Horní menu

Drobečková navigace

Úvod > Škola > VI. třída

VI. třída

Předávání vysvědčení 26. 6. 2020

  • sejdeme se v 7.30 v učebně českého jazyka
  • s sebou - fólii na vysvědčení
  • kdo ještě neodevzdal čestné prohlášení, přinese si ho s sebou
  • předpokládaný konec cca 8 - 9

Pondělí 8. 6., 15. 6., 22. 6. 2020 -  konzultace s třídním učitelem

8.00 - 10.00 - přihlášení žáci

Od 20. 4. 2020 najdete zadání domácí práce pod jednotlivými předměty.

Český jazyk

Anglický jazyk

Matematika

Informatika

Dějepis

Výchova k občanství

Fyzika

Přírodopis

Zeměpis

Předměty výchovného charakteru

Náboženství římskokatolické

 

-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Učivo v týdnu 14. až 17. 4. 2020

 Dějepis

Čeká nás poslední kapitola v rámci starověkého Řecko.

Chválím ty, kteří mi odeslali odpovědi na otázky, ale bohužel se našli tací, na jejichž odpovědi stále čekám!!!

Připravila jsem Vám prezentaci, kterou si projdete a na konci najdete zápis s úkoly, které v rámci zápisu vypracujete jsou označené červeně. Přikládám různé formáty Kultura starověkého Řecka.pdf nebo Kultura starověkého Řecka.odp 

Přečtěte si v učebnici - str. 78 - 80.

přikládám odkazy, které si prohlídněte https://edu.ceskatelevize.cz/staroveke-olympijske-hry-5e441eb8d76ace2c451dde28

Zasílám také správné odpovědi z minulého týdne

 Na procvičení nové látky posílám pracovní list. PL - kultura starověkého Řecka.pdf

 

Zeměpis - 14. - 17.4. 2020  

Začínáme nové učivo Afrika...Jelikož nemáte u sebe učebnice, budete se řídit jen tím, co najdete zde, prací se Školním atlasem,  případně vás navedu na nějaké webové stránky. Počítám také s tím, že bychom někdy uskutečnili online hodinu...

  • do školního sešitu si napište velký nadpis Afrika a opište si zápis:
  • Afrika - kolébka lidstva -  pozůstatky předchůdce dnešního člověka - Homo habilis
  • druhý největší světadíl (po Asii)
  • málo členité pobřeží s malým množstvím ostrovů (Madagaskar největší ostrov, Somálský poloostrov - největší poloostrov)
  • rozloha 30,3 mil km2 (Evropa má 10 mil. km2)
  • hranice Afrika - Evropa - Gibraltarská úžina a Středozemní moře
  •                        - Asie - Suezský průplav a Rudé moře
  • Sahara- dělí Afriku na.a) severní Afriku - příbuznou přírodně a kulturně Evropě
  •                                     b) střední a jižní Afriku - exotická příroda a obyvatelstvo   
  • povrch: východ Afriky - příkopové propadliny, hluboká jezera, nejvyšší vrchol Kilimandžáro
  •              západní a střední Afrika- zarovnání povrchu - náhorní plošiny a pánve  
  • zakreslete si (nebo vytiskněte a nalepte) do sešitu obrysovou mapu Afriky (do vyhledávače zadejte obrysová mapa Afriky) - mapa je na nakreslení jednoduchá (zakreslete si ji dostatečně velkou)  a pak si zakreslete:pohoří Atlas, Sahara, Libyjská poušť, Etiopská vysočina, Konžská pánev, poušť Namib, poušť Kalahari, Dračí hory, Kilimandžáro, Madagaskar, Kamerunská hora

 

 

Matematika – 14. 4. – 17. 4. 2020

  • online hodina proběhne v úterý 14. 4. v čase od 10:00 do 10:45

 

1) ARITMETIKA

Hlavolamy (dobrovolné úlohy):

 

Společné násobky – opakování z minulého týdne:

 

Nejmenší společný násobek:

  • toto téma si vysvětlíme společně v úterý 10:00 – 10:45 při online hodině
    • odkaz na online hodinu: https://meetingsemea8.webex.com/meet/eva.zachova
    • pracovní list k online hodině ke stažení zde: Nejmenší společný násobek - pracovní list.pdf
    • pracovní list si vyplníme společně, nic nevyplňuj dopředu
    • pracovní list si vytiskni, pokud nemáš k dispozici tiskárnu, připrav si školní sešit a vše budeš řešit do něj
    • na online hodinu si připrav pracovní list, školní sešit, učebnice a psací potřeby 
    • ti, kdo se hodiny nezúčastní, dostudují a doplní si vše sami a pracovní list pošlou ke kontrole nejpozději do středy 15. 4. do 14:00

 

 

2) GEOMETRIE

Rovnoramenný a rovnostranný trojúhelník:

  • úkol:
    • 1) Narýsuj do sešitu trojúhelník ABC s délkou stran a = 7 cm, b = 7 cm a c = 10 cm. O jaký trojúhelník se jedná? Je tento trojúhelník osově souměrný? Pokud ano, podle osy jaké strany?
    • 2) Narýsuj do sešitu trojúhelník ABC s délkou stran a = 7 cm, b = 7 cm, c = 7 cm.  O jaký trojúhelník se jedná? Je tento trojúhelník osově souměrný? Pokud ano, podle osy jaké strany?
  • do školního sešitu si ze zelené učebnice opiš tabulku na str. 40 nahoře
  • úlohy k procvičování:
    • uč. str. 40 / 5 – piš ano, ne
    • uč. str. 40 / 4
  • úkol k odeslání: uč. str. 40 / 6 – rýsuj do sešitu – naskenuj, vyfoť a pošli ke kontrole nejpozději do pátku 17. 4. 2020 do 14:00

 

Výška v trojúhelníku

 

 

Přírodopis

- připomínám, že po Velikonocích v týdnu 14. - 17. 4. bych ráda s každých chvilku mluvila - zatím si termín a čas zamluvilo jen málo z vás - prosím dejte vědět, který den a v kolik hodin vám mohu zavolat - zeptám se na 4-5 otázek z kapitol žahavci, ploštěnci

- opakování - Hlístice - opiš nebo nalep do sešitu otázky a odpověz na ně - poté si zkontroluj podle zápisu - vše tam najdeš:

1. Jaký mají hlísti průřez těla?

a) kruhovitý b) oválný c) zploštělý

2. Jaký mají typ nervové soustavy?

a) žebříčkovitá b)provazcovitá c) uzlinová

3. Na povrchu těla mají

a) pokožku s kutikulou b) pouze pokožku c) svalovinu

4. Napiš jeden příklad rostlinného parazita patřícího mezi hlísti.

……………………………………..

5. Kde v lidském těle parazituje roup dětský?

……………………………………

6. Jak bys mohl poznat, že jsi se nakazil roupem dětským?

………………………………………………………………………..

7. Který ze zástupců parazitických hlístů ucpává mízní cévy, čímž způsobuje vznik otoků tzv. sloní nohy?

…………………………………………..

8. Poznej zástupce: Parazituje v tenkém střevě člověka, může mít až 30cm,nákaza hlavně nemytou zeleninou: ……………………………………………..

- pokud jsi ještě nestihl PS s. 25 tak dodělej

- nové učivo - Měkkýši - opět vkládám prezentaci se zápisem - opiš nebo vytiskni a nalep prvních 6 slidů (zbytek bude na další týden) 15. Měkkýši.odp - 15. Měkkýši.pdf - rovnou přidávám i obrázky (jsou tam opět všechny k celé kapitole, tento týden použiješ jen část) -12 měkkýši.odt12 měkkýši.pdf - obrázky si prohlédni (v prezentaci  2. a 3. slide drsná jazyková páska zvaná radula jakoby strouhá potravu, 6. slide celková stavba těla hlemýždě zahradního - tu ani mezi obrázky nemáš - jen se podívej)

- nyní jdi ven a pokus se najít některého zástupce měkkýšů - napadá tě "koho" budeš hledat? nejběžnějším zástupcem je hlemýžď zahradní - pokud budeš mít štěstí, určitě nějakého objevíš - neruš ho prosím, jen se dívej, jak vypadá, jak se pohybuje, z jakých částí se skládá jeho tělo? (hlava, svalnatá noha, útrobní vak), copak si to veze na zádech? (ulitu = jednodílná), myslíš že dýchá žábrami nebo plícemi? (plícemi), viděl jsi někdy i jiného zástupce měkkýšů? - pokud bude tvé pátrání úspěšné můžeš mi poslat fotku "tvého" hlemýždě (nebo i jiného měkkýše) na email eva.jarosova@zs.nizkov.cz, whats up nebo messenger

 

VÝCHOVA K OBČANSTVÍ

Pokračujte prosím v zápise z minulého týdne - zapište si do sešitu nebo si vytiskněte snímek 9 - 12. Nezapomeňte si prohlédnout obrázky a podívat se na videa, která souvisí s jednotlivými svátky. Prezentace zde:státní svátky.odp

Učivo si můžeš procvičit a prohloubit na těchto odkazech : https://www.skolasnadhledem.cz/game/4990

https://www.skolasnadhledem.cz/game/4993

 

VÝCHOVA KE ZDRAVÍ - tento týden máte v pondělí Velikonoční prázdniny, úkol vám zadám až příští týden.

