Projekt probíhal v každém ročníku jiným způsobem, s ohledem na věk dětí a jejich možnosti.
Ve 4. třídě jsme začali poslechem pohádky Jana Wericha O rybáři a jeho ženě, dále jsme připravili rybičkovou pomazánku a odnesli malou ochutnávku i dětem ze sousedních tříd. Hlavním bodem byla beseda našeho spolužáka Matěje Neubauera, náruživého rybáře. Ten si pro nás připravil množství obrázků ryb s komentářem, ukázal nám rybářský prut a další pomůcky a povídal nám o svých zážitcích a o tom, co je třeba k získání rybářského průkazu. Patří mu veliký dík a pochvala.
Žáci 2. třídy se prostřednictvím počítačové prezentace seznámili se sladkovodními rybami. Poté následovala „poznávačka“ a krátké video o tom, co potřebuje každý začínající rybář – Rybářská školička s Jakubem (Vágnerem). Leontyna a Daniel Škarydovi přinesli rybářský prut s navijákem, různé druhy umělých návnad a krmení pro ryby; Lukáš Velín donesl podběrák a Patrik Jaroš pexeso s rybami. I druháčkům patří poděkování za aktivní přístup.
Prvňáčci zahájili projekt krátkou pohádkou O rybách a rybářích. Následně si pohádku zahráli a vyhledávali ryby v encyklopediích. Povídali si o částech rybího těla, způsobu dýchání, pohybu, významu některých druhů ryb, vysvětlili si, kdo je porybný a rybář, co znamená slovo návnada, naviják, podběrák a prut. Následně děti dostaly obrázky 4 nejznámějších ryb a měly za úkol správně přiřadit název, obrázek vystřihnout, vybarvit, nalepit do sešitu a opsat správný název sladkovodní ryby. Kdo byl brzy hotov, lovil na koberci papírové rybičky a určoval slabiky. I naši nejmenší pracovali s nadšením.
Žáci 7. a 8. ročníku v rámci projektu společně zhlédli 3 krátká videa (Sladkovodní ryby, Dravé ryby, Nedravé ryby) a následně již odděleně soutěžili ve skupinách ve hře Riskuj. Volili si okruh otázek a jejich obtížnost. Družstvo s nejvyšším dosaženým počtem bodů zvítězilo.
Věřím, že projekt o přírodě si děti užily a odcházely s novými poznatky a někteří i s touhou stát se rybářem.