Horní menu

Drobečková navigace

Úvod > Škola > IV. třída > Přírodověda 4

Přírodověda 4

Úkoly na poslední tři dny 22. - 24. 6. 2020

  • čti si v uč. 71 - Jak chránit přírodu - vypiš si do svého sešitu 8 podle tebe nejdůležitějších bodů, jak i ty můžeš pomoci chránit přírodu, dále si namaluj kontejnery na tříděný odpad - použij správné barvy a ke každému napiš, co do něj patří
  • PS s. 44/4
  • kdo si neudělal minulý týden, udělá si v tomto týdnu ústně závěrečný test v uč. s. 72-74, pokud něco nevíš, vrať se k dané kapitolce v učebnici a pokus se danou informaci vyhledat nebo mne kontaktuj
  • vzhledem k tomu, že je to již poslední zadaná práce, více toho nestihneme, můžeš si dobrovolně vypracovat zbývající cvičení v PS
  • DĚKUJI VŠEM (I RODIČŮM) ZA VELMI DOBROU SPOLUPRÁCI PŘI DISTANČNÍ VÝUCE, ZA VŠECHNY ZASLANÉ ÚKOLY A VYPRACOVANÁ CVIČENÍ A ZÁPISY, PŘEJI ZASLOUŽENÝ ODPOČINEK BĚHEM LETNÍCH PRÁZDNIN Mgr. Eva Jarošová

Úkoly na týden 15. - 19. 6. 2020

  •  vezmi si uč. s. 70 - čti si význam lesů, s. 71 - význam vodních ploch
  • zapiš si zápis do sešitu:

2. Význam lesů

  • vyrábí kyslík (nezbytný)
  • zachycuje prach, nečistoty
  • tlumí silný vítr
  • zpomaluje odtok povrchových vod, chrání půdu
  • zásobárnou vody (mechy)
  • domovem živočichů, rostlin
  • dřevo jako surovina
  • místem relaxace, odpočinku, sběr hub

- myslivci - péče o zvěř

  • nakresli si obrázek týkající se lesa

3. Význam vodních ploch (rybníky, jezera, nádrže)

  • zadržování vody
  • zvlhčování okolí (půdy, ovzduší)
  • chov ryb, vodní rostliny
  • odpočinek, relaxace
  • nakresli si obrázek týkající se vodních ploch

 

  • dále PS s. 44/cv. 2,3
  • dobrovolně si zkus udělat závěrečný test v uč. s. 72-74, pokud něco nevíš, vrať se k dané kapitolce v učebnici a pokus se danou informaci vyhledat nebo mne kontaktuj
  • blíží se nám konec školního roku, ve volných chvílích si můžeš opakovat jednotlivé ekosystémy (pole, les, louka, park, okolí lidských obydlí, rybník, řeka), veličiny  a jejich jednotky (délka, hmotnost, teplota, čas - to některým dělalo problémy), zkus si vyjmenovat tři minerály, tři horniny, připomeň si, co vše patří do neživé X živé přírody 

Úkoly na týden 8. - 12. 6. 2020

  • připrav si PS s. 34 - dle zadání u cv. 1,2 a 3 vypracuj tuto stránku, napovím, že červený vykřičník bude u tří zástupců z tohoto ekosystému
  • dále pracuj na s. 32 - cv.1 opakuj učivo vlastivědy, cv. 2
  • s. 33 - cv. 3 křížovka (4. řádek je živočich chovaný na kožešinových farmách, pochází ze Severní Ameriky, my si ho neříkali, takže nevadí pokud ti někdo poradí nebo řádek nevyplníš), cv. 4, 5 a 6 hravě zvládneš
  • vezmi si Uč. s. 70 - čti nahoře Význam půdy (nic jiného)
  • dále si otevři školní sešit a zapiš si/nalep do něj datum a nadpis:

