4. 2020

  • online hodina (příprava na přijímací zkoušky) proběhne v pátek 17. 4. v čase od 9:00 do 9:45

 

1) MATEMATIKA – všichni žáci

Hlavolamy (dobrovolné úlohy):

 

Opakování učiva k přípravě na přijímací zkoušky:

 

Dělení úsečky

  • v učebnici si projdi vzorové příklady E a F na straně 54 – vše rýsuj do sešitu podle postupu v těchto příkladech
  • úkol k odeslání: - uč. str. 55 /cv. 11 – naskenuj, vyfoť a pošli ke kontrole nejpozději do pátku 17. 4. 2020 do 14:00
  • úlohy k procvičování:

 

Využití podobnosti

  • projdi si následující prezentaci, která obsahuje několik vzorových příkladů na využití podobnosti v praxi
  • k prezentaci náleží pracovní list obsahující stejné úlohy - pracovní list si vytiskni a zkus vyřešit všechny úlohy z prezentace
    • pokud si nebudeš vědět rady s řešením, nahlédni do prezentace a podívej se na postup
    • pracovní list ke stažení zde: Podobnost - zadání úloh.pdf

 

2) PŘÍPRAVA NA PŘIJÍMACÍ ZKOUŠKY – pouze ti, kteří přijímací zkoušky budou konat

  • vyřeš následující test – ke stažení zde: Scio test.pdf
    • test si společně rozebereme v pátek 17. 4. 2020 na online hodině v čase 9:00 – 9:45
    • odkaz na online hodinu: https://meetingsemea8.webex.com/meet/eva.zachova
    • připrav si vyřešený test, otázky na příklady z testu, sešit z matematiky, psací potřeby
  • i nadále procvičuj testy z předchozích let

 

 

VÝCHOVA K OBČANSTVÍ

Děkuji všem, kteří zasílají své úkoly. Pokud někdo z vás tak neučinil, napravte to! katerna.bartova@zs.nizkov.cz 

Seznamte se s novým velkým tématem globalizace a globální problémy. Na úvod krátké video https://www.ceskatelevize.cz/ivysilani/10286258183-slovicka/210452801440004-globalizace    Zápis zde: globalizace.odp

 

Anglický jazyk 14. 4. - 17. 4. 2020

online hodiny

14.4. 2020

Skupina A 11.00 - 11. 30

Murder at the theatre.odt

Skupina B 11.30 - 12.00

Frázová slovesa.odt

16.4. 2020

Skupina A 8. 00 - 8.30

Murder at the theatre.odt

Skupina B 8.30 - 9.00

Question forms.jpg

 

https://meetingsemea6.webex.com/meet/sarka.sladkova

 

 

 ___________________________________________________________

Učivo v týdnu od 6. 4. - 10. 4. 2020

Český jazyk

Mluvnice - procvičování skladby, pravopis

  • PS s. 51 celá + dokončit vše na s. 46 - 49 (nepovinné pro žáky s PO)
  • PS s. 50/3 a)-c) - do školního sešitu (žáci s PO stačí 3 věty)
  • PS s. 54  celá - odeslat pouze cv. 17 - povinné pouze pro žáky, kteří se připravují na PZ

Sloh - charakteristika

  • PS s. 64/5

Literatura

  • pokračovat v mimočítankové četbě - kdo tak ještě neučinil, odešle referát na přečtenou knihu a jejího autora s důrazem na charakteristiku postav a vlastní hodnocení

Příprava na PZ

  • viz Mluvnice
  • www.pravopisne.cz - testy a cvičení - skladba a pravopis - odeslat screenshoty vyhodnocení minimálně 5 testů 

Dobrovolný úkol

Vše, co je zapsáno červeně, odešlete nejpozději ve čtvrtek ve 14,00. K dotazům a konzultacím i nadále využívejte messenger - sledujte občas konverzaci - rozebíráme zde nejčastější chyby - případně e-mail.

Přeji všem pohodové Velikonoce!

 

 

Dějepis

  • Na opakování minulých látek mi vytvořte tajenku, kde vyjde "studená válka" a pošlete mi to vč. otázek do středy do 14:00
  • Zde přikládám novou látku, prosím opište si, klidně i vlepte. Studená válka.odp
  • Zopakujte si minulou látku, ať víte o čem je řeč v nové látce.

Chemie 9

  • V úterý v 9:00 proběhne online výuka, kdy si projdeme časté chyby u uhlovodíků a zahájíme deriváty uhlovodíků. Ti co budou na online výuce, nemusí psát zápis sami. Napíšeme ho v hodině
    • link na online výuku
    • https://meetingsemea8.webex.com/meet/petra.zikmundova
  • kontrola úkolů z minulého týdne SCAN0002.JPG , SCAN0003.JPG a řešení str. 46.pdf

  • Končíme s kapitolou uhlovodíky, takže pokud má někdo nějaké nejasnosti, tak mě kontaktujte a já Vám to velmi ráda dovysvětlím.

  • Posledním procvičením uhlovodíků je tento pracovní list. Prosím o zaslání ke kontrole do 14:00 ve středu PL - uhlovodíky 1.pdf

  • Nová látka zápis do sešitu uč. Str. 48-49

    • velký nadpis DERIVÁTY UHLOVODÍKŮ

    • = organické sloučeniny, ve kterých atomy H nahradí jiný prvky nebo jejich skupiny

    • nakreslete si schéma derivátů uhlovodíků

      • podle toho, kterými atomy je nahrazen atom H rozdělujeme deriváty uhlovodíků do 3 skupiny

    • Stavba molekul derivátů uhlovodíků

      • skládají se ze dvou různých částí

        • uhlovodíkový zbytek

        • charakteristická skupina

      • UHLOVODÍKOVÝ ZBYTEK

        • část molekuly, která zůstane po odtržení jednoho atomu H

        • název vytvoříme odtržením zakončení z názvu uhlovodíku a nahradíme ho -yl

        • narýsujte si tabulku podle tohoto vzoru a vytvořte uhl. Zbytek všech 10 alkanů

          Počet uhlíků

          Alkan

          Uhlovodíkový zbytek

          1

          Methan

          methyl

          2

          ethan

          ethyl

        • POZOR na výjimky – tabulka na str. 49 ethen a benzen

        • Opište si poslední modrou tabulku na str. 48 (Charakteristická skupina….)

  • úkol:

    • vypracujte na str. 48/ sovu 5 a 6 a dole cvičení 1,2,3 a pošlete mně to společně s PL do středy

Pracovní činnosti - zopakujte si podle prezentace, kterou jste dostali v lednu, základy technického kreslení - druhy čar, kótování.