 

Anglický jazyk 14. 4. - 17. 4. 2020

online výuka

https://meetingsemea6.webex.com/meet/sarka.sladkova

 

16.4. 2020

7.00 - 8.00

Mickey and Mille go camping 2.jpg

Mickey and Millie go camping.odt

17.4. 2020

10.00 - 11.00

3. st. přídavných jmen.jpg

Complete what Mickey and Millie say.odt

 

ČESKÝ JAZYK (13. - 17. 4. 2020)

Chvílím Vás za vypracované práce z předchozích týdnů (sloh a literatura). Individálně jsem se snažila každému odpovědět. Pokud jsem Vám neodpověděla, zkuste mi raději ještě jednou napsat. Děkuji. Nazapomínejte, že vždy dbáme na správný pravopis!

Aplikace Česká gramatika

Testy → Koncovky slov → i/y v koncovkách podst. jmen (mužského rodu)

Testy → Koncovky slov → i/y v koncovkách podst. jmen (rodu žen. a stř.)

Testy → Koncovky slov → i/y v koncovkách přídavných jmen (mladý/jarní)

Každý tento test stačí jedenkrát. Více pokusů je však povoleno. Po absolvování akespoň těchto tří testů otevři výsledky a snímek obrazovky mi pošli nejpozději do pátečních 14:00.

 

Mluvnice

Dobrovolné procvičování pravopisu:

https://www.gramar.in/cs/#6

https://www.umimecesky.cz/doplnovacka

https://www.onlinecviceni.cz/exc/list_topic_cj2.php

 

Dobrovolné procvičování větných členů:

https://www.pravopisne.cz/tag/vetne-cleny-podmet-a-prisudek/

 

Opakování přísudku JSS:

Někteří z vás také stále chybují v určování přísudku jmenného se sponou. Prostudujte si prosím následující odkaz. https://www.mojecestina.cz/article/2016051606-prisudek-jmenny-se-sponou

 

UČ str, 72 a 73 předmět – přečti si oranžové tabulky.

Zápis do sešitu mluvnice zde: Předmět.odt

str. 73, cv. 1 – samostatně, ústně

str. 73, cv. 2 – písemně do sešitu, doplň do vět předměty a urči jejich pády, všichni alespoň 5 libovolných vět ze cvičení. (Např. K narozeninám jsem dostal dárek. - 4. p.)

str. 70, cv. 5 – písemně do sešitu, Oprav chyby, text bezchybně přepiš do sešitu, podtrhni základní skladební dvojice (podmět rovně, přísudek vlnovkou). Pozor na přísudek jmenný se sponou! Viz „opakování přísudku JSS“ výše.

PS str. 38, cv. 3 – utvářej z přívlastků shodných přívlastky neshodné a naopak, žáci s podpůrnými opatřeními polovinu cvičení (Např. opalovací krém → krém na opalování)

PS str. 38, cv. 1 – doplň vhodné podměty, urči jejich pády (Např. Vzdal se výhry – 2. p.)

 

Procvičování předmětu:

https://www.onlinecviceni.cz/exc/test_exc.php

 

Literatura

Můžeš zhlédnout video https://www.youtube.com/watch?v=T6y7Kuvjax4

Zápis do sešitu zde: Science fiction.odt

 

Sloh

Pracuj s pracovním listem. Popis PL.docx

Máš-li tu možnost, vytiskni si ho a pracuj přímo do něj. Pokud ne, řešení si napiš do sešitu. Např. ukázka č. 1 – popis budovy apod.

Řešení ke kontrole vám sem vložím příští týden.

 

 

 

________________________________________________________

Učivo v týdnu od 6.4. - 10.4. 2020

Pracovní činnosti - při pobytu v přírodě si všímejte, zda už někde roste (nebo kvete)  některá z léčivých rostlin, které jste si před 14 dny označili v pracovním listě, že ji znáte. Pokud některou najdete, u názvu rostliny si napište datum a kde jste ji našli (u lesa, na louce, v zahradě atd.) Tento úkol je dlouhodobý - budete ho plnit v průběhu celého měsíce dubna. Úkol mi odevzdáte až se vrátíte do školy.

Dějepis

  • zopakujte si minulou látku zodpovězením přiložených otázek a do středy 8. dubna do 14:00 mně zašlete odpovědi na mail nebo messenger Opakování Peloponéská válka.odt
  • přečtěte si v učebnici novou látku na str. 75 - 77 a doplňte odpovědi v předepsaném zápise. Můžete si to klidně i vytisknout a vlepit do sešitu. Kdo nemá tu možnost, tak si to opište do sešitu ručně. Alexandr Makedoský.pdf
  • na internetu vyhledej a do sešitu pod novou látku vysvětli pojem GORDICKÝ UZEL (krátce, nepiš žádné slohy)
  • v rámci opakování nové látky si odpověz na otázky
    • Kdo byl zakladatel Makedonie?
    • Po jeho smrti se stal králem jeho syn. Jak se jmenoval?
    • Proti komu oba dva králové bojovali?
    • Proč se Alexandr Makedonský označuje také jako Alexandr Veliký?
    • Alexandr Makedonský vytvořil obrovskou zemi, která sahala od Balkánského poloostrova, přes Malou Asii až k Indii a zasahovala také do Egypta. ANO/NE
    • Alexandr M. zakládal nová města. Jak je pojmenovával?
    • Jak se nazývá období, kdy se promísila orientální a řecká kultura?
    • Co se stalo se říší po smrti Alexandra Velikého?

VÝCHOVA K OBČANSTVÍ

ZDE VKLÁDÁM ZÁPIS státní svátky.odp zapište si pouze snímek 5, 6 a 7. Předchozí snímky máte zapsané. Nezapomeňte se podívat na videa na uvedených snímcích včetně snímku 8. Zbytek prezentace budeme dělat příští týden. Pokud by byl nějaký problém, kontaktujte mě na katerina.bartova@zs.nizkov.cz nebo na messengeru (Kateřina Bártová)

VÝCHOVA KE ZDRAVÍ

 nové téma MOJE OSOBNOST - zápis i úkol, který si uděláte do sešitu naleznete zde sebepoznání zadání 1.odt. Tentokrát nemusíte úkol posílat. Druhy temperamentu si můžete vytisknout, ale i tak si je přečtěte - dvakrát! Přeji vám pěkné prázdniny! :)

Tělesná výchova dívky

Holky i tento týden připomínám, že je velmi důležité se hýbat. Pohyb můžete realizovat doma i na zahradě. Protáhněte si celé tělo tak, jak jsme zvyklé ve škole. Zařadit můžete kliky, lehy sedy, házení s míčem, oběhnout si několikrát zahradu atd..... Zde vkládám tzv. pozdrav slunci, který si můžete doma zacvičit. https://www.youtube.com/watch?v=epNp5eDcGbY  Toto cvičení je vhodné jako relaxační technika po splnění všech vašich úkolů, ale také jako protažení celého těla. 

 

Přírodopis

- opakování Ploštěnci - dle sešitu - podle čeho byli ploštěnci pojmenováni, jak dýchají, jak se živí ploštěnky, jmenuj zástupce ploštěnek, motolic, jak se živí tasemnice, kde žijí, jmenuj zástupce

- nová látka: Hlístice - opět vkládám zápis v prezentaci - kdo chce vytiskne a nalepí nebo si opište -14. Hlístice.odp  -14. Hlístice.pdf - všimněte si průřezu těla - je kruhovitý, rozdělení na rostlinné a živočišné parazity, zkratka TES = tenké střevo, TLS = tlusté střevo, kdo by chtěl vytisknout jen obrázky - také vkládám -11 hlístice (pro 2 žáky).odt -11 hlístice (pro 2 žáky).pdf - PS. s. 25 (v tomto týdnu máme jen 1 vyučovací hodinu - pátek je svátek - prezentace je ale krátká - tu všichni zvládnou - pokud by někdo v 45 minutách nestihl PS tak ho dodělá během dalšího týdne, rozhodně na něj nezapomeňte)

- po Velikonocích v týdnu 13. - 17. 4. bych ráda s každých chvilku mluvila - pokud máte možnost přes whats up na tel 725 861 214 - klidně si mě přidejte a napište mi, zeptala bych se na pár kontrolních otázek ke kapitolkám Žahavci + Ploštěnci - prosím napište mi telefonní čísla, na která vás mohu kontaktovat a který den se vám bude nejvíce hodit (popřípadě i čas)

Fyzika

  • tento týden nejpozději do 10. 4. mi pošli vyfocené úlohy z uč. 92/4 a 7 a úlohu č. 5, kterou jsem psala zde na web - budu je tentokrát známkovat, chceš-li dostat dobrou známku, nezapomeň na všechny náležitosti, které má slovní úloha mít, pošlete prosím všichni - i ti, kteří třeba část poslali již minule

 

  • nový nadpis: Výpočet hmotnosti tělesa
  • opiš žlutou tabulku uč. s. 93
  • stejnorodé těleso = celé z téže látky + bez dutin
  • opiš růžový vzorový příklad uč. s. 93 ( podtrhni až pod neznámou!) - vyvozuješ v něm použití vzorce m= V.ró
  • opiš růžový vzorový příklad uč. s. 94 (opět podtrhni až pod neznámou!)
  • samostatně odpověz na otázky 1až 3 na s. 94
  • samostatně řeš úlohu 2 na s. 94 - odpověz na všechny otázky
  • pro zájemce nabízím video, kde je probírána hustota - https://www.youtube.com/watch?v=zds4PGHMHOE- a dále video s výpočtem hmotnosti - https://www.youtube.com/watch?v=ZohEP-01JyA-

Zeměpis 6.4. - 10.4. 2020

Chválím všechny šesťáky, kteří plní zadané úkoly!!!