Člověk a příroda

  • člověk přírodu přetváří (= příroda kulturní)
  • 1. Význam půdy
  • půda = jedna ze základních podmínek života na Zemi
  • součástí neživé přírody
  • pro rostliny - zdrojem živin, opora kořenů, místem pro pěstování
  • pro živočichy - domovem (krtek)
  • člověk půdu obdělává, pěstuje na ní užitkové plodiny

 

  • toto učivo si ještě zopakuj v PS s. 44/cv. 1
  • ke kontrole mi zašli PS s. 32 a 34 na mail eva.jarosova@zs.nizkov.cz, messenger, whatup do 12. 6. 2020

Úkoly na týden 1. - 5. 6. 2020

  • tento týden doporučuji vyrazit k nějakému rybníku, můžete to pojmout jako odpolední rodinnou procházku (vždy mysli na své bezpečí, domluv se s rodiči, zda můžeš popřípadě vyrazit i sám nebo s kamarádem), všímej si nejbližšího okolí rybníka - poznáváš některé rostliny nebo živočichy? koho se ti podaří objevit v trávě na břehu? kdo plave na hladině? podaří se ti najít i nějakého obojživelníka?
  • dále si vezmi uč. s. 67-68 - čti si kapitolu Ekosystém potok, řeka - prohlédni si obrázky
  • zapiš si do školního sešitu datum a nadpis: Ekosystém potok, řeka

Potok, řeka = přírodní ekosystém s tekoucí vodou (pokud člověk do toku nezasahoval)

břeh = břehový porost

  • vrba bílá

  • olše lepkavá

  • blatouch bahenní

1.RYBY

okoun říční - masožravý

pstruh potoční - masožravý

2. PTÁCI

ledňáček říční - hnízdní nora v břehu, střemhlav se potápí

3. SAVCI

bobr evropský - podzemní nory, býložravec, plovací blány, široký ocas, nahlodává stromy - hráze

vydra říční - loví ryby, plovací blány

  • vkládám i zápis s obrázky (lze nalepit a jen doplnit chybějící nebo použít jen obrázky) - 21 Ekosystém potok, řeka.odt - 21 Ekosystém potok, řeka.pdf-
  • moc chválím všechny, kteří pravidelně a v termínu posílají své úkoly, většina bývá vypracována velmi dobře až bezchybně, oceňuji také případnou dopomoc rodičů

Úkoly na týden  25. - 29. 5. 2020

  • nejprve budeš opakovat online ekosystém Rybník - je tam toho poměrně dost k poznání (i to, co jsme nedělali), klidně si vyzkoušej několikrát (účelem je zopakovat si to, co jsme měli v zápise, nevadí pokud některé otázky nevíš), zde odkaz - své skóre si vyfoť, budeš mi ho posílat  https://brumlik.estranky.cz/clanky/prirodoveda/4.rocnik/ekosystem-rybnik.html
  • následně si projdi zápis Rybník v sešitě, obrázky v učebnici 62 - 66, již bys měl poznat jednotlivé zástupce
  • dále si ověř své znalosti v PL -10. PP - Ekosystém rybník.pdf -10. PP - Ekosystém rybník.odt - následně ho nalep do sešitu
  • ke kontrole mi zašli vyplněný PL a fotku tvého skóre při online procvičovaní (stačí procenta úspěšnosti) na mail eva.jarosova@zs.nizkov.cz, messenger, whatup

Úkoly na týden 18. - 22. 5. 2020

- čti uč. 65 - 66, prohlédni si obrázky živočichů

- pokračuj v zápise ekosystému Rybník - Živočichové v rybníce a jeho okolí

1. RYBY – u nás sladkovodní

a) všežravé: kapr obecný

b) masožravé = dravé: štika obecná, pstruh potoční

2. OBOJŽIVELNÍCI - skokan zelený

3. PLAZI - užovka obojková

4. PTÁCI - kachna divoká, lyska černá, labuť velká, potápka roháč

5. SAVCI - hryzec vodní, ondatra pižmová

- namaluj si jednoho z živočichů do sešitu

- PS s . 42/1, 43/4,5,6 - tato cvičení mi pošli ke kontrole do 22. 5. 2020 na mail eva.jarosova@zs.nizkov.cz, messenger, whatup