Fyzika 

Zeměpis - 6.4. - 10.4. 2020

Zdravím všechny deváťáky!!!

Tento týden budete vyhledávat informace. Vyberte si jakýkoliv vojenský konflikt  př. Válka v Sýrii, boje v Afghánistánu, Rusko a Ukrajina atd. a zjistěte a zapište si do školního sešitu: 1) kdy válečný konflikt začal 2) proč začal 3) zúčastněné státy. Kdyby jste s tím měli jakýkoliv problém, tak mi napište na martina.klimova@zs.nizkov.cz. 

Ruský jazyk - 6.4. - 10.4. 2020

Pokračujeme v tématu Popis člověka.

1) opakování: přeložte tato přídavná jména a překlad si zapište ve tvaru весёлый= veselý do školního sešitu:  длинный, грустный, слабый, узкий, худой, счастливый, несчастный, старый, молодой. Práci mi pošlete ke kontrole na martina.klimova@zs.nizkov.cz.

2) nové učivo: do školního sešitu si opište časování slovesa kreslit=рисовать z učebnice na str. 76 - žlutý rámeček. A  dále si zapište i tyto výrazy  похож на= podobný komu +  глаза как у мамы= má oči jako máma. Na tyto výrazy vymyslete ruskou větu a tu si také zapište do školního sešitu př. Ты похож на свою тётю. У тебя уши как у папы.

 

 

 Mgr. Eva Jarošová - Nově mě také můžete kontaktovat přes Whats up - připomínám číslo - 725 861 214 - všichni si mne prosím přidejte, bude sloužit ke konzultacím a napište mi, ať vás mám také uložené, děkuji

Přírodopis

  • upozorňuji, že PL VÝVOJ mi zatím poslalo minimum žáků - termín je do 3.4.!! hlídejte si to a pokud se více jak 2 dny neozvu, nejspíš mi nepřišel email - kontaktujte mne tedy znovu
  •  opakovat kapitolu Éry Země, Vývoj člověka, následně zkusit bez použití sešitu (zápisu, internetu, učebnice - prostě zapoj jen svoji hlavu) doplnit následující test - PP č. 9.1 éry Země.odt- ten mi pošli na email eva.jarosova@zs.nizkov.cz do 10. 4.  - ohodnotím ti ho

 

Tělesná výchova dívky

  • jen připomínám, že pohyb je v těchto dnech také velice důležitý - zapojte vše, co vás napadá, od cvičení doma, přes aktivity na čerstvém vzduchu

 

VÝCHOVA K OBČANSTVÍ

Tento týden se budeme věnovat žádosti o zaměstnání (součástí je životopis, který jsme již dělali) a přijímacímu pohovoru. 

úkol: podle vzoru zadost.doc zpracuj na pc vlastní žádost o zaměstnání. Ve vzoru naleznete, jaké náležitosti musí žádost obsahovat. Údaje o zaměstnavateli si můžeš vymyslet, odstavec týkající se  vašeho předešlého zaměstnání můžete vynechat.  Žádost pošli na email katerina.bartova@zs.nizkov.cz nebo na messenger (Kateřina Bártová) tentokrát do středy 8.4.  Pokud narazíš na něco nejasného, napiš mi na uvedeném kontaktu. 

Ještě také prosím shlédni toto krátké video  https://www.youtube.com/watch?v=cuE_vtmeRoo  o přijímacím pohovoru. Následně si zapiš  zezadu do sešitu alespoň 5 zásad, na které je třeba dbát před přijímacím pohovorem a během něj.

 

Matematika – 6. 4. – 8. 4. 2020

Ve čtvrtek a v pátek máte velikonoční prázdniny, odpočiňte si a využijte čas k přípravě na přijímací zkoušky.  

 

1) MATEMATIKA – všichni žáci

Hlavolamy (dobrovolné úlohy):

  • https://www.matika.in/cs/#6 – 8. ročník – Magický čtverec
    • pokud úlohu vyřešíš, napiš mi to a pošli screenshot obrazovky

 

  • Přesunutím DVOU zápalek vytvořte z čísla 5008 číslo co největší. Samozřejmě nesmí žádná zápalka zbýt, použiješ všechny zápalky.

5008 - sirky.png

    • vezmi si zápalky, párátka, … a vyzkoušej si to
    • pokud si myslíš, že máš řešení, napiš mi ho

 

Opakování učiva k přípravě na přijímací zkoušky:

  • Statistické šetření a práce s daty:
    • statistické šetření u vás doma
    • udělej vlastní statistické šetření ve vaší rodině
    • tvým úkolem je vypočítat průměrnou výšku a průměrný věk členů ve vaší rodině
    • využij tabulky z pracovního listu - zde: Statistické šetření - rodina.pdf nebo zde: Statistické šetření - rodina.docx – pokud má vaše rodina více členů, doplň si další řádky  

 

 

Podobnost trojúhelníků – opakování z minulého týdne:

  • úkoly k procvičování:
    • uč. str. 51 / cv. 1
    • úkol k odeslání: uč. str. 51 / cv. 2 – nejpozději do středy 8. 4. 2020 do 14:00
  • projdi si vzorový příklad D v učebnici na straně 52
    • obrázek u tohoto příkladu si nakresli do školního sešitu (včetně popisu)
    • úkol k procvičování: uč. str. 53 / cv. 7

 

2) PŘÍPRAVA NA PŘIJÍMACÍ ZKOUŠKY – pouze ti, kteří přijímací zkoušky budou konat

  • stále mi mnoho z vás neposlalo úkol z minulého a předminulého týdne - str. 60 - 70!!! - bez průběžné přípravy to nepůjde
  • ke konci tohoto týdne byste měli mít hotová všechna cvičení z pracovního sešitu včetně cvičných testů
  • pracovní sešit Přijímačky v pohodě – kapitola Konstrukční úlohy:
    •  str. 71 – 73 – naskenuj nebo vyfoť a pošli ke kontrole mailem nebo přes messenger (úlohy můžeš posílat postupně v průběhu celého týdne)
  • i nadále procvičuj testy z předchozích ročníků

 

 

Anglický jazyk 6. 4. 2020 - 8. 4. 2020

-link na virtuální hodiny

https://meetingsemea6.webex.com/meet/sarka.sladkova

 

Výuka proběhne v tyto dny a čase

7.4. 2020 skupina A 10.00

The media, preposition.odt

Question forms.odt

7.4. 2020 skupina B 11.00

Jobs.odt.

