Drobečková navigace

Úvod > Pro rodiče > Poradenství > Kariérní poradenství

 

Kariérní poradenství

Výběr střední školy

Na stránkách http://www.testytesty.cz/ si žáci mohou udělat testy, které jim pomohou při volbě správného typu střední školy.

Přijímací řízení 

 

Přihláška na střední školu

Přihlášky na střední školy žákům vytiskneme s QR kódem. Žáci si  přinesou vyplněnou tabulku údajů na přihlášku, kterou jim zavčas rozdám.

tiskopis přihlášky na SŠ - denní studium

- ! lze i černobílý tisk ale oboustranný

 

tiskopis přihlášky na SŠ - s talentovou zkouškou

Návštěvy středních škol

ve šk. roce 2021/22
  • vzhledem k přetrvávajícím vládním opatřením byly osobní návštěvy zástupců středních škol nahrazeny průběžným informováním a přeposíláním nabídek SŠ, zákonní zástupci byli informováni o možnosti nechat si posílat newslettery "Kam po devítce" od p. Pavly Lopatkové (tedy kompletní přehled jednotlivých kroků směřujících k přijímacím zkouškám), dále byli upozorněni na potřebu vyplnění tabulky s údaji na přihlášku a také o možnosti si již průběžně vyzvedat zápisové lístky
ve šk. roce 2020/21 
  • vzhledem k vládním opatřením nebyla možnost využít osobní návštěvy zástupců škol v takové míře jako v předchozích letech
  • žáci ale vždy s předstihem měli informace o možných online setkáních se zástupci škol nebo DOD
ve šk. roce 2018/19 nás navštívily SŠ
  • 8. 10. 2018 VOŠ a SPŠ ze Žďár nad Sázavou

  • 17. 10. 2018 Střední odborné učiliště tradičních řemesel a VOŠ Brno

  • 12. 11. 2018 SŠOS SČMSD ze Žďáru nad Sázavou

  • 19. 11. 2018 Manažerská akademie Jihlava

  • 29. 11. 2018 Biskupské gymnázium Žďár nad Sázavou a Gastronomická škola Adolfa Kolpinga – při schůzce s rodiči

     

ve šk. roce 2017/18 nás navštívily SŠ a zástupci významných firem okresu Žďár nad Sázavou
  • 14. 9. 2017 Střední průmyslová škola stavební akademika Stanislava Bechyně Havlíčkův Brod – žáci 8. a 9. ročníku

  • 26. 9. 2017 zástupci firmy TOKOZ - žáci 8. a 9. ročníku 12 50 – 13 35

     - nabídka na účast v soutěži v rámci Festivalu vzdělávání ve Žďáru nad Sázavou

  • 21. 11. 2017 Střední škola obchodní a služeb SČMSD

  • 24. 10. 2017 Střední škola stavební Jihlava

  • 23.11. 2017 Střední škola gastronomická Adolpha Kolpinga Žďár nad Sázavou

  • 13. 12. 2017 Střední průmyslová škola stavební akademika Stanislava Bechyně – obor tesař

Akce školy v rámci kariérního poradenství

  • Festival vzdělávání – veletrh škol a vzdělávání - Dům kultury ve Žďáru n. S. ve čtvrtek 11. 11. 2021 žáci byli upozorněni na jeho konání
  • Schůzka s rodiči 9. ročníku k PZ  18. 11. 2021 - možnost stažení viz odkaz níže - online setkání

    Materiály ze schůzky s rodiči k PŘ.odt

 

Strategie k PZ

  • je dobré mít vlastní strategii! 
  • DO SVÉ STRATEGIE MOHU ZAČLENIT TATO DOPORUČENÍ

     

    1. Vždy si pečlivě přečtu úkol/otázku.

    Je nutné odpověď přesně na to, na co se zadání ptá. Ne víc, ale ne míň.

    1. Pročtu si všechny nabízené odpovědi.

    Je možné, že i když se mi na první pohled zdá, že je odpověď zcela jasná, při čtení nabízených variant si uvědomím, že jsem se unáhlil.

    1. Pokud si s úlohou nevím rady, přejdu k další, abych neplýtval časem.

    Někam stranou si ale poznamenám, že tuto úlohu jsem nezodpověděl (to proto, abych se k ní pak nezapomněl vrátit).

    1. Přepisování výsledků do záznamového archu.

    Vyzkouším si u cvičných testů, zda mi víc vyhovuje přepisovat odpovědi do záznamového archu průběžně anebo až nakonec. Někomu vyhovuje průběžné přepisování, protože ho uklidňuje vědomí, že už zodpovězené úlohy v záznamovém archu má a nemusí se o ně starat. Někdo je zase raději, že si přepíše všechny odpovědi až na konci, protože tím minimalizuje riziko, že by na některou otázku odpověď přepsat zapomněl.

    Já rozhodně doporučuji přepisovat odpovědi průběžně, abyste na konci třeba nezazmatkovali a nebo přeci jen neohlídali časový limit na vyplnění záznamového archu. POZOR -  cokoli, co není v archu, jakoby nebylo, protože  odevzdáváte pouze a jenom záznamový arch!

    1. Hlídám si čas.

    Průběžně kontroluji, kolik času zbývá do odevzdání testu. Určitě by mi měl zbýt čas na kontrolu odpovědí.

    1. Nevzdávám se.

    Pokud se u uzavřených otázek setkám s úkolem, s nímž si nevím rady, zůstanu v klidu a nezačnu panikařit. Místo zmatkování zkusím postupně vylučovat možnosti, které v žádném případě nepřipadají v úvahu. Ze zbývajících si pak zkusím tipnout – třeba budu mít štěstí.

    1. Pokud opravuji svoji odpověď, dobře se rozmyslím.

    Pokud se u křížkovacích odpovědí spletu, pak můžu odpověď opravit zabarvením pole a zakřížkováním jiné varianty. Opravy je ale dobré pečlivě promyslet, protože jednou zabarvené pole již nelze označit jako správnou odpověď!

    1. Nerozptyluji se okolím.

    Soustředím se pouze na řešení testu. Nevšímám si, co dělají ostatní – u zkoušek jsem sám za sebe a jde mi jen o můj vlastní výsledek.

    1. Vezmu si s sebou pro jistotu víc propisovacích tužek.

    Náhoda je blbec, jak se říká. Takže je lepší se jí vyhnout a pro pocit klidu a jistoty si s sebou vzít psacích pomůcek víc.

Kariérní poradkyně: Kontakt: Konzultační hodiny:
Mgr. Eva Jarošová Telefon:  725 861 214
E-mail:    eva.jarosova(zavináč)zs.nizkov.cz    

pondělí 13.00 - 13.35

středa 13.10 - 14.00


v jinou dobu po předchozí domluvě 

Za obsah této stránky odpovídá paní Mgr. Eva Jarošová.