1) opakování: odpovězte na tyto otázky a odpovědi mi pošlete na email martina.klimova@zs.nizkov.cz, vyjímečně do  středy 8.4.  ( ať máte ve čtvrtek a v pátek volno), odpovědi pište rovnou do emailu. PRÁCI VÁM OHODNOTÍM!!!

a) Co je to biosféra?

b) Co je to ekosystém?

c) Co je to ekologie?

2) nové učivo: zapiš si do školního sešitu -  Přírodní krajiny

- Subtropická krajina (středomořská krajina): mírná deštivá zima, horké suché léto, sever Afriky + oblast okolo Středozemního moře, cedr, duby, olivovníky, citrusy, termiti, hmyz

 - Travní porosty mírného pásu: Evropa a Asie - stepi, Sev. Amerika - prérie, Jižní Amerika - pampy, pěstování obilnin, divocí koně, bizoni, nandu pampový

- Lesy mírného pásu: opadavé listnaté, smíšené, jehličnaté (tajga - Sibiř, severní Evropa, medvěd hnědý)

 - Tundry: polární den a noc, nízké teploty, dlouhodobě zmrzlá půda= permafrost, řídký les, mechy, lišejníky, zakrslé vrby, sob

- Polární pustiny: oblasti kolem pólů, řasy, Arktida (na severu) - tuleň, lachtan, mrož, medvěd lední, Antarktida (na jihu) - tuleň, tučňák

 

Matematika – 6. 4. – 8. 4. 2020

Ve čtvrtek a v pátek si odpočiňte, hezké velikonoční prázdniny.

 Řešení některých úloh k procvičování z minulého týdne:

 

1) ARITMETIKA

Hlavolamy (dobrovolné úlohy):

  • https://www.matika.in/cs/#6 – 6. ročník – Magický čtverec
    • pokud úlohu vyřešíš, napiš mi to a pošli screenshot obrazovky

 

  • Přesunutím DVOU zápalek vytvořte z čísla 5008 číslo co největší. Samozřejmě nesmí žádná zápalka zbýt, všechny použiješ.  5008 - sirky.png
    • vezmi si zápalky, párátka, … a vyzkoušej si to
    • pokud si myslíš, že máš řešení, napiš mi ho

 

Dělitelnost čísel a hledání dělitelů daného čísla – opakování z minulého týdne:

  • úkol k odevzdání: vypracuj pracovní list – najdeš ho zde: Dělitelnost, dělitele - pracovní list - opakování.pdf
    • pracovní list si vytiskni a procuj přímo do něj, pokud tiskárnu nemáš k dispozici, zadání si opiš do školního sešitu
    • úkol naskenuj, vyfoť a pošli mi mailem nebo přes messenger – nejpozději do středy 8. 4. 2020 do 14:00

 

Společné násobky:

  • úkol:
    • do školního sešitu si zapiš prvních deset násobků čísla 2
    • na druhý řádek si zapiš prvních deset společných násobků čísla 3
    • barevně zakroužkuj všechny společné násobky čísel dva a tři = ty násobky, která najdeš u čísla dva a také u čísla tři
    • zapiš si společné násobky čísel dva a tři
    • kontrola cvičení zde: společné násobky.jpg - vše si popiš dle tohoto vzoru
  • úkol k procvičování: pracovní list ke stažení zde: pracovní list.jpg

 

2) GEOMETRIE:

Rovnoramenný trojúhelník a rovnostranný trojúhelník:

  • ze zelené učebnice si do školního sešitu zapiš tabulku na str. 39 dole (rovnoramenný a rovnostranný trojúhelník)
    • včetně trojúhelníků – ty si narýsuj a popiš podle trojúhelníků v tabulce
  • úkol k procvičení druhů trojúhelníků a trojúhelníkové nerovnosti (opakování z minulého týdne)

 

ČESKÝ JAZYK (6. - 8. 4. 2020)

Šesťáci, chci vás pochválit a poděkovat vám za poctivé plnění zadané práce, za včasně odevzdávání a zasílání úkolů ke kontrole. Tento týden bude volnější. Můžete ho využít třeba k opakování na různých internetových stránkách nebo četbě.

Přeji pěkné velikonoční prázdniny.

 

Aplikace

Tento týden není povinná. Můžete procvičovat samostatně.

 

Mluvnice

Doplň si zápis do sešitu mluvnice o přívlastku. Zápis zde: Přívlastek doplnění.odt

Zápis opiš, nebo uprav k tisku a následně vlep do sešitu.

Opakovací test podmět, přísudek, přívlastek - https://www.survio.com/survey/d/X5G2D0K8F5B3E8E8B

Test není na známky, ale je povinný pro všechny. Proto nezapomeňte vyplnit jméno, abych věděla, kdo test splnil.

 

Literatura

Řešení PL z minulého týdne zde: PL Harry-Potter-Kámen-mudrců řešení.odt

Zápis do sešitu na literaturu zde: Zápis Alenčina dobrodružství v říši divů.odt

Zápis opiš, nebo uprav k tisku a následně vlep do sešitu. Zopakuj si hlavní rysy fantastické literatury, díla a spisovatele, kterým jsme se věnovali.

Podívej se na trailery „Alenky“ a když tě zaujmou, zhlédni filmy.

https://www.youtube.com/watch?v=yCmB1zwlMjE

https://www.youtube.com/watch?v=CYmQT8j1oYA

Jestliže jsi ještě neodevzdal, pokračuj ve vypracovávání referátu.

Vypracuj referát na jakékoliv knižní dílo fantasy literatury, včetně informací o autorovi.

Rozsah alespoň půl stránky A4, ideálně v elektronické podobě, velikost písma 12, řádkování 1,5.

Odešli na e-mail barbora.valentova@zs.nizkov.cz.

 

Sloh

Páteční hodina slohu by se za běžných podmínek nekonala, proto ani teď nezadávám žádnou novou práci.

Pouze prodlužuji termín pro žáky, kteří ještě nestihli deslat práci z minulého týdne. Níže připomínám zadání.

Najdi fotku libovolné budovy, která tě zaujme. Budovu můžeš i nakreslit. Následně si budovu dobře prohlédni. Napiš popis budovy. Dodržuj doporučený postup a využívej vhodné jazykové prostředky (informace v oranžové tabulce v UČ).

Popis můžeš napsat buď ručně do sešitu slohu a přiložit obrázek či fotku, nebo elektronicky ako textový dokument na počítači. Velikost písma 12, řádkování 1,5. Doporučený rozsah je 10 až 15 řádků. Žáci s podpůrným opatřením 7 až 12 řádků.

Text včetně fotografie nebo kresby mi pošli na email barbora.valentova@zs.nizkov.cz.

 

 Anglický jazyk 6. 4. - 8. 4. 2020

  • znovu připomínám, kdo nemá stažený můj link, nechť tak učiní, od toho týdne se budeme setkávat při online hodinách, na kterých také budou zadávány veškeré práce, které budete plnit
  • na link klikni, vyplň svoje jméno a příjmení, email adresu, join the meeting

https://meetingsemea6.webex.com/meet/sarka.sladkova

 

On line hodiny:

Pondělí 6. 4. 2020 13.00 - informační schůzka o tom, jak budou hodiny probíhat, co budeš potřebovat atd.

Úterý 7.4 2020 9.00

Středa 8.4. 2020 11.00

The USA.odt

 

 

-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Učivo v týdnu od 30. 3. - 3. 4. 2020

 Dějepis

  • Zopakujte si minulou látku - Sparta a Athény, Řecko-perské války
  • přikládám novou látku, opište si prezentaci, tentokrát není zápis na konci  - Peloponéskou válku Peloponéská válka 431 - 404.pptx
  • máte tam za úkol, nakreslit Pantheon - NAKRESLIT, ne vytisknout a nalepit.

Pokud by Vám bylo cokoliv nejasné nebo jste nemohli otevřít prezentaci, tak mě neváhejte kontaktovat.

VÝCHOVA K OBČANSTVÍ

  • Opakuj si ústně: Jaké máme státní symboly a co o nich víš? Co už víme o Evropě? (cíl, sídlo, měna, vlajka, hymna) Jaké jsou problémy naší planety? Co znamená ekologický způsob života?
  • Pod odkazem naleznete novou látku kalendář, státní svátky.odt. Stále se zabýváme tématem NAŠE VLAST. 
  • udělej si nový nadpis na novou stránku
  • zápis si můžeš vytisknout a nalepit (zápisy z VKO, VKZ a HV budou zkontrolovány ihned po návratu do školy)

VÝCHOVA KE ZDRAVÍ

ÚKOL: Posílám pracovní list chráníme své bezpečí.pdf, kde si zkusíš vypracovat, jak by jsi reagoval/la v nebezpečné situaci. 

  • Úkol můžeš vytisknou a nalepit do sešitu -> následně vyfocený poslat na katerina.bartova@zs.nizkov.cz nebo na messenger (Kateřina Bártová)-nejpozději do 3. 4. 2020.
  • Pokud nemáš tiskárnu, zapiš do sešitu správné odpovědi, úkol vyfoť a pošli. 

