Školní poradenské pracoviště (ŠPP) slouží žákům, jejich rodičům a pedagogům. Podílí se na řešení výukových, výchovných i vztahových potíží a pomáhá s jejich zvládáním. ŠPP na naší škole je tvořeno výchovným poradcem, školním metodikem prevence a logopedickým asistentem, školním speciálním pedagogem a školním asistentem, kteří úzce spolupracují s třídními učiteli, s asistenty pedagoga, s ředitelkou školy, s dalšími vyučujícími i se školskými poradenskými zařízeními. ŠPP podporuje a posiluje kvalitní spolupráci mezi školou a zákonnými zástupci žáků. Poradenské služby jsou poskytovány bezplatně na žádost žáků, jejich zákonných zástupců a pedagogů.
Vedoucí školního poradenského pracoviště, výchovný poradce, speciální pedagog, školní koordinátor nadání | Mgr. Petra Musilová | petra.musilova(zavináč)zs.nizkov.cz |
Školní metodik prevence, logopedický asistent | Radka Satrapová | radka.satrapova(zavináč)zs.nizkov.cz |
Kariérní poradce | Ing. Andrea Vejvodová | andrea.vejvodova(zavináč)zs.nizkov.cz |
Školní asistent | Darina Kalabusová | darina.kalabusova(zavináč)zs.nizkov.cz |
Školní speciální pedagog | Mgr. Šárka Kohoutová | sarka.kohoutova(zavináč)zs.nizkov.cz |
Cílem školního poradenského pracoviště je poskytovat všem žákům školy (a jejich zákonným zástupcům) co možná nejširší služby.
Výchovný poradce při své práci spolupracuje s dalšími členy poradenského pracoviště v oblasti řešení závažnějších vzdělávacích nebo výchovných problémů, jejichž vyřešení se běžnými pedagogickými postupy nepodařilo dosáhnout. Spolupracuje se školským poradenským zařízením a dalšími organizacemi. Komunikuje a spolupracuje se zákonnými zástupci žáků.
Úkolem speciálního pedagoga je zajišťování odborné speciálně pedagogické péče o žáky se speciálními vzdělávacími nebo výchovnými potřebami a o žáky se zdravotním postižením (např. mentálním postižením).
Školní koordinátor podpory nadání koordinuje nastavování, realizaci, evaluaci a udržování systematické podpory nadání ve škole.
Školní metodik prevence zodpovídá za každoroční aktualizaci plánu preventivních aktivit školy, ve spolupráci se všemi členy sboru i vedením školy zajišťuje jejich přípravu a průběh. Připravuje zprávu o činnosti školy v oblasti prevence informující o realizovaných akcích, o účasti žáků na nich a obsahující hodnocení jejich úspěšnosti. Informace uvedené v této zprávě jsou každoročně součástí podkladů pro tvorbu výroční zprávy o činnosti školy. Spolupracuje s nízkoprahovými centry a centry prevence. Významnou měrou se podílí na řešení vzdělávacích nebo výchovných problémů žáků školy.
Kariérní poradce zajišťuje odbornou pomoc žákům a jejich rodičům v oblasti výběru střední školy, koordinuje přípravu na volbu povolání, poskytuje informace k přijímacímu řízení na střední školy. Spolupracuje se zástupci středních škol a poradenským centrem úřadu práce.
Logopedický asistent provádí stimulaci řečové výchovy a prevenci poruch výslovnosti ve spolupráci s odborníkem.
Školní asistent poskytuje podporu zejména žákům ohrožených školním neúspěchem. Poskytuje základní nepedagogickou podporu přímo v rodině při spolupráci s rodiči, a to při přípravě na vyučování spočívající např. v pomoci s organizací času, práce a s úpravou pracovního prostředí, motivaci k učení, poskytování formativní zpětné vazby žákovi, podporu při přípravě na školní práci. Tyto činnosti provádí školní asistent pouze se souhlasem rodičů nebo zákonných zástupců žáka a účastníka. Zprostředkovává komunikaci mezi rodinou a školou spočívající v aktivitách vedoucích k zajištění pravidelné školní docházky žáků, porozumění rodinnému prostředí žáků a zajištění přenosu informací mezi školou a rodinou. Zprostředkovává rodině informace o školní úspěšnosti žáka, případně o potřebě s žákem a účastníkem pracovat.
Školní speciální pedagog provádí diagnostiku a depistáž speciálních vzdělávacích potřeb žáků, konzultační poradenskou a intervenční činnost pro žáky, zákonné zástupce a pedagogy.
okruh klientů | oblast působení | formy práce |
všichni žáci všichni pedagogičtí pracovníci |
tvorba příznivého klimatu školy |
rozhovory preventivní programy školní akce a projekty |
žáci rodiče |
snížení rizik podpora nadání |
rozhovory náslechy v hodinách dotazníkové šetření ankety podněty žáků a rodičů |
vycházející žáci žáci se spec. vzdělávacími potřebami |
konzultační, psychologická a speciálně pedagogická péče, podpora nadání |
poradenské rozhovory |
Za obsah této stránky odpovídá paní Mgr. Petra Musilová.