V rámci přípravy na nadcházející přijímací zkoušku z matematiky opakují žáci devátého ročníku učivo předchozích let již nyní. Během páteční hodiny si své znalosti ověřili v matematickém kvízu.
Kvíz obsahovat celkem 20 otázek, které byly rozděleny do 4 okruhů – mocniny a odmocniny, geometrie, převody jednotek, algebraické výrazy a rovnice. Jednalo se o otázky uzavřené s výběrem jedné správné odpovědi ze čtyř možných, dále také o tvrzení, u nichž žáci rozhodovali, zda je pravdivé, či nikoliv. Žáci pracovali v trojčlenných skupinách. Bylo zakázáno početní úlohy řešit pomocí kalkulačky a využívat matematické tabulky.
Tento netradiční způsob procvičování žáky zaujal a určitě jiný matematický kvíz brzy zařadím do některé z dalších hodin. Velmi pozitivně hodnotím především to, že se