 

TĚLESNÁ VÝCHOVA

Dobrý den holky!!! Již třetí týden se nemůžeme společně věnovat tělesné výchově a věřím, že některým z vás pohyb chybí. Pohyb je velmi důležitý, proto se nezapomínejte občas protáhnout, projít se či proběhnout se po zahradě. Rozvrhněte si učivo tak, aby jste neseděly celý den pouze ve strnulé poloze nad úkoly nebo u počítače. Pokud nebude venku hezky, můžete si zacvičit i doma. Dělaly jsme společně různá posilování, skákání přes švihadlo, dřepy atd.... 

Pracovní činnosti - při pobytu v přírodě si všímejte, zda už někde roste (nebo kvete)  některá z léčivých rostlin, které jste si v minulém týdnu označili v pracovním listě, že ji znáte. Pokud některou najdete, u názvu rostliny si napište datum a kde jste ji našli (u lesa, na louce, v zahradě atd.) Tento úkol je dlouhodobý - budete ho plnit v průběhu celého měsíce dubna.

 Přírodopis

- posílám opakování - vypracuj do školního sešitu a posli mi na email eva.jarosova@zs.nizkov.cz (nejpozději 3.4.) - můžeš vytisknout a nalepit otázky nebo je opiš rovnou se správnou možností, odpovědí

1. Jaké prostředí žahavci obývají?

a) souš b) vodu c) souš i vodu d) pouze moře

2. Jakým způsobem se živí?

…………………………………………………………………..

3. Jaký typ nervové soustavy mají žahavci?

a) žebříčkovitou b) rozptýlenou c) láčkovitou

4. Namaluj (podle PS nebo sešitu) a popiš stavbu těla nezmara.

 

5. Na jaké tři skupiny dělíme žahavce? Ke každé skupině uveď jednoho zástupce.

a) …..…….…….…..…….……… - …..…….…….…..…….…….…..…….….

b) …..…….…….…..…….……… - …..…….…….…..…….…….…..…….….

c) …..…….…….…..…….……… - …..…….…….…..…….…….…..…….….

7. Jak nazýváme obrvenou larvu medúz? …..…….…….…..…….…….…..…..

8. Jak nazýváme způsob rozmnožování žahavců, při kterém se střídá pohlavní a nepohlavní stádium? …..…….…….…..…….

- nová látka "Ploštěnci" - čti v uč. s. 52-55, opět posílám zápis  - tentokrát ve dvou formátech - !! není třeba se učit životní cykly motolice ani krevničky!!! jsou tam jen k nahlédnutí!!prohlédni si jen životní cyklus tasemnice, pojem hermafrodit = obojetník = v těle vznikají obojí pohlavní buňky (vajíčka i spermie) - 13. Ploštěnci.odp-13. Ploštěnci.pdf- opět připomínám, že je možné vlepit nebo přepsat (dle časových možností) - pokud by někdo přepisoval přikládám i obrázky (jinak jsou součástí prezentace) 10 ploštěnci.odt- dále PS. s. 24

- dobrovolné procvičování na www.skolasnadhledem.cz - do vyhledávače "cizopasní ploštěnci"

- přeji, ať se ti práce daří, pokud bys měl nějaké obtíže, neváhej se ozvat na email nebo tel. 725861214

Fyzika

- prosím o vyfocení a zaslání splněného úkolu z minulého zadání - tedy uč. 89/ot.1-3 a úkoly 1-3 vypracované v sešitě na email eva.jarosova@zs.nizkov.cz (nejpozději 3.4.)

- dále odpověz na otázky:

1. Jak značíme fyzikální veličinu hustotu?

2. V jakých jednotkách měříme hustotu (2)?

3. Jak vypočítáš hustotu - zapiš vzorec.

4. Ve vzorci v ot.3 vysvětli, co znamenají jednotlivé značky a v jakých jednotkách do nich dosadíme.

5. Řeš slovní úlohu (zápis, vzorec, výpočet a odpověď): Vypočítej hustotu tělesa pokud víš, že jeho hmotnost je 3,75kg a objem je 0,015m3. S pomocí tabulek urči, o jakou látku se jedná.

- nový zápis: Procvičování výpočtů hustoty

  • opiš vzorový příklad uč. s. 91 o rtuti
  • přerýsuj tabulku s. 92/3 a doplň ji
  • řeš úlohu s. 92/4, 92/7 - vždy zápis, vzorec, výpočet a odpověď

- dobrovolné procvičování na www.skolasnadhledem.cz - do vyhledávače "hustota"

- přeji, ať se práce daří, kdyby byl nějaký problém, klidně se na mě obrať na emailu nebo tel. 725861214

 

Matematika – 30. 3. – 3. 4. 2020

Důležité: U všech úkolů, které mi pošlete, potvrdím, že mi přišly. Také posílám zpětnou vazbu. Pokud se vám neozvu (většinou nejpozději do druhého dne - záleží, kdy mi úkol pošlete), je možné, že mi úkol nedorazil a raději napište ještě jednou. 

 

1) ARITMETIKA

Řešení některých úloh k procvičování z minulého týdne:

 

Hlavolam (dobrovolná úloha):

 

Počítání s desetinnými čísly - opakování učiva:

  • procvič si počítání s desetinnými čísly: https://www.matika.in/cs/#6 – 6. ročník – Pyramidy 3. úrovně
    • zadání úkolu je pod pyramidou (připomínám: součet - sčítání, rozdíl - odčítání, součin - násobení, podíl - dělení!)

 

Rozklad na součin prvočísel - opakování učiva z minulého týdne:

  • rozlož na součin prvočísel následující čísla: 240, 104, 128, 63, 77 a 350
    • řeš do školního sešitu

 

Hledáme všechny dělitele daného čísla:

Urči všechny dělitele čísla 30:

            30 : 1 = 30 ………………………………. 1 a 30

            30 : 2 = 15 ………………………………. 2 a 15

            30 : 3 = 10 ………………………………. 3 a 10

            30 : 5 = 6 ………………………………… 5 a 6

(víme, že číslo 30 není dělitelné 4, 7, 8 ani 9, proto se s těmito čísly nemusíme zdržovat)

 

            Děliteli čísla 30 jsou: 1, 2, 3, 5, 6, 10, 15 a 30.

 

  •  Úkol k procvičování:
    • najdi všechny dělitele (od 1 po 10) daného čísla: https://www.skolasnadhledem.cz/game/3289
    • oranžová učebnice str. 65 / cv. 13
      • nápověda: musíš najít dělitele čísla 24
    • oranžová učebnice str. 65 / cv. 14 (A + B)
      • najdi všechny dělitele čísel a barevně mezi nimi zakroužkuj prvočísla
    • úkol k odeslání:
      • oranžová učebnice str. 65 / cv. 15
      • odešli mi na mail nebo přes messenger – nejpozději do středy 1. 4. 2020 do 14:00 
        • nápověda: a) musíš najít dělitele čísla 20

                                                    b) vyzkoušej si to – vezmi si do ruky např. papíry a zkus si výběh poskládat

 

2) GEOMETRIE

Dělení trojúhelníků podle úhlů - procvičování učiva z minulého týdne:

  • podívej se na pracovní list – ke stažení zde: Dělení trojúhelníků podle úhlů - pracovní list.docx.pdf
    • zopakuj si, jak dělíme trojúhelníky
    • zkus rozdělit dané obdélníky dle zadání (pokud nemáš k dispozici tiskárnu, narýsuj si do školního sešitu libovolný obdélník a pracuj dle zadání přímo do sešitu)
  • úkol k odeslání: vyřešenou úlohu (včetně postupu) mi pošli na mail (naskenuj, vyfoť, …) – nejpozději do pátku 3. 4. do 14:00
    • zadání úkolu k odeslání:
      • Známe velikosti dvou vnitřních úhlů v trojúhelníku ABC: α = 70°, β = 55°. Vypočítej velikost úhlu γ a urči, zda je tento trojúhelník pravoúhlý, tupoúhlý nebo ostroúhlý.

 

Trojúhelníková nerovnost:

  • úkol, na kterém si odvodíme, co přesně znamená trojúhelníková nerovnost:
    • a) narýsuj do školního sešitu trojúhelník ABC, pro který platí: a = 6 cm, b = 8 cm, c = 7 cm
    • b) narýsuj do školního sešitu trojúhelník ABC, pro který platí: a = 2 cm, b = 2 cm, c = 5 cm
    • c) narýsuj do školního sešitu trojúhelník ABC, pro který platí: a = 2 cm, b = 3 cm, c = 5 cm
    • co jsi zjistil? ----- narýsovat je možné pouze trojúhelník ze zadání a) ---- proč?

 

  • podívej se na následující video o trojúhelníkové nerovnosti: https://www.youtube.com/watch?v=OHM6BIMryVQ&t=9s
  • do školního sešitu si ze zelené učebnice zapiš tabulku ze strany 39 nahoře (trojúhelníkové nerovnosti)
  • úlohy k procvičování:
    • zelená učebnice str. 39/ cv. 2
    • zelená učebnice str. 39 / cv. 3

 

V případě dotazů, nejasností a problémů s řešením daných příkladů mě kontaktujte mailem (eva.zachova@zs.nizkov.cz), přes messenger (Eva Zachová), případně na skypu (Eva Zachová). Nedoručené úkoly budou automaticky hodnoceny známkou 5!