Job exercises.pdf

 

 

8. 4. 2020 skupina A 9.00

Jobs.odt

Job exercises.pdf

8.4. 2020 skupina B 10.00

Murder at the theatre.odt

 

____________________________________________________________

Učivo v týdnu od 30. 3. - 3. 4. 2020

ČESKÝ JAZYK

SAMOSTATNÝ VĚTNÝ ČLEN, OSLOVENÍ, VSUVKA, VĚTA NEÚPLNÁ - opakování

  • Žáci s PO nemusí vše, stačí pracovat s pojmy OSLOVENÍ, VSUVKA. Opakujte si podle učebnice s 86-87 (kdo nemá, pracuje s kopií na messengeru) nebo podle www.pravopisne.cz nebo podle sešitu
  • Pracovní sešit - s. 49-50/ 1-4 (žáci s PO pouze cv.2 a 3) - vše vypracujte do PS
  • Do školního sešitu vypracujte následující úkoly (žáci s PO pouze úkoly 2 a 3) a odešlete:
  • 1. Z vyznačených větných členů utvoř samostatné větné členy: Budík byl nastaven na sedmou hodinu. Janu jsem už dlouho nepotkal.
  • 2. Ze souvětí vytvoř větu jednoduchou s oslovením: Matka nakazovala Aleně, aby se vrátila domů včas.
  • 3. Utvoř věty jednoduché se vsuvkami: bohužel, jak jsem již uvedl
  •  

POŘÁDEK SLOV V ČESKÉ VĚTĚ (SLOVOSLED)

  •  Zapište si do školního sešitu hlavní zásady slovosledu:
  •  - Za východiskem výpovědi (to, co je už známé) následuje jádro výpovědi (nová informace). Např. Můj kamarád (V) soutěž opravdu vyhrál (J).
  •  - PKS je většinou před jménem (zajímavý příběh), PKN obvykle za jménem (koláč s tvarohem)
  •  Ze slov Jana, Pavel, zúčastnit se, společně, představení vytvořte alespoň 4 věty (žáci s PO 2 věty) s různým významem. Každé slovo můžete ve větě použít pouze jednou v libovolném tvaru, spojky a předložky doplňujte podle potřeby. Cvičení označte jako samostatnou práci a odešlete.
  •  
  • Pracovní sešit  - s. 50/ 1-3 (žáci s PO pouze 2 a 3)

PRAVOPIS A ROZBORY VĚT

  • Procvičujte dle vlastního uvážení např. na www.pravopisne.cz.

SLOH - CHARAKTERISTIKA

  • Pracovní sešit s. 63/3, 4 - odeslat
  • Průběžně pracujte na slohové práci na téma: Co by o mně řekl můj telefon (charakteristika) - rozsah 20-25 řádků (žáci s PO 10 - 15 řádků)(bez nadpisu a osnovy - osnovu psát nemusíte, vytvoříte si pouze pro sebe), písmo vel. 11, odeslat nejpozději do 10. 4. 2020 do 14,00

LITERATURA

  •  četba knihy dle vlastního výběru - příprava referátu

PŘÍPRAVA NA PZ

  • dokončit testy na www.sciodat.cz
  • procvičovat na www.pravopisne.cz 
  • i nadále pravidelně (dle vašich možností) odesílat 3-4 testy denně + opravu a rozbor chyb + dotazy - vyřešíme na skupině
  • i nadále budu průběžně zadávat 1 - 2 x týdně úkoly navíc - na skupině (Zatím většinu z vás chválím za zodpovědný přístup a aktivitu !!!)
  • dokončit testy v příručce k přijímačkám - kdo nemá hotovo

Cvičení, úkoly, dotazy, postřehy, nápady ad. posílejte i nadále na mail petra.musilova@zs.nizkov.cz nebo na messenger nejpozději do pátku 3. 4. 2020 do 14,00.  Opakující se dotazy vyřešíme na skupině.

 

Dějepis 

  • Správné odpovědi z minulého týdne příloha 1 a příloha 2
    • objevovaly se tam většinou stejné chyby -
      • Říšský protektor, který zde byl pouze krátkou dobu - R. Heydrich, nemůže to být K. von Neurath - ten zde byl od roku 1939 - 1941.
      • zlomová bitva byla u Stalingradu - první velká porážka Německa, bitva u Kursku byla "pouze" největší bitvou...
      • cvičení č. 4 - měli jste vybrat POUZE správné dvojice!!!!
  • Druhé téma ČSR v roce 1946 ČSR r. 1946.odp 
  • Nemáte žádný úkol na odevzdávání ke kontrole, proto věnujte svůj čas prostudování odkazů.
  • Chválím Vás za včasné odevzdávání a svědomitou práci!

Chemie

  • zasílám vypracované zápisky a pracovní listy z minulého týdne SCAN0008.JPG SCAN0009.JPG SCAN0010.JPG SCAN0011.JPG
  • Nová látka Uhlovodíky aromatické - Areny
    • nastuduj si látku na str. 45 - 46
    • zápis: modrá tabulka - definice arenů
      • obsahuje 6 uhlíků v uzavřeném řetězci (do kruhu)
      • C mezi sebou má 1,5násobnou vazbu -> to se vyjadřuje kroužkem uvnitř strukturního vzorce (viz uč.)
      • Názvosloví - triviální názvy (toluen, benzen, naftalen)
      • Fyzikální vlastnosti:
        • kapalné (1 benzenové jádro), charakteristický zápach, hořlavé (vzniká hodně sazí), nerozpustrné v H2O
        • pevné látky (více benzenových jader)
        • hl. zdrojem arenů: ropa a černouhelný dehet
  • Vaším úkolem je vypsat si zástupce arenů a nejdůležitější informace o nich (tučné)
    • uvádějte i vzorce
  • Odpovězte na otázky 46/1,2,3,4 a na str. 47 celou a odešlete mně to do pátečních 14:00

 

Pracovní činnosti - práci vám budu zadávat jen jednou za 14 dní

Fyzika 

  • Od dubna zahájíme závěrečné opakování fyziky. První téma, které si zopakujeme, je mechanický tlak. Pusťte si prosím video https://www.ceskatelevize.cz/porady/10319921345-rande-s-fyzikou/211563230150010-mechanicky-tlak/. Pomocí tohoto videa si zopakujete, co to je mechanický tlak, na čem závisí, co je jeho jednotkou a jak ho vypočítáme.
  • Přečtěte si v učebnici text Hvězdy (str. 163).
  • Přečtěte si v učebnici text Souhvězdí (str. 164 - 165).
  • Nalepte si (nebo přepište) do sešitu tento zápis.
  • Přečtěte si v učebnici text Co už víme o atomech (str. 124 - 125) a Atomová jádra (str. 126 - 127).

