Horní menu

Drobečková navigace

Úvod > Škola > Aktuality > Vítejte ve virtuální realitě

Vítejte ve virtuální realitě



Datum konání:
22.3.2019

Program „Vítejte ve virtuální realitě“, který absolvovali žáci šestého ročníku, byl zaměřen především na svět sociálních sítí a jejich nástrahy. Během tohoto programu se žáci zúčastnili mnoha různých aktivit, které je i dle vlastních slov velice bavily.

Jednou z prvních takových aktivit bylo vytváření vlastního profilu do fiktivní sociální sítě. Žáci dostali pracovní list, do kterého vyplňovali informace o sobě (jméno, datum narození, místo bydliště, telefon, e-mail, zájmy, …). Bylo jen na žácích, které údaje vyplní, žádné nebyly označeny jako povinné. Po útoku hackerů se tyto jejich profily staly veřejnými a osobní informace žáků unikly ven – v našem případě na chodbu, kde si je o přestávce každý mohl přečíst. Lektorky ještě před tímto únikem dat údaje jako datum narození nebo telefon začernily. To však žáci nevěděli. Mnohým z nich se tato vzniklá situace nelíbila a ani jim nebylo příjemné, že informace o nich si může na chodbě kdokoliv přečíst. Díky této aktivitě si uvědomili, jaké všechny údaje už o sobě uvedli ve virtuálním světě na svých veřejných profilech.

Jako další z aktivit můžeme zmínit hru „Výměna židlí“, která u žáků také měla velmi kladný ohlas. Při této činnosti se lektorky s žáky bavili na téma youtube, sociální sítě, veřejný vs. soukromý profil apod.

Problematikou sdílení fotek na sociálních sítí s označením polohy, současným fenoménem youtuberů a gamerů se žáci zabývali během scének, kdy ve skupinkách nacvičili pro ostatní krátké představení na zadané téma. Žáci si zde pěkně procvičili vzájemnou spolupráci.

Bezpečný internet byl tématem i poslední aktivity, během které žáci opět ve skupinkách vytvořili několik plakátů. Ty je možné si prohlédnout v učebně č. 38 na nástěnce.

Velmi pozitivně hodnotím zpětnou vazbu od lektorů, kteří se žáky všechny aktivity probrali, reflektovali s nimi mimo jiné průběh, přínos cvičení, chování ve skupině. Žáci se do diskuze zapojovali také pomocí sebereflexe a hodnocení vzájemné spolupráce.