 

Zeměpis v týdnu od 30.3. - 3.4.2020

 

1) opakování: učebnice str. 55/cv.4  a,b,c,d,e- vypracuj písemně přímo do emailu martina.klimova@zs.nizkov.cz  a pošli mi odpovědi do pátku 3.4. 2020. Práci ti ohodnotím

2) nové učivo: opiš si učivo do školního sešitu: Biosféra 

= vše živé na Zemi

-ekosystém= živé organismy a jejich neživé prostředí

-ekologie= věda, která řeší vztahy organizmů k jejich životnímu prostředí a vztahy organizmů navzájem

-podmínky života na Zemi - sluneční záření, voda, vzduch, půda

-odlišné životní podmínky na Zemi vytvářejí různé typy přírodních krajin: tropické deštné lesy, savany, pouště a polopouště, subtropická krajina, travní porosty mírného pásu, lesy mírného pásu, tundra, polární pustiny

- životní podmínky se liší i vzhledem k rozdílné nadmořské výšce .- výškové stupně (př. led a sníh najdeme i v oblastech rovníku)

                                                     další nadpis:        Přírodní krajiny 

1) tropické deštné lesy: okolí rovníku, nejvíc rozmanitých druhů rostlin a živočichů, teplo, velké množství srážek,liány, orchideje, gorila, anakonda, orangutan, tygr, krokodýl, kácení deštných lesů

2)savany: období dešťů a sucha, travnaté pláně se stromy, Jižní Amerika - llanos, zebry, gazely, žirafy, nosorožci, batáty, bavlník, podzemnice olejná

3)pouště a polopouště: vysoké denní teploty, noční chlad, nedostatek vláhy, štíři, plazi, fenci, kaktus     

!!!Zdravím všechny šesťáky!!!                                                                                                                                                                           

 

ČESKÝ JAZYK (30. 3. - 3. 4. 2020)

Nyní již všichni pracujeme s učebnicí a pracovním sešitem nakladatelství Fraus, vydání z roku 2012.

Jestli nemáš učebnici k dispozici, kontaktuj mě nebo spolužáka a my ti pošleme fotku dané stánky.

Úkoly k odeslání, dotazy, připomínky mi posílejte ve ve všedních dnech mezi 8. a 16. hodinou. Děkuji.

 

Aplikace Česká gramatika

Testy → větné členy → Najdi ve větě podmět

Testy → shoda přísudku s podmětem → Doplňování i/y/a

Testy → shoda přísudku s podmětem → Doplňování i/y/a (několikanásobný podmět)

Po absolvování těchto tří testů přejdi do výsledků a snímek obrazovky mi pošli. Posílat můžeš kdykoliv v průběhu týdne mezi 8. a 16. hodinou, nejpozději však do pátečních 14.00.

 

Mluvnice

Dobrovolné pakování:

Podmět - https://www.youtube.com/watch?v=TxhiNdca8NU

Přísudek - https://www.youtube.com/watch?v=Zj6y9wlT5Ms

Shoda přísudku s podmětem - https://www.youtube.com/watch?v=V3jLqt1SkHE

 

Dobrovolné procvičování shody přísudku s podmětem

https://www.onlinecviceni.cz/exc/pub_list_exc.php?action=show&class=6&subject=%C4%8Cesk%C3%BD%20jazyk&search1=05.+Z%C3%A1kladn%C3%AD+v%C4%9Btn%C3%A9+%C4%8Dleny&topic=01.+Shoda+p%C5%99%C3%ADsudku+s+podm%C4%9Btem#selid

 

Přehraj si výukové video o přívlastku (povinné)

https://www.youtube.com/watch?v=VOdyiuClmF4&t=3s

 

str. 71 – prostuduj si oranžovou tabulku

Zápis do sešitu zde: Přívlastek.odt (přepiš nebo vytiskni a nalep)

str. 71, cv. 1 – dobrovolně, samostatně, ústně

str. 71, cv. 2 – vypracuj do sešitu. Nezapomeň napsat datum, stránku a cvičení. Značku Pks nebo Pkn píšeme nad slovo, které je daným přívlastkem.

Žáci s podpůrnými opatřeními plní polovinu cvičení.

str. 72, cv. 3, 4 – dobrovolně, samostatně, ústně

PS str. 36, cv. 3 – dobrovolné

PS str. 37, cv. 4 – dobrovolné

PS str. 37, cv. 5 povinně – bude oznámkováno!

PS str. 37, cv. 1 povinně

Str. 37 z PS mi pošli v průběhu týdne ke kontrole a hodnocení, nejpozději však do pátečních 14.00.

 

Literatura

Řešení PL z minulého týdne zde: PL Dopis Harry Potterovi řešení.odt

PL na tento týden zde: PL Harry-Potter-Kámen-Mudrců.odt

PL není nutné posílat. Správné řešení ke kontrole vám sem vložím zase za týden.

Zopakuj si hlavní rysy fantastické literatury (zápis v sešitě)

Vypracuj referát na jakékoliv knižní dílo fantasy literatury

Rozsah zhruba půl stránky A4, ideálně v elektronické podobě, velikost písma 12, řádkování 1,5.

Vypracovaný referát mi pošli na e-mail nejpozději do 10. 4. 2020.

 

Sloh

str. 118, 119

Pokud jsi tak ještě neučinil, udělej zápis do sešitu dle oranžové tabulky popis a jeho funkce.

PS str. 56, cv. 1 a, b, c – dobrovolně, samostatně, stačí ústně

Úkol:

Inspiruj se fotografií v PS na str. 56. Pokus se najít jinou zajímavou budovu, která tě zaujme. Vytiskni fotku budovy, najdi její fotografii v časopise či na pohlednici, a nebo budovu nakresli. Následně si budovu dobře prohlédni a napiš popis budovy. Dodržuj doporučený postup a využívej vhodné jazykové prostředky (informace v oranžové tabulce).

Popis můžeš napsat buď ručně do sešitu slohu, nebo jako textový dokument na počítači.

Text včetně fotografie nebo kresby mi pošli nejpozději do pátku 10. 4. 

 

Anglický jazyk 30.3. - 3. 4. 2020

Opakování z minulého týdne

  • písemné odpověz na otázky do sešitu aj školní /otázku opiš a odpověz na ni/
  1. Which continent is the largest?
  2. Which continent is the smallest?
  3. Which island is the biggest in Oceania?
  4. Which continent is south of Europe?
  • znovu si projdi, jak se stupňují přídavná jména

uč. str. 61/2c - tabulku přepiš a doplň do sešitu /doplňuješ 2. a 3. stupeň přídavných jmen/ - cvičení ofoť a pošli na skupinu do 3. 4. 2020

 

uč. str. 61/3 - napiš odpovědi na kvíz ze strany 60 /piš celé věty/

 

prac. sešit str. 49/6,7,8 - cvičení vyplň, ofoť a pošli na školní skupinu do 3. 4. 2020

  • zdůrazňuji, že stupňujeme přídavná jména, pokud si nejsi jistý zalistuj sešitem!!! Máš zde vše zapsáno!!!

 

____________________________________________________________________________

Učivo v týdnu od 23. - 27. 3. 2020

Matematika – 23. 3. – 27. 3. 2020

1) ARITMETIKA

Prvočísla a čísla složená – opakování z minulého týdne:

 

Rozklad mnohočlenu na součin:

  • podívej se na video
  • další videa k zápisu čísel pomocí prvočísel
  • do školního sešitu si pod nadpis napiš všechny tři vzorové příklady
    • jedná se tři různé postupy k rozložení daného čísla na součin prvočísel – vyber si takový, který ti bude nejvíce vyhovovat

m6b[3].jpg

M6a.jpg

M6.jpg

 

  • úlohy k procvičování:
    • rozklad čísla na součin prvočísel: https://www.skolasnadhledem.cz/game/3284
    • úkol k odeslání: - oranžová učebnice str. 64 / cv. 7 – vyber si jeden z postupů (doporučuji žebřík nebo stromeček) a podle něho rozlož dané čísla na součin prvočísel – vypracovaný úkol mi pošli mailem – do středy 25. 3. 2020 do 12:00

 

2) GEOMETRIE

Opakování - trojúhelník a úhly v trojúhelníku

 

Dělení trojúhelníků

 

  • v zelené učebnici na str. 37 si projdi vzorový příklad H
    • počítání zbývajících úhlů v trojúhelníku (počítání – stupně a minuty) – vzorový příklad včetně postupu si zapiš do školního sešitu
  • úlohy k procvičování:
    • zelená učebnice str. 38 / cv. 9

V případě dotazů, nejasností a problémů s řešením daných příkladů mě kontaktujte mailem (eva.zachova@zs.nizkov.cz), přes messenger (Eva Zachová), případně na skypu (Eva Zachová). Nedoručené úkoly v daném termínu budou automaticky hodnoceny známkou 5!

 

 

ČESKÝ JAZYK 23.-27. 3. 2020

V případě nejasností kontaktujte přímo mě. Paní ředitelka ani paní učitelka třídní vám nesdělí, co já zadávám a jak to myslím.

Veškeré dotazy a úkoly posílejte nejpozději do 16:00. Po této době nebudu reagovat. Dodržujte termíny.

Teoretické zápisy v sešitech budou kontrolovány ihned po návratu do školy a také hodnoceny.

Děkuji za pochopeni.

 

Aplikace Česká gramatika

Testy – Shoda přísudku s podmětem – zaškrtnout doplňování i/y/a a doplňování i/y/a (několikanásobný podmět) → test absolvovat třikrát, pak otevřít kategorii výsledky, vyfotit obrazovku a poslat do čtvrtečních 14:00.

