Horní menu

Drobečková navigace

Úvod > Škola > VI. třída > Předměty výchovného charakteru 6

Předměty výchovného charakteru 6

kontakt: katerina.bartova@zs.nizkov.cz, messenger - Kateřina Bártová

 

VÝCHOVA KE ZDRAVÍ  25. - 29. května 

Rozvoj osobnosti

Přečti si: Slovo není jen zvukem nebo psaným symbolem. Slovo je síla, je to moc, kterou máme k vyjadřování a komunikaci, k přemýšlení, a tudíž i k vytváření situací v našem životě. Umíme mluvit. Kteří jiní tvorové na naší planetě to dokáží? Slovo je nejmocnější nástroj, který jako lidé máme ........ Ale stejně jako má meč dvě ostří, dokáže i naše slovo vytvořit ten nejkrásnější sen, anebo vše okolo nás zničit. Jedním ostřím je zneužívání slova ..... Druhým ostřím je čistota slova..... (Miguel Ruiz)

Zamysli se nad textem a do sešitu vypracuj tyto otázky:

 1) Jakou moc mají slova pro člověka?

2) Byl(a) jsi někdy slovem zraněn(a)? Jak se to stalo? Popiš situaci. Jak ses s takovým zraněním dokázal(a) vyrovnat? 

-> pokud chceš, můžeš mi svůj příběh poslat

 

 

---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Tělesná výchova dívky 11. - 15. května 2020

ROZCVIČKA NA DÁLKU - NÁMĚT NA DOMÁCÍ PROTAŽENÍ ---> https://www.youtube.com/watch?v=fHAspBKqu9g

 

VÝCHOVA KE ZDRAVÍ 11. - 22. května 2020 - úkol na dva týdny

Rozvoj osobnosti - vztah k druhým lidem

Zahrajte si na lovce. Najdi mezi spolužáky vždy jednoho, který splňuje některé z následujících podmínek. Každý spolužák ti smí poskytnout pouze 1 odpověď (1 jméno se nesmí vícekrát opakovat). Komunikujte se svými spolužáky a najděte někoho, kdo:

................ má více než dva sourozence.

................ má kamaráda nebo dobrou kamarádku.

................ pomohl někdy druhému člověku. (zjisti jak mu pomohl)

................ zažil úspěch. (zjisti jaký)

................ byl na jiném kontinentu (zeptej se na jakém)

............... umí poskytnout 1. pomoc.

............... ví, co znamená ,,být empatický´´

............... chce pomáhat osobám se zdravotním postižením.

.............. dnes pochválil druhého.

.............. má rád společnost více lidí.

--> údaje si zapisuj do sešitu - místo teček napiš vždy jedno jméno.

 

-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

 

VÝCHOVA KE ZDRAVÍ 4.-7. května 2020

UMĚNÍ POCHVÁLIT - ÚKOL: Vzpomeň si, za co tě naposledy někdo pochválil. Jak ses u toho cítil? Určitě to nebyl špatný pocit... Každý z vás žije jistě s rodiči, sourozenci nebo i s prarodiči. Nyní si rozmysli, co pro tebe tvoji blízcí dělají a za co by jsi je rád pochválil/a. Za každým z nich jdi a za něco je pochval. NEZAPOMEŇ: Pochvala by měla být upřímná a konkrétní. Např. Jdu pochválit maminku, za to, že uvařila výbornou omáčku: ,, Mamko, děkuji, že se o nás tak staráš. Ten dnešní oběd byl opravdu výborný. Nejvíce se ti povedla svíčková s knedlíkem, kterou mám tak rád(a. Určitě ti pomůžeme s úklidem a s nádobím.´´

Tělesná výchova dívky 4.-7. května 2020

Ani tento týden se prosím nezapomeňte hýbat. Velmi dobrou pohybovou aktivitou na čerstvém vzduchu je procházka v lese nebo se psem. Kdo rád jezdí na kole nebo in-line bruslích, neváhejte je v této době využít. Alespoň dvakrát týdně se protáhněte a splňte nějakou pohybovou aktivitu.

---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

 

VÝCHOVA KE ZDRAVÍ - 27. - 30. dubna

Minulý týden jste tvořili obrázek ,,Čím bych byl, kdybych byl...´´ nyní  popřemýšlejte nad těmito otázkami a do 30. dubna 2020 mi je pošlete vypracované na whats up, messenger nebo e-mail:

1) Který obrázek se ti maloval nejlépe a proč?

2) Se kterým jsi měl/a naopak největší potíže a proč?

3) Prohlédni si obrázky svých spolužáků a napiš 3 nové informace, které ses o nich dozvěděl.

BÁRTOVÁ.jpg Brukner.jpg Danková.jpg Dvořák.jpg Jaroš.jpg KRČÁL.jpg  MUSILOVÁ.jpg Navrátil.jpg NĚMEC.jpg  PALAS.jpg  Pešáková.jpg  SOBOTKA1.jpg  SOBOTKA2.jpg VLČEK.jpg   

 VKZ - František Rosecký.pdf DOČKALOVÁ1.jpg dočekalová 2.jpg 

------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

 

VÝCHOVA KE ZDRAVÍ - 20. - 24. dubna

Prosím ty, kteří mi stále neodevzdali PL - chráníme své bezpečí, ať tak učiní co nejdříve!!! Vkládám znovu tabulku s typy temperamentu, kterou byste měli mít v sešitě. Zopakujte si, jaké typy to jsou a čím se vyznačují. temperament.pdf 

Tento týden budete mít dva úkoly - pečlivě!!! si přečti zadání a pracuj dle pokynů v dokumentu sebepoznání zadání 2.odt. Úkol č. 2 (kým bych byl kdybych byl...) mi vyfoť a pošli do 24. dubna 2020. Až mi úkol všichni odevzdáte, uděláme si zde ,,výstavku´´ vašich prací.

--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

 

VÝCHOVA KE ZDRAVÍ 6. - 10. dubna

 nové téma MOJE OSOBNOST - zápis i úkol, který si uděláte do sešitu naleznete zde sebepoznání zadání 1.odt. Tentokrát nemusíte úkol posílat. Druhy temperamentu si můžete vytisknout, ale i tak si je přečtěte - dvakrát! Přeji vám pěkné prázdniny! :)