 Přírodopis 

  • upozorňuji, že od 8 žáků jsem neobdržela minulé DÚ, prosím dodat urychleně
  •  opakovat "éry Země" ze sešitu
  • nová látka "vývoj člověka" opět vkládám - je možné opsat nebo vytisknou a vlepit, hlavně se naučit! máte zde ve dvou formátech -10 Vývoj člověka.odp - 10 Vývoj člověka.pdf
  • prosím procvičit na www.skolasnadhledem.cz - do vyhledávače "původ a vývoj člověka"
  • dále posílám PL -VÝVOJ.odt- VÝVOJ 2.pdf- prosím vyplnit a vlepit do sešitu, poslat mi na email ke kontrole do 3.4.

Tělesná výchova

  • ani nyní se prosím nezapomínejte hýbat, nejen, že je to zdravé, ale přijdete i na jiné myšlenky, mozek a celé tělo se prokrví a bude se vám lépe přemýšlet a plnit zadané úkoly
  • doporučuji se každý den projít, proběhnout venku, skákat přes švihadlo, házet míčem třeba o zeď apod.
  • pokud není příznivé počasí zacvičit si doma - sedy lehy, "prkno", dřepy apod.

 

Matematika – 30. 3. – 3. 4. 2020

Důležité: U všech úkolů, které mi pošlete, potvrdím, že mi přišly. Také posílám zpětnou vazbu. Pokud se vám neozvu (většinou nejpozději do druhého dne - záleží, kdy mi úkol pošlete), je možné, že mi úkol nedorazil a raději napište ještě jednou. 

 

1) MATEMATIKA – všichni žáci

Hlavolam (dobrovolná úloha):

 

Opakování učiva k přípravě na přijímací zkoušky:

 

 

Podobnost geometrických útvarů – opakování učiva z minulého týdne:

  • do školního sešitu si z oranžové učebnice zapiš zeleně podbarvené tabulky na stranách 47 (úplně dole) a 48 (uprostřed)
  • úloha k procvičování:
    • uč. str. 48 / cv. 11

 

Podobnost trojúhelníků:

  • zopakuj si, kdy jsou dva trojúhelníky shodné – učebnice str. 49 / úloha A
  • kdy jsou dva trojúhelníky podobné?
    • do školního sešitu si z oranžové učebnice zapiš tabulky na straně 49
  • úloha k odeslání: pracovní list ke stažení zde: Podobnost trojúhelníků - pracovní list.jpg - řešení mi pošli mailem nebo přes messenger nejpozději do pátku 3. 4. 2020 do 14:00

 

 

2) PŘÍPRAVA NA PŘIJÍMACÍ ZKOUŠKY – pouze ti, kteří přijímací zkoušky budou konat

 

V případě dotazů, nejasností a problémů s řešením daných příkladů mě kontaktujte mailem (eva.zachova@zs.nizkov.cz), přes messenger (Eva Zachová) – třídní skupina, případně na skypu (Eva Zachová). Nedoručené úkoly budou automaticky hodnoceny známkou 5!

 

 VÝCHOVA K OBČANSTVÍ

Z následujícího pracovního listu PL-VÝROBA,TRH.pdf si prosím vypracujte do sešitu úkoly 1 a 3. PL nemusíte tisknout, pouze si v sešitě udělejte dva sloupce, do kterých rozdělíte  povolání do výrobních a nevýrobních a vypracujete úlohu č. 3 (HDP jsme probírali před jarními prázdninami).

Opakujte si pojmy inflace, obchodní bilance, úkoly úřadu práce a druhy nezaměstnanosti, které máte zapsané v sešitě. Také se naučte druhy rozpočtu státu, daně + příjmy a výdaje státu ( minulý zápis).

  Ruský jazyk v týdnu 30.3. - 3.4. 2020

Zdravím všechny deváťáky!!!

Připomeňte si části těla - do malého cvičného sešitu (A5) vypište 10 částí těla (některá máte i na  str.72 v učebnici)- úkol mi pošlete do pátku 3.4. 2020 na email martina.klimova@zs.nizkov.cz - práci vám ohodnotím ( úkol je možné napsat i přímo do emailu a použít ruskou klávesnici- do vyhledávače zadejte virtuální klávesnice ruská). V učebnici na str. 74 vyřešte cv.2 c)-slovíčka a jejich  překlad zapište do školního sešitu. Vyřešte cv3. na str.75 - tajenka - řešení napište do školního sešitu.Naučte se slovíčka ze str. 72 v učebnici. 

Zeměpis v týdnu 30.3. - 3.4. 2020

Zapište si do školního sešitu: Regionální společenské a politické organizace

 OSN -  Organizace spojených národů, vznik 1945, 193 členských zemí

NATO - Severoatlanstická aliance, vznik 1949, sídlí v Bruselu

SNS - Společenství nezávislých států, 9 svazových republik bývalého Sovětského svazu, vznik 1991, politicko- ekonomická organizace

ANZUS - Asijsko-tichomořský pakt, vojenské seskupení, USA, Austrálie, Nový Zéland

LAS - Liga arabských států, spolupráce států s arabským obyvatelstvem, 

 

Anglický jazyk 30. 3. - 3. 4. 2020

Skupina A

Kontrola zadané práce

prac. sešit str. 32/1

  1. would go, lived
  2. left, would not be
  3. knew, would call
  4. would talk, did not have
  5. would be, did not argue
  6. were not, would buy

prac. sešit str. 32/2

  1. Where would you live?
  2. would you drive? I would drive
  3. would you have? I would have
  4. would you do? I would do
  5. would you be famous? I would be famous
  6. Where would you go? I would go

prac. sešit str. 32/3

  1. yourself
  2. himself
  3. myself
  4. herself
  5. ourselves
  6. yourselves
  7. himself

prac. sešit str. 33/6

  1. drought
  2. hurricanes
  3. global warming
  4. diseases
  5. floods
  6. famine
  7. tsunami

zopakuj si, kdy se používají členy a, an, the - pokud si nemůžeš vzpomenou, zalistuj v sešitě

uč. str. 42/4 - vynech the,kde to není zapotřebí - cvičení přepiš, ofoť a pošli na email nebo messenger do 3. 4. 2020

uč. str. 43/1 a - tabulku si opiš do sešitu, slovíčka, která nevíš, co znamenají, si vyhledej

uč. str. 43/2 - cvičení opiš, vyber správný člen nebo nic, ofoť a pošli do 3. 4. 2020 na email nebo messenger

uč. str. 42/2 - cvičení máš již vypracované v sešitě, tak si toto cvičení přelož do češtiny