 

Zápis do sešitu na mluvnici

Soubor se zápisem vkládám sem. → Zápis shoda přísudku s podmětem.odt

Žáci s IVP nebo PPP si zápisy mohou vytisknout a nalepit, mají-li tu možnost. Všichni ostatní píší zápisy ručně. Je nutné míst v sešitech všechny zápisy. Po návratu do školy bude kontrolováno a hodnoceno!

 

Učebnice

Narazili jsme na problém se dvěma různými vydáními učebnic. Snažím se je sehnat v online formě. Než se mi to podaří, budu vám vždy fotit stránky a cvičení, které budete potřebovat pro vaší práci. Vždy je nahraji sem do souboru a zároveň je vždy odešlu do vaší třídní skupiny na WhatsApp.

Stránky z učebnice zde → UČ ČJ6, str. 65, 66, 112.odt

- str. 65, cv. 4 – nepovinné, pouze samostatně a ústně, doporučuji pro jedničkáře a dvojkaře

- str. 66, cv. 1 – do sešitu mluvnice

- rovnou čarou podtrhat podměty, vlnovkou přísudky

- IVP, PPP plní pouze půlku cvičení

- s. 66, cv. 2 – do sešitu mluv.

-pozor na rody, můžete nahlédnout do zápisu nebo do tabulky v uč. str. 65.

- IVP, PPP utvoří 5 vět, ostatní 10 vět.

Zaslat do čtvrtečních 14:00.

U úkolů vypracovávaných do sešitu nezapomeňte označit, o které cvičení se jedná.

 

Pracovní sešit

- str. 36, cv. 5 a) i b) - IVP, PPP polovinu

- str. 36, cv. 6 - IVP, PPP polovinu (můžete si vybrat, které úkoly)

- vaše řešení vmáčkněte přímo do PS

- str. 36, cv. 1 - IVP, PPP polovinu

- Pracujte pozorně. Podmět nemusí být pouze podstatné jméno. Důležité je se vědět, jak se na podmět a pak také přísudek zeptáte. Podmět a přísudek podtrhnout. Nad podmět napsat číslicí slovní druh.

str. 36, cv. 2 - všichni žáci plní celé cvičení

Zaslat do čtvrtečních 14:00. Prosím o detail cvičení 5 a) na str. 36. Toto cvičení je na známky.

 

Literatura

Kontrola práce z minulého týdne: PL Letopisy Narnie řešení.odt

Zápis do sešitu – soubor se zápisem zde → Zápis Lewis, Rowlingová.odt

- PL Harry Potter dopis – ideálně vytisknout a vypracovat → PL Dopis Harry Potterovi.doc, zde v jiném formátu PL Dopis Harry Potterovi jiný formát.odt

- kdo nemá možnost PL vytisknout, napíše řešení na papír

→ vyfotit a poslat do středečních 14:00!

- úkol – přečíst část knihy ze ságy Harry Potter nebo alespoň zhlédnout film

 

Sloh

- práce s učebnicí na straně 112. Stránka z učebnice nahraná zde → UČ ČJ6, str. 65, 66, 112.odt

- hledání souvislostí na str. 112 – nepovinné, samostatně doporučuji pro jedničkáře a dvojkaře

  • POPIS – zápis do sešitu na sloh podle oranžové tabulky na str. 112

 

Zadání výše zmíněných úkolů je minimum toho, co bychom za běžného chodu ve škole zajisté stihli. Jestliže s úkoly budete mít problém, pokuste se vždy splnit alespoň polovinu cvičení (týká se cvičení z PS a UČ).

Ve všedních dnech mezi 8:00 a 16:00 jsem vám k dispozici přes nejrůznější komunikační sítě, nebojte se na mě tedy obrátit v případě nejasností.

E-mail: barbora.valentova@zs.nizkov.cz, případně mě žáci mohou kontaktovat přes telefon nebo Messenger a WhatsApp. Kontakt mají.

Přírodopis

opakovat látku o Prvocích - důležité pojmy - 1B, eukaryotická B, způsoby příjmu potravy, kam patří trypanozoma, kam měňavka, kam trepka, na obrázku trepky umět popis - pojem pelikula, pohybové aparáty - bude v písemce

Nová látka: MNOHOBUNĚČNÍ ŽIVOČICHOVÉ -12. MnohoB živočichové - Žahavci.odp - opět doporučuji opsat (více si zapamatuješ), ale je možné i vytisknout a nalepit do sešitu - k tomu přidávám i obrázky - 9 mnohobuněční - žahavci.odt -však víš co s nimi, celou kapitolu najdeš v uč. s. 48-51 - přečti si ji - rozhodně se nauč popsat tělo nezmara, rozdělení žahavců na 3 skupiny a ke každé nějakého zástupce, rozmnožování medúzovců = rodozměnu si prohlédni

PS s. 23

Procvičuj na www.skolasnadhledem.cz/, vyhledej pojen "žahavci" a vyjedou ti 3 různá cvičení

 

Fyzika

  • vkládám pracovní list z minulého týdne, někteří měli problém ho dohledat  PL Měření hmotnosti tělesa 10 FYZ. VELIČINY Měření hmotnosti tělesa.odt
  • nadále trénujte převody jednotek www.skolasnadhledem.cz, do vyhledávání zapište "převody jednotek" a vyjede spousta možností k procvičování 
  • Nová látka je v uč. s. 86 - 94 - budeme zpracovávat postupně - jen si přečtěte

zápis: HUSTOTA

  • značíme ró …… (zde si napište podle desek učebnice - hned vepředu - 4. řádek tabulky Fyzikální veličiny)
  • k zamyšlení (uč.s.87) - jak je možné, že stejně velké krychličky o hraně 1cm mají různé hmotnosti ?? - vyvozujeme, že jsou z různých materiálů = látek a různé látky mají různé hustoty
  • různé látky mají různé hmotnosti = hustoty

  • hustota je určena hmotností tělesa o objemu 1cm3 z této látky

  • pokusné určení hustoty: př. klíče - zvážíme na rovnoramenných vahách m = 35g, v odměrném válci zjistíme V = 4,5 cm3                                               kolik je tedy 1cm3 = ?g                                                                                                                                                           35g : 4,5 cm3 = 7,8g

                                                            1cm3 má hmotnost 7,8g.
  • vzorec !!! zapiš značkou - mně zde nejde značka veličiny hustoty vložit!!!    ró = m : V

                                                                                           ró = m / V

  • hustotu vypočítáme tak, že hmotnost tělesa dělíme jeho objemem
  • dosazujeme takto: m..................g + V..............cm3    pak je jednotka hustoty g/cm3 (gram na centimetr krychlový)
  • nebo takto: m..................kg + V.................m3      pak je jednotka hustoty kg/m3 (kilogram na metr krychlový)
  • !!!! 1g/cm3 = 1000 kg/m3
  • !!!! 1 kg/m3 = 0,001 g/cm3
  • ve fyzikálních tabulkách vyhledej tabulku s hustotou (F10) a vypiš hustoty následujících látek, následně je převeď na jednotku g/cm3 - ocel, žula, dřevo dubové, voda, vzduch
  • zapiš si do sešitu vzorový příklad z uč. s. 90
  • z uč. s. 89 vypracuj ot 1-3 a úkoly 1-3 písemně do sešitu

 

zeměpis- v týdnu od 23.3 - 27.3.2020

pracujte s učebnicí - přečíst text str. 50 - 53 + zápis do školního sešitu

nadpis: Pohyb vody na Zemi: překreslit obrázek " Schéma vodního oběhu" i s popisem do školního sešitu str. 51 ( překreslit zjednodušeně)

            Pohyb vody v oceánech:      vlnění - působením větru, mořský příboj

                                                          příliv a odliv 

                                                          oceánské proudy - teplé a studené + vypsat příklady teplého a studeného proudu z mapky na str. 51                                                                                  - teplé proudí od rovníku do studených oblastí, studené směřují do oblastí teplých

 

           Pohyb vody na pevnině:        voda teče korytem od pramene k ústí

                                                          průtok vody - množství vody, která proteče určitým místem koryta za 1 sekundu

                                                          říční síť- vytváří menší řeky vlévající se do velké řeky

                                                          povodí - území, z něhož voda odtéká jedním hlavním tokem

                                                          úmoří - území, z něhož je voda řekami odváděna do jednoho moře (v ČR - Baltské moře, Severní moře, Černé moře)                           

                                                          rozvodí- hranice mezi povodími nebo úmořími

 

            Škody způsobené vodou:       povodeň, záplavy                      

                             

VÝCHOVA K OBČANSTVÍ - v týdnu od 23. 3 - 27. 3. 2020

  • PŘIPOMÍNÁM ODEVZDÁNÍ PRÁCE NAŠE PLANETA DO ÚTERÝ 24. 3. 2020 !!! 
  • nový nadpis Žijeme na zemi - stejný  jako Evropa (žijeme v Evropě) + VEŠKERÉ ZÁPISY Z VKO i VKZ si můžete pouze vytisknout a nalepit!! žijeme na zemi.doc
  • pod zápis si nakreslete tři druhy kontejnerů - modrý, žlutý a zeleno-bílý. Dále si do každého kontejneru zapište, co do něj třídíme.
  • pracujte s učebnicí naše planeta 1.png    naše planeta 2.png

VÝCHOVA KE ZDRAVÍ - v týdnu od 23. 3 - 27. 3. 2020

I nadále se budeme věnovat rizikům, která ohrožují naše zdraví.