 

Úkoly na týden 11.5. - 15. 5. 2020

 Rybník = ….................... ekosystém vytvořený …...............… se stojatou vodou sloužící k chovu …................

břeh

  • ............……………. bílá – košíky

  • …………………….. obecný – naše nejvyšší tráva

  • ……………………... úzkolistý - „doutníky“ (namaluj si jeho obrázek)

voda

  • ……………………... – kořeny v bahně, na hladině listy, květ (namaluj si jeho obrázek)

- na závěr vypracuj v PS s. 42 cv. 2,3 - tato dvě cvičení mi pošli ke kontrole na email eva.jarosova@zs.nizkov.cz, messenger, whatup do 15. 5. 2020

Úkoly na týden 4. 5. - 7. 5. 2020

opakování společenstev - na www.skolasnadhledem.cz - do vyhledávače "společenstvo lesa", společenstvo louky"

  • čti uč. 60-61, prohlédni si obrázky
  • zapiš (nalep) zápis do sešitu:

Živočichové žijící volně v okolí lidských obydlí

- hledají potravu

a) obojživelníci - ropucha zelená

b) ptáci – miskovité hnízdo vlaštovka obecná

- kulovité hnízdo jiřička obecná

( oba hmyzožraví krmiví ptáci)

- sýkora modřinka

c) savci - ježek západní

myš domácí

kuna skalní

potkan obecný

  • dále si opět namaluj obrázek jednoho ze zmíněných živočichů
  • PS s. 15/10
  • tento týden mi pošli ke kontrole celý zápis Okolí lidských obydlí - email eva.jarosova@zs.nizkov.cz, messenger, whatup do 8. 5. 2020

Úkoly na týden 27. - 30. 4. 2020

  • tento týden nás čeká kapitola "Domácí mazlíčci" - zapiš si do sešitu tento zápis:
  • Domácí mazlíčci „pro potěšení“

    - pečujeme o ně (peníze a čas), žijí s námi v domácnosti

    • rybičky - akvária

    • plazi (hadi, želvy) - terária

    • obojživelníci (žáby) - akvaterária

    • ptáci (papoušci) - klec, voliéra

    • savci (křeček, morče, pískomil) - malá klec

    nejčastější a nejoblíbenější mazlíčci

    1. pes domácí (nezatažitelné drápy, výborný čich, sluch)

    2. kočka domácí (zatažitelné drápy, výborný sluch, zrak, hmatové vousky)

  • dále PS s. 15/7,8,9
  • následně do sešitu napiš a namaluj jakého domácího mazlíčka máš ty (chtěl bys mít) - jak by se jmenoval (jmenuje), jak se o něj staráš (jak by ses o něj staral), kolik času ti to zabere apod.

Úkoly na týden 20. - 24. 4 2020

Přírodověda

  • pokračujeme v kapitole - Živočichové v okolí lidských obydlí - dopiš zápis:

b) savci

prase domácí - kanec, prasnice, sele - všežravec - maso

tur domácí - býk, kráva, tele - býložravec - maso, mléko, kůže (hovězí dobytek)

ovce domácí - beran, obce, jehně - býložravec - vlna, maso, mléko

kůň domácí - hřebec (valach), kobyla (klisna), hříbě - býložravec - práce, sport

koza domácí - kozel, koza, kůzle - býložravec - maso, mléko, kůže

králík domácí - králík, ramlice, králíče - býložravec - maso, kožešina

  • dále si vyber jednoho ze savců výše a namaluj si ho do sešitu k zápisu
  • čti uč. s. 56-57
  • pracuj v PS s. 14/4,5,6 - tuto stránku mi pošli ke kontrole do 24. 4. 2020 na email eva.jarosova@zs.nizkov.cz, messenger, whatsup