 

Skupina B

Kontrola zadané práce

uč. str. 42/4

Delete 1,3,5,9,10,14   

 

uč. str. 43/1a - tabulku si opiš do sešitu - pokud některým slovíčkům nerozumíš, najdi si je

 

uč. str. 44/1a

  • do sešitu si udělej tabulku se 3 sloupečky - You watch, You read, You listen to - doplň do nich, co nejvíce slov, které Tě napadnou

           44/1b - Jaké předložky používáme - zapiš si do sešitu celou tabulku /s předložkami jsem Ti pomohla/

at

on

in

 zkus si udělat questionnaire uč. str. 44/2 - vyplň si ho podle sebe - zapiš odpovědi do sešitu

 

prac. sešit str. 34/1,2,3

cv. 1 - utvoř otázku, doplň vhodné tázací slovo

cv. 2 - utvoř otázky, dej slova do správného pořadí

cv. 3 - doplň vhodnou předložku

celou stranu prac. sešit str. 34 ofoť a pošli na email nebo messenger do 3. 4. 2020

pokud máš problém napiš na email sarka.sladkova@zs.nizkov.cz nebo messenger

Dnešní online výuka 1.4. 2020

Question forms.odt

Zítřejší online výuka 2. 4. 2020

9th Unit 3 test.jpg

IMG_20200401_182719.jpg

Podmínkové věty.odt

______________________________________________________________________________________________________

 

UČIVO V TÝDNU OD 23. 3. DO 27. 3. 2020

Matematika – 23. 3. – 27. 3. 2020

Řešení pracovního listu a grafů z minulého týdne:

 

1) MATEMATIKA – všichni žáci

Opakování učiva k přípravě na přijímací zkoušky:

  • Geometrické výpočty
    • zopakuj si obvod a obsah geometrických obrazců – trojúhelník, rovnoběžník, lichoběžník; dále pak objem a povrch hranolů – na každé téma alespoň jedno cvičení:
    • úkol k odevzdání: vyřešenou úlohu (včetně postupu) naskenut, vyfoť a pošli mi na mail nebo přes messenger – do středy 25. 3. 2020 do 12:00
      • Zadání úkolu k odevzdání:
        • Vypočítej objem a povrch trojbokého hranolu, jehož podstavou je rovnoramenný trojúhelník. Základna tohoto trojúhelníku měří 6 cm, rameno trojúhelníku má délku 5 cm. Výška hranolu je 10 cm.

 

Podobnost geometrických útvarů

 

2) PŘÍPRAVA NA PŘIJÍMACÍ ZKOUŠKY – pouze ti, kteří přijímací zkoušky budou konat

 

V případě dotazů, nejasností a problémů s řešením daných příkladů mě kontaktujte mailem (eva.zachova@zs.nizkov.cz), přes messenger (Eva Zachová) – třídní skupina, případně na skypu (Eva Zachová). Nedoručené úkoly v daném termínu budou automaticky hodnoceny známkou 5!

 

PŘÍRODOPIS

  • opakovat ještě horniny a minerály www.skolasnadhledem.cz, je třeba se dívat i na obrázky hornin a trénovat tak poznávání - z internetu, učebnice, umět horniny zařazovat do skupin vyvřelé, přeměněné, usazené plus chemogenní a organogenní
  • nová látka "éry Země" - je opakováním z 6. ročníku a určitě jste dělali něco i v zeměpise popř. dějepise - opět prosím o zápis do sešitu (buď opsat nebo vytisknout a nalepit - doporučuji opis - lépe se pak pamatuje) -9 Éry Země.odp - v uč. s. 103-111 přečíst
  • do sešitu odpověz na s. 105 na ot.1,2, s. 111 ot. 2,3,4 - vyfoť a pošli mi na email do 26. 3. do 8 00
  • trénovat můžeš na www.skolasnadhledem - geologická období země - moc hezký test na přiřazování

ČESKÝ JAZYK

MLUVNICE

SLOŽITÉ SOUVĚTÍ - opakování a procvičování

  • opakovat podle PS, sešitu, UČ, www.umimecesky - témata - interpunkce - souvětí (všechna cvičení + před cvičením je vždy poučení a základní pravidlo; na stránce je omezen čas práce - pracujte tedy po částech, zkusit můžete i otvírat stránku v různých prohlížečích nebo z různých IP adres), www.umimecesky - témata - rozbory vět, stavba slov - stavba vět (všechna cvičení)
  •  žáci s PO si z každého oddílu vyberou a vypracují minimálně 2 cvičení

ŘEČ PŘÍMÁ A NEPŘÍMÁ - opakování a procvičování

  •  www.skolasnadhledem.cz - online cvičení - 2. st. - Čj - 9. r. - skladba - přímá a nepřímá řeč (3 cvičení)
  •  pracovní sešit - pokud nemáte, dodělejte vše na s. 48 - 49
  •  žáci s PO vše

PRAVOPIS - procvičování

  •  pracovní sešit s. 55 celá - cv. 1 a 2 odeslat ke kontrole a hodnocení do 27. 3. 2020, cv. 3 není třeba přepisovat
  •  žáci s PO - vypracují cv. 1 a 2 a ke kontrole odešlou pouze cv. 2, ze cvičení 3 stačí vypracovat 1. odstavec
  •  www.skolasnadhledem.cz - online cvičení - 2.st. - Čj - 9. r. - skladba - přímá a nepřímá řeč (3 cvičení - všichni bez rozdílu)

 SLOH

CHARAKTERISTIKA

  •  pracovní sešit s. 63/ cv. 1 - do sešitu - souseda v lavici nahradí sourozenec, rodič, prarodič ... - odeslat do 27. 3. 2020

LITERÁRNÍ VÝCHOVA

  • práce na referátu - odeslat nejpozději do 3. 4. 2020
  • číst knihu dle vlastního výběru - nejlépe od současného autora - bude zadán další referát s termínem odevzdání v květnu

PŘÍPRAVA NA PŘIJÍMACÍ ZKOUŠKY

  • procvičovat dle vlastního uvážení a tempa:
  • www.skolasnadhledem.cz - online cvičení
  • www.cermat.cz
  • www.umimecesky.cz
  • www.pravopisne.cz - zde najdete i základní pravidla a postupy a nejčastější chyby
  • htttps://prirucka.ujc.cas.cz - i zde najdete poučení a pravidla + slovník
  • procvičování na  www.sciodat.cz
  • 4 testy každý den - odeslat během odpoledne na můj školní e-mail, abych stihla zkontrolovat
  • opakující se chyby si rozebereme na skupině - večer nebo další den ráno
  • na skupině můžeme konzultovat i další vaše dotazy a připomínky
  • dotazy můžete posílat i na můj školní e-mail

Připomínám, že práce, které máte odesílat, budu hodnotit!! Dodržujte termíny. Pokud máte s něčím problém, ozvěte se co nejdříve.

I při e-mailové komunikaci a komunikaci na chatu dodržujeme a uplatňujeme osvojená pravidla pravopisu!!! Každý e-mail obsahuje pozdrav a oslovení, samotný obsah, rozloučení, podpis!!!

Českému jazyku zdar! 

 

Zeměpis - v týdnu 23.3. - 27.3.2020

pracujte s učebnicí - str. 80 - 81. text si přečtěte a vypracujte do školního sešitu zápis:Nadpis Mezinárodní hospodářská integrace + proč se vytvářejí formy tzv. mezinárodní hospodářské integrace= proč vznikají nadnárodní organizace a instituce + zapište si a vysvětlete význam těchto zkratek: NAFTA, SNS, ECOWAS, ASEAN, G8, APEC, EU, MERCOSUR, GCC, EFTA, OPEC, G20 (použijte k tomu mapku na str. 80) + ke každé zkratce si napište 3 členské státy (použijte k tomu mapku na str. 80).

 

Ruský jazyk - v týdnu 23.3 - 27.3. 2020

 z učebnice na str. 73  - text Portrét - text si přečtěte a přepište ho do školního sešitu (nadpis bude Popis člověka)+ pod přepsaný text si opište ruská přídavná jména ze str.72 + slovíčka si přeložte a překlad také zapište + slovíčka se naučte. Všechny pilné žáky zdravím)))

 

Dějepis - týdnu 23. - 27. 3. 2020

Věřím, že jste šikovní, ale pro jistotu posílám kontrolu informací, které jste měli najít Závěr války.odt

Podívejte se na stranu 72 - 74 a vypište si 5 zajímavostí z vojenské techniky, kdy 2 budou povinné pro všechny ("kaťuše", Enigma).

Podívejte se na stranu 68 - Osvobození ČSR Mapa ČSR.odt

  • do přiložené mapy zakreslíte demarkační linii a zaznačíte, kterou část republiky osvobodila Rudá armáda a kterou Američané; dále zvýrazníte Dukelský průsmyk a město Košice
  • Podívat se na https://www.youtube.com/watch?v=Yv5CFjHQgbk
  • zápis Osvobozování ČSR.odt
  • Přečíst si str. 69 a odpovědět na otázku Proč americká armáda, která byla blízko Prahy, nepomohla Pražanům při povstání?
  • Odpovězte si na otázky, včetně datumů!!!!!, na str. 75/2,3,4,5,8 - vypracovaný úkol mi prosím zašlete do pátku 27. 3. 2020 do 14:00

Chemie - týden 23. - 27. 3. 2020

Zasílám výsledky z předešlého týdne. Prosím případné chyby si opravte výsledky - Alkany.odt

Pracovní list mi zašlete vypracovaný a podepsaný od rodičů do pátku 27. 3. do 14:00  PL alkany.odt

Novou látku přikládám v dané příloze - vypracujte vzorce a názvy a zašlete opět do páteční 14:00 hodiny ke kontrole. Alkeny.odt

 

VÝCHOVA K OBČANSTVÍ- týden 23. - 27. 3. 2020

  • Potřebné stránky z učebnice Vám budu přikládat k daným tématům, pracujte s nimi. Kdo měl mít referát, pošlete mi ho  E-MAILEM - katerina.bartova@zs.nizkov.cz
  • k tématu NÁRODNÍ HOSPODÁŘSTVÍ si zapište z čeho je tvořen státní rozpočet (podnadpis 1- státní rozpočet) Zapište si, co tvoří příjmy a co výdaje státu. Zopakujte si tři rozpočty - schodkový, vyrovnaný, přebytkový. Zápis si můžete vytisknout a nalepit.  hospodářská politika státu1.png
  • podnadpis 2 - daně - přečtěte si str. 56 a zakreslete si modré schéma hospodářská politika státu2.png

 

Anglický jazyk 23.3. - 27. 3. 2020

Skupina A

 kontrola zadané práce

prac. sešit str. 31/5

  1. g
  2. e
  3. i
  4. h
  5. a
  6. b
  7. c
  8. j
  9. f
  10. d

31/6

  1. place
  2. float
  3. coast
  4. crust
  5. permanent
  6. slide
  7. continent

uč. str. 42/3 - cvičení přepiš do sešitu nebo napiš ve wordu/libre, použij správný tvar zvratného slovesa myself….. , ofoť a pošli na email nebo na messenger do 27. 3. 2020

prac. sešit str. 32/1,2 - podmínkové věty, zopakuj si je, 32/3 - použij správný tvar zvratného slovesa

prac. sešit str. 32/4 - doplň správné slovo - cvičení ofoť a pošli na email nebo na messenger do 27.3.2020

prac. sešit str. 33/6 - doplň vhodné slovo /slovíčka, kterým nerozumíš si přelož/

 

Skupina B

 

kontrola zadané práce

uč. str. 42/2 cvičení ofoť a pošli na email nebo messenger do 23. 3. 2020 14.00 /cvičení ohodnotím/

zopakuj si používání členů the, a, an nebo žádný /pokud si nejsi jistý, zalistuj sešitem/

uč. str. 42/4 - cvičení přepiš do sešitu, vynech určitý člen tam, kde není zapotřebí

uč. str. 43/2 - cvičení přepiš do sešitu, vynech jeden nebo oba členy, cvičení ofoť a pošli na email nebo messenger do 27. 3. 2020 /cvičení ohodnotím/

Projekt - The region of my country - vyber si 1 nebo více regionů naší země a napiš o něm 20 - 30 vět, piš ve wordu/libre, napiš o např. povrchu, ekonomice, zemědělství, produktech, které se tam vyrábí, památkách...…, projekt zašli na email nebo messenger do

27. 3. 2020 /projekt ohodnotím/

- pokud máš problém napiš na email sarka.sladkova@zs.nizkov.cz nebo na messenger

 

 --------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

týden od 16. 3.  do 20. 3. 2020

Vážení rodičce, milí žáci,

vzhledem k nenadálé situaci a následnému uzavření školy jsme nuceni pracovat za "neobvyklých" podmínek. Chci Vás ujistit, že Vám budu v maximální možné míře nápomocná a jistě se nám tak podaří tuto situaci úspěšně zvládnout. Kontaktovat mě můžete od pondělí do pátku na emailu eva.jarosova@zs.nizkov.cz (na email se budu dívat každý den, ale odpověď nebude okamžitá) nebo popřípadě na telefonu 725861214 (kde bych měla být vždy k zastižení - prosím volejte pokud možno vždy v čase od 8:00 do 14:00). Zde na webu budete mít práci zadanou vždy na týden dopředu za všechny předměty. Prosím o zodpovědné plnění zadané práce od jednotlivých vyučujících. Někdy po Vás bude vyžadována zpětná vazba (odevzdání úkolu apod.), vždy prosím dodržte termín odevzdání (zaslání) dle pokynů vyučujícího. Nezapomínejte také na blížící se termín jednotných přijímacích zkoušek (doporučuji sledovat aktuální informace v médiích) a věnujte svůj čas také přípravě na ně. Důležité informace zasílá vedení školy všem rodičům na mail (jmeno.prijmeni@zsnizkovcz.onmicrosoft.com), takže pokud potřebujete obnovit heslo pro přihlášení, kontaktujte paní ředitelku na její email. 

Přírodopis - opakovat minerály (jak to bude možné, dáme si na ně písemku), dále jsme začaly horniny - posílám tedy zbytek zápisu, který je možné si přepsat nebo vytisknout a vlepit (nechávám na Vás). Dále přečíst Uč s. 35-36, 56-59, 62-64, 76-79

8 Horniny vyvřelé, přeměněné, usazené.odp

Procvičovat pak můžete na www.skolasnadhledem.cz Stačí vyhledat pojem "horniny" a hned Vám je nabídnuto několik verzí testování. Přeji hodně štěstí. 

Fyzika - Seznamte se s ledkou (dioda, která svítí, zapojení v závěrném směru a zapojení v propustném směru je stejné jako u diody) a fotodiodou (ujasněte si, jak funguje, čím se stává při osvětlení, kde se využívá) pomocí prezentace (máte sešitě a ve školním e-mailu) a učebnice fyziky str. 74 - 75. Nastudujte si v učebnici na str. 75 - 77, co je sluneční článek a sluneční baterie a zapište si informace o obou do sešitu. Informace ke sluneční (fotovoltaické elektrárně vám pošlu na školní e-mail. Informace o sluneční elektrárně si nastudujete a nalepíte nebo přepíšete do sešitu. Zopakujte si všechno, co víme o polovodičích (prezentace + učebnice str. 60 - 77). Zopakujte si sluneční soustavu, její hlavní složky (učili jste se v zeměpise v 6. třídě, najdete i v učebnici fyziky od str. 150) a fáze měsíce (učili jste se v zeměpise v 6. třídě, najdete i v učebnici fyziky na str. 156). Na tohle období přesunu látku, která je hodně teoretická, takže si většinu dokážete nastudovat sami. Optiku, kde je hodně pokusů, uděláme, až budete chodit do školy. Pokud potřebujete konzultaci k zadané práci, pište na marta.novotna@zs.nizkov.cz nebo volejte 725 861 215 v době od 8 do 14 hodin.

Pracovní činnosti - protože jsme tento týden neměli pracovní činnosti mít, zadám vám práci do pracovních činností až příští týden.

Ruský jazyk - zopakujte si slovní zásobu Národnosti a státy. Do cvičného sešitu (malého, A5) vypište 10 států světa a názvy národností. Písemně vyčasujte slovesa žít, mluvit, umět.

Zeměpis - pracujte s učebnicí str. 78-79. Vypište si do školního sešitu: definici mezinárodního obchodu, hlavní centra světového obchodu, co je to obchodní bilance tzv. saldo, aktivní obchodní bilance, pasivní obchodní bilance, co tvoří vývoz a dovoz v hospodářsky málo rozvinutých státech a ve vyspělých státech, co to jsou kvóty a cla, proč dochází k mezinárodní hospodářské integraci.

 Český jazyk - mluvnice

  • opakovat významové poměry (pracovní sešit - vložka s. 10)
  • pracovní sešit - dokončit vše na s. 44 - 48
  • žáci s podpůrnými opatřeními v pracovním sešitě pouze: s. 44 - 45, s. 46/5, s.46/1, 2 - pouze rozlišit věty hlavní a věty vedlejší a zapsat vzorce souvětí (např. 1 VH, ale 2 VH, protože 3 VV.), s. 47/3 - celé
  • na www.skolasnadhledem.cz - 2. st. - Čj - 9. r. - skladba - věta a souvětí (počet hlavních vět)
  • žáci, kteří nemají pracovní sešit procvičují na www.skolasnadhledem.cz - online cvičení - 2. stupeň - 7. a 8. ročník - český jazyk - skladba

 Český jazyk - pravopis

  •  pracovní sešit s. 52 - 54
  • žáci s podpůrnými opatřeními nemusí vypracovat korekturní cvičení (cvičení typu "oprav chyby") a v ostatních cvičeních stačí vypracovat 2/3

Český jazyk - sloh

  •  www.skolasnadhledem.cz - sloh - slohové útvary (líčení)
  • napsat líčení na téma "Strom (stromy) na jaře" v rozsahu 10 - 15 vět (žáci s podpůrnými opatřeními 7 - 10 vět) s důrazem na využití různorodých jazykových prostředků (využít lze online cvičení na www.skolasnadhledem.cz pro nižší ročníky)

Český jazyk - literatura

Příprava na přijímací zkoušky

Pro všechny zadané úkoly platí, že žáci s podpůrnými opatřeními, kteří budou dělat přijímací zkoušky, pracují v plném rozsahu.

Vyřešené úkoly a dotazy posílejte na petra.musilova@zs.nizkov.cz nebo na messenger (informace na třídní skupině).

Chemie

  • Vytvořte tabulku do sešitu základních 10 alkanů (methan až dekan), v následující podobě (nebo viz. učebnice str. 36) a prostudujte znovu tvorbu vzorců a názvů alkanů. Nezapomeňte, že vždy počítáte uhlíky  - C!!!
název strukturní vzorec racionální vzorec sumární vzorec
  • Dále uveďte do zápisu vysvětlení pojmu CYKLOALKANY a nakreslete si strukturní vzorec cyklopentanu
  • Uč. 38 zápis fyzikálních a chemických vlastností alkanů - vše podstatné je tučně
  • uč. 38 - 40 - Zástupci - udělat stručný zápis (výskyt, vlastnosti, využití) a nezapomeňte na vzorce 
  • Benzín a motorová nafta: napište 3 rozdíly mezi těmito látkami - využijte internet nebo učebnici
  • uč. 37 sova 2/1,2,3 a sova 3/1,2,3 - poslat vypracované na můj email: petra.zikmundova@zs.nizkov.cz nebo na můj messenger - prosím o fotku či sken s podpisem rodičů, abychom předešli kopírování od spolužáků do pátku 14:00

 

Matematika – 16. 3. – 20. 3. 2020

1) MATEMATIKA – všichni žáci

Opakování učiva k přijímacím zkouškám:

  • slovní úlohy řešené např. pomocí rovnice:

https://www.umimematiku.cz/slovni-ulohy-rovnice-mix-3-uroven/1029

  • přímá a nepřímá úměrnost, procenta:

https://www.skolasnadhledem.cz/game/4390

https://www.umimematiku.cz/slovni-ulohy-prima-neprima-umera-2-uroven/1007

 

  • úkol k odeslání - vyřešené úlohy (včetně postupu) mi pošli na mail (eva.zachova@zs.nizkov.cz) (naskenuj, vyfoť, …) – do čtvrtka do 12:00:

Zadání úkolu k odeslání:

1) Dva dělníci provedou montáž konstrukce zahradního skleníku za 54 hodin. Za kolik hodin provede montáž 9 dělníků?

2) Na vymalování 24 m2 je potřeba 2,5 kg barvy.

  1.  Kolik m2 můžeme vymalovat, pokud máme k dispozici 6 kg této barvy?
  2.  Kolik kg barvy je třeba na vymalování stěn o ploše 60 m2?

 

Funkce nepřímá úměrnost

  • projdi si v oranžové učebnici na straně 35 vzorovou úlohu A – Stavební pozemky a odpověz na otázky a) – d)
  • do školního sešitu si ze strany 37 zapiš tabulku, která shrnuje informace o nepřímé úměrnosti a jejím grafu – včetně grafů!
  • úlohy k procvičování:
    • na školní mail a na třídní skupinu na messengeru byl odeslán pracovní list – nepřímá úměrnost – pracovní list si vytiskni a vypracuj (pokud nemáš k dispozici tiskárnu, úkoly vypracuj do školního sešitu)
    • sestroj graf funkcí y = 3/x, y = - 3/x (každý zvlášť, vhodně zvol čísla, která budeš dosazovat za x, udělej si tabulku) - grafem nepřímé funkce, jejíž definiční obor tvoří všechna čísla různá od nuly, je hyperbola (tvar grafu - viz tabulka v učebnici, kterou si máš zapsat do sešitu)

 

2) PŘÍPRAVA NA PŘIJÍMACÍ ZKOUŠKY – pouze ti, kteří přijímací zkoušky budou konat

 

V případě dotazů, nejasností a problémů s řešením daných příkladů mě kontaktujte mailem (eva.zachova@zs.nizkov.cz), přes messenger (Eva Zachová) – třídní skupina, případně na skypu (Eva Zachová). Nedoručené úkoly v daném termínu budou automaticky hodnoceny známkou!

 

VÝCHOVA K OBČANSTVÍ

 

Anglický jazyk 16. 3. - 20. 3. 2020

Skupina A

  • kontrola d. ú. uč. str. 40/2
  1. The North, the Midlands
  2. East Anglia, The South- west
  3. The South- east
  4. The South - west
  5. East Anglia

uč. str. 40/ text - znovu si ho přečti a přelož/kdo chce, může písemně do sešitu/

udělej cvičení uč. str. 40/3 - spoj věci se správným místem - toto cvičení udělej písemně do sešitu

uč. str. 41/cv.2 - přečti si text, přelož ho písemně do sešitu a celou větou odpověz na otázky, toto cvičení nafoť a pošli mi ho na školní email sarka.sladkova@zs.nizkov.cz nebo na messenger do čtvrtku19. 3. 2020 14.00

prac. sešit str. 31/cv.5,6 - najdi si neznámá slovíčka a cvičení vypracuj

 

Skupina B

  • kontrola d. ú. prac. sešit str. 31/6

2. float

3.coast

4.crust

5. permanent

6. slide

7.continent

prac. sešit str. 32/1,2 - doplň správné tvary sloves podmínkové věty - zopakuj si je

prac. sešit str. 32/3 - zvratná slovesa - zopakuj si je

prac. sešit str. 32/4 - doplň správné a vhodné slovo - toto cvičení ofoť a pošli  buď na školní email sarka.sladkova@zs.nizkov.cz nebo přes messenger do 19. 3. 2020 14.00

uč. str. 42/2 - cvičení přepiš do sešitu - utvoř podmínkové věty

uč. str. 42/3 - cvičení přepiš do sešitu - doplň správné zvratné zájmeno, toto cvičení ofoť a pošli buď na školní email sarka.sladkova@zs.nizkov.cz nebo na messenger do 19.3. 2020 14.00

-v případě nejasností mě kontaktuj přes školní email sarka.sladkova@zs.nizkov.cz nebo přes messenger

 

 Dějepis

zopakovat si události v Africe a Tichomoří za druhé sv. války

prostudujte si kapitolu v uč. Poslední roky války (str. 67 a dál), využijte i další zdroje na internetu k dohledání informací k následujícím událostem (www.dejepis.com...)

Klasická osnova zápisu, kdy, kdo, proč.... (znáte to)

  • Vylodění v Normandii/"Den D"/operace Overlord
  • bitva v Ardenách
  • letecká válka nad Německem - bombardování Drážďan (spojitost s Prahou - PROČ?)
  • Berlínská operace
  • atomový útok na Hirošimu a Nagasaki - datum a důvod útoku
  • Kapitulace Japonska
  • Jednání velmocí (Teherán, Jalta, Postupim) - kdo vč. jmen, kdy, program a výsledek

Všechny výše uvedené body budou zapsány v sešitě.

https://www.televizeseznam.cz/video/slavnedny/konec-druhe-svetove-valky-v-evrope-8-kveten-152262

https://www.youtube.com/watch?v=6LWRYnT9XEg