 

Anglický jazyk 23.3. - 27. 3. 2020

kontrola zadané práce

uč. str. 58/cv. 3 b

N

S

S

N

S

N

S

S

N

S

prac. sešit str. 46/4

  1. rains
  2. is getting
  3. doesnť get
  4. is snowing
  5. rains
  6. are singing

prac. sešit str. 47 - vyfoť a pošli do 23.3. 2020 na školní skupinu i ti, co již poslali /cvičení Vám ohodnotím/

uč. str. 59/7 - porovnej 2 věci, ke každému napiš 2 věty, celkově 10 vět - toto cvičení ofoť a pošli na školní skupinu do 27. 3. 2020 do 14.00 /cvičení Vám ohodnotím/

 

do sešitu aj - si vystupňuj tato přídavná jména /udělej si tabulku se 3 sloupečky/

nice, beautiful, big, fine, small, windy, heavy, deep, good, traditional, cooked, typical, new

 

uč. str. 60/cv. 1 - napiš do sešitu aj správné odpovědi /pokud si nejsi jistý, podívej se na internet/ - stačí např. 1. A...….

 

prac. sešit str. 48/1 - napiš názvy kontinentů, pokud si nevíš, podívej se do slovíček

prac. sešit str. 48/2,3,4,5 - internet ti pomůže, pokud si nevíš rady, napiš na školní skupinu

Pracovní činnosti - v týdnu od 23. 3 - 27. 3. 2020

Projdi si seznam léčivých rostlin, který máš na pracovním listě. Pracovní list se jmenuje Bylinky. Zvýrazni si názvy těch rostlin, které znáš.

 Dějepis - 23. - 27. 3. 2020

Správné odpovědi z minulého tydne

1 - městské státy, 2 - Athény,  3 - Sparta,  4 - svobodné občany, 5 - nesvobodné otroky, 6 - práva, 7 - povinnosti, 8 - velké řecké kolonizace, 9 - Sicílie, 10. na Apeninském poloostrově, 11 - V Jižní Francii, 12 - v Malé Asii, 13 - u Černého moře, 14 - v severní Africe

Vypracujte si přiložený pracovní list na opakování Sparty a Athén dozadu do sešitu. Opakování Sparta - Athény.odt

Nová látka se zabývá Řecko-perskými válkami. Spusťte si prezentaci (tlačítkem F5), odpovídejte si na otázky, podívejte se na videa a na konci prezentace najdete zápis, tak si ho přepište do sešitu. Řecko-perské války.odp

S případnými dotazy se na mě obracejte přes email, messenger, skype nebo telefon od 8:00 do 14:00.

 

Informatika

Podívej se v rámci Bezpečnosti na internetu na následující odkaz a zjisti, co je kybergrooming. Tento pojem si zapiš do sešitu.

https://www.youtube.com/embed/8dQn_9IFSp8

 

 --------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

učivo v týdnu od 13.3 do 20.3. 2020

fyzika

- máme rozdán a rozpracován PL Měření hmotnosti tělesa (píšu bez daného PL tak se pokuste doplnit na správná místa:-)

část b)

Fg1 = m.g = 0,1 . 10 = 1N

Fg2 = m.g = 0,2 . 10 = 2N

  • vahadlo se ustálí šikmo, jazýček bude vychýlený směrem od těžšího závaží (od střední čárky stupnice)
  • ...............................(text na PL) pokud mají tělesa na miskách stejnou hmotnost
  • ..............................(text na PL) tělesa na miskách mají různou hmotnost
  • dále část o sadě závaží dle uč. s. 85, také do sešitu vypracovat otázku 1, s. 86 úkol 5

dopiš do sešitu: !Součet hmotností všech závaží na misce se rovná hmotnosti váženého tělesa!!!

další část zápisu - patří k hmotnosti: nadpis:

HMOTNOST KAPALINY

  • vypiš z uč. s. 85 oranžová šipka

ODMĚŘENÍ URČITÉ VÁHY

  • vypiš z uč. s. 85 zelený otazník

stále prosím o procvičování převodů jednotek fyzikálních veličin délka objem hmotnost (opět lze využít www.skolasnadhledem.cz), přikládám také k procvičení materiál lze i vytisknout a nalepit do sešitu 8.PP Převody - délka, objem, hmotnost, rovnoram. váhy.odt

 

přírodopis

- opakovat a procvičovat látku „řasy“ - hned, jak bude možnost napíšeme si písemku

- nová látka „prvoci“ zápis z prezentace…11. Prvoci.odp..zapsat nebo vytisknout a vlepit

- obrázky jsme si již rozdali, ale pro případ nouze jsou zde…8 prvoci.odt.. - žáci vědí, co s nimi

- PS s.22 vypracovat

- všechnu látku je možné procvičovat v učebnici nebo na www.skolasnadhledem.cz (vyhledat heslo řasy, prvoci)

 

zeměpis - pracujte s učebnicí str. 46 - 49.  Do školního sešitu si vypište: co je to hydrosféra, jaké je rozložení vody na Zemi - překreslit kruhový diagram str. 46., oceánská voda a pevninská voda, co tvoří světový oceán, co je to moře, dělení na vnitřní a okrajové moře,  co je to průliv a záliv, poloostrov a ostrov. Překreslete si schéma rozdělení pevninské vody ze str. 48.

Pracovní činnosti - protože jsme tento týden neměli pracovní činnosti mít, zadám vám práci do pracovních činností až příští týden.

 


Matematika – 16. 3. – 20. 3. 2020

1) ARITMETIKA

Dělitelnost

 

Prvočísla a čísla složená

  • z oranžové učebnice si do školního sešitu opiš tabulku na straně 62 
    • zapiš si, co jsou prvočísla a čísla složená
  • vytiskni si tabulku, která ti přišla na mail, nalep si ji do školního sešitu (pokud nemáš po ruce tiskárnu, zapiš si do sešitu všechna čísla od 1 po 100)
    • škrtni číslici jedna, dále postupně vyškrtej všechny násobky čísel 2, 10, 5, 3, 4, 6, 7, 8 a 9
    • úkol k odeslání: mailem mi napiš, jaká čísla ti zbyla a jak jim říkáme (eva.zachova@zs.nizkov.cz) - do středy do 12:00
  • úkol k procvičování:

 

2) GEOMETRIE

Osa úsečky a osa úhlu

  • zopakuj si, jak sestrojíme osu úsečky a osu úhlu
  • Úkol k procvičování:
    • Narýsuj do školního sešitu úsečku AB, která má velikost 8,5 cm. Sestroj osu úsečky AB. 
    • Narýsuj do školního sešitu úhel AVB o velikosti 62°. Sestroj osu tohoto úlohu.

 

Osová souměrnost

 

Trojúhelník

 

V případě dotazů, nejasností a problémů s řešením daných příkladů mě kontaktujte mailem (eva.zachova@zs.nizkov.cz), přes messenger (Eva Zachová), případně na skypu (Eva Zachová). Nedoručené úkoly v daném termínu budou automaticky hodnoceny známkou 5!

 

VKO 16. 3. – 20. 3. 2020 (práce v rozsahu dvou hodin)

KONTAKT: email: katerina.bartova@zs.nizkov.cz  messenger: Kateřina Bártová

Do středy 18. 3. 2020 mi pošlete emailem zpracovanou známou osobnost (ti, kteří mi práci odevzdali před prázdninami už nic posílat nemusí). Většina mi odevzdala práci nepodepsanou!!! Napište mi, jaká osobnost je vaše :) Nedoručené práce v daném termínu budou automaticky hodnoceny známkou 5! 

zápis:

NAŠE VLAST - EVROPA (EU)

  • cíl: společná spolupráce, svobodný pohyb po celé unii, studium a práce
  • sídlo: Brusel (Belgie)
  • evropský parlament - zastupuje všechny občany EU, zasedá ve Štrasburku (Francie)
  • společná měna: euro
  • vlajka: 12 zlatých hvězd na modrém podkladu (vlajku si najdeš na internetu a nakreslíš do sešitu)
  • hymna - (vyhledej si název a autora)

NAŠE PLANETA

 

VKZ 16. 3. – 20. 3. 2020

Naposledy by měl mít každý nalepených 6 základních druhů drog. Ke každému obrázku si zapište následující informace: drogy-zápis.doc

VYPRACUJTE SI OBA PRACOVNÍ LISTY, POTÉ SI JE VLEPTE DO SEŠITU. POKUD NEMÁTE TISKÁRNU, VYPIŠTE SI ODPOVĚDI A INFORMACE. 6VKZ.pdf

 

 

Informatika

Prostudujte si prosím uvedený odkaz http://www.bezpecnyinternet.cz/zacatecnik/default.aspx

  • nové pojmy si vypište do sešitu a stručně charakterizujte
  • na závěr každé kapitoly jsou testy, které si vypracujte - po příchodu do školy si napíšeme jeden shrnující test
  • vypracujte a odevzdejte do pátku 20. 3. 2020  do 16:00 v jakékoliv podobě - nechávám na Vás - práci na téma Moje desatero bezpečného chování na internetu 
    • nechci nic opsaného z internetu, chci Vaše zásady, kterými si řídíte
    • odevzdejte to na email petra.zikmundova@zs.nizkov.cz nebo na můj messenger
    • !!! Neodevzdané práce hodnotím známkou 5!!!!!!!

 Dějepis

Učebnice str. 67 odpovězte si na text pod mapou - dozadu do sešitu. Zopakujte si vše o starověkém Řecku. Přečtěte si stranu 68 - 70. V přiloženém dokumentu najdete zápis, který si klidně můžete i vytisknout a vlepit do sešitu. Upozorňuji, že jinak bude zápis přepsaný vlastnoručně!!! 

Athény a Sparta.docx

V případě nejasností mě kontaktujte na email nebo messenger (viz. výše)

 

 

Anglický jazyk 16. 3.  - 20. 3. 2020

  • domácí úkol - byl z učebnice str. 58/cv.2 jaké je počasí v naší zemi/naskenuj ho a pošli mi ho přes školní skupinu ke kontrole dnes 16. 3. 2020 do 16.00/
  • zopakuj si slovíčka z lekce 5  A, B
  • uč. str. 58/cv. 3 a/ Kde Alice a Nick žijí?přečti si články /kdo chce, může si je do sešitu přeložit písemně/                      3 b/ rozhodni a napiš do sešitu, zda daná tvrzení platí pro sever -Norht N nebo pro jih - South S- věty přepiš do sešitu a za ně napiš, zda platí pro sever nebo pro jih 

Zápis - přepiš si do sešitu /žáci s IVP si ho mohou vytisknout/

Stupňování přídavných jmen    

- přídavná jména dělíme na 

A/ pravidelná - krátká

                      - dlouhá

B/ nepravidelná

Přídavná jména pravidelná krátká

- jedno až dvou slabičná

Adjective Comparative Superlative
Přídavné jméno 2. stupeň 3. stupeň

1. ve 2.stupni přidáváme koncovku - er

2. ve 3. stupni přidáváme určitý člen the a koncovku - est

Adjective 2. 3.
   -er the    -est

 3. přídavná jména, která končí na - e, přidáme pouze - r,  the - st

large - larger, the largest

4. jednoslabičná přídavná jména končící na souhlásku po krátké samohlásce, zdvojujeme souhlásku a přidáváme -er, the -est

hot -  hotter, the hottest

5. přídavná jména končící na - y se mění na - i - er, the -i  -est

dirty - dirtier, the dirtiest

 

Chceme-li porovnat dvě věci nebo osoby, ke srovnání používáme ve 2. stupni tvar THAN /než/.

Jana je větší než Petr. Jane is bigger than Peter.

 

Přídavná jména pravidelná dlouhá

- dvou a víceslabičná

  • ve 2. stupni přidáváme před přídavné jméno more a ve 3. stupni the most

difficult - more difficult, the most difficult

  • vypíšeme si některá nepravidelná přídavná jména, která se musíte naučit zpaměti, jejich stupňování nelze nijak zdůvodnit

Nepravidelná přídavná jména

Adjective 2. 3.
good - dobrý better - lepší the best - nejlepší
far - vzdálený futher - vzdálenější the furthest - nejvzdálenější
bad - špatný worse - horší the worst - nejhorší
  • všimni si, že přídavná jména dvouslabičná se mísí, některá se stupňují jako krátká, některá jako dlouhá /většinou se dává přednost tomu, aby se nám to dobře vyslovovalo/

 

uč. str. 59/cv.5 - přepiš do sešitu, udělej si tabulku a přídavná jména vystupňuj, cviční pošli přes školní skupinu do pátku 20. 3. 2020 14.00

adjective 2. 3.
cold colder the coldest

 pracovní sešit str. 46/ cv. 1,2,3,4/pozor na použití přítomného času prostého - to, co dělám obvykle, každý den a přítomného času průběhového, to co dělám právě teď/ a str. 47/ cv. 5,6,7 

 

Český jazyk

 

Veškeré zápisy zkontroluji po návratu do školy a ohodnotím je jednou souhrnnou známkou. Za každý chybějící zápis bude známka snížena!

Nedodržení zadaných termínů bez omluvy bude automaticky hodnoceno známkou 5.

 

 

Mluvnice:

Pracovat budeme s pracovními sešity, učebnicí, často také na internetu a ráda bych zkusila práci s mobilní aplikací.

Při vypracovávání cvičení do sešitu na mluvnici pište datum i stránku s cvičení zadaného úkolu v následujícím formátu (např. UČ. Str. 64, cv. 2)

 

Zápis do sešitu na mluvnici

 

Podmět

- ptáme se 1. pádem, kdo, co?

- druhy:

a) vyjádřený – je ve větě přímo vyjádřen. Př. Pes seděl u boudy.

b) nevyjádřený – poznáme ho z kontextu nebo určitého tvaru slovesa. Př. Děda šel do lesa. Našel plno hub. Utíkáme domů.

c) všeobecný – přesněji nepojmenované osoby. Př. Hlásili to v rozhlase. (Nevíme, kdo přesně.)

 

Přísudek

- vyjadřuje, co původce děje dělá nebo co se s ním děje

- druhy:

a) slovesný jednoduchý – 1 sloveso, př. Ota píše úkol.

b) slovesný složený – více sloves, př. Jan bude hrát hokej. Vrátili jste se včas?

c) jmenný se sponou – sponové sloveso a jméno, př. Eva se stala lékařkou. Podzim bývá deštivý.

!!! SPONOVÁ SLOVESA – být, bývat, stát, stávat se !!!

- sponová slovesa mohou být i v záporu

d) vyjádřený citoslovcem – př. Vrabec frr na střechu. Váza bác na zem.

 

 

Upozorňuji, že kompletní zápisy zkontroluji ihned po návratu do školy!

 

Ústně

UČ s. 64, 65 přečíst.

 

Písemně do školního sešitu

UČ str. 64, cv. 2 a str. 65, cv. 3.

Ve všech těchto větách podtrhnout rovnou čarou podmět, vlnovou přísudek. Dbejte také na pravopis, zvláště pak na shodu přísudku s podmětem.

 

Pracovní sešit

Str. 35, cv. 1 a)

Str. 35, cv. 2 – podtrháváte podmět rovnou čarou, přísudek vlnovkou.

Str. 35, cv. 3 a) – doplňujete sloveso v minulém čase! Pozor na shodu přísudku s podmětem.

Str. 35, cv. 4 – NEPLNÍ žáci s podpůrnými opatřeními.

 

Vypracovanou stránku v PS předložte rodičům k podpisu, vyfoťte či naskenujte a pošlete mi ji přes aplikaci WhatsApp, messenger, e-mail či direct nejpozději do pátečních 14.00!

 

 

Mobilní aplikace:

Aplikace se jmenuje Česká gramatika. Je dostupná zdarma na Obchod Play. Prosím žáky o stažení a informaci, zda jim funguje.

Po otevření aplikace → testy → vyjmenovaná slova. Během tohoto týdne každý žák absolvuje minimálně 3 testy. Vyhodnocení se zobrazí v sekci „výsledky“. Screenshot mi žáci pošlou přes WhatsApp nejpozději do pátečních 14.00. Pokud bude aplikace a spolupráce fungovat, ráda bych tato cvičení hodnotila podobným systémem jako pětiminutovky.

 

 

Literatura:

Do skupiny na WhatsApp jsem poslala soubor PL Letopisy Narnie. Doporučuji jej vytisknout a vypracovat. Kdo nemá tu možnost, tak si přečte ukázku z knihy a na samostatný papír splní úkoly. Podepsané a vypracované vyfotit a opět poslat na můj email, messenger, WhatsUp nebo do directu.

Za týden vám k němu poskytnu řešení.

Do příštího týdne si každý žák zvolí jednoho spisovatele či spisovatelku a jedno jeho či její literární dílo spadající do žánru fantasy. Během příštího týdne budete vypracovávat referát.

 PL Letopisy Narnie.odt

 

Sloh:

Opakování slohového útvaru dopis na následujícím odkazu – https://www.skolasnadhledem.cz/game/514. (nepovinné)

Dopisy, které jste si mezi sebou poslali si pečlivě uchovejte. Odevzdáte mi je po návratu do školních lavic.

 

Zápis do sešitu na sloh:

Úřední dopis

(přepsat oranžovou tabulku z učebnice na str. 111)

 

Ústně

- zopakovat osobní dopis dle sešitu a učebnice na str. 109, 110,

- přečíst stránku 111 v učebnici

 

Písemně

Napište do sešitu na sloh podobnou žádost o uvolnění z vyučování jako je v učebnici na str. 111 (na modrém podkladu). Píšete ji každý sám za sebe, podle toho použijete vhodné jméno a adresu. Žádost budete směřovat paní ředitelce naší školy. Podle toho musíte napsat vhodnou „hlavičku“ v levém horním rohu. Dbejte na umístění jednotlivých náležitostí. Poté žádost vyfotit či naskenovat a odeslat na můj email, WhatsUp, massenger nebo do directu do pátečních 14.00.

 

V případě nejasností mě lze kontaktovat na školním emailu barbora.valentova@zs.nizkov.cz telefonním čísle 60806432 nebo na jiných platformách, které mají žáci k dispozici.

 

HV

Pokud měl někdo z vás mít referát do HV, zašlete mi ho na e-mail  katerina.bartova@zs.nizkov.cz  (platí i pro ty, kteří mají nedostatečnou) Pokud nevíte na jaké téma referát byl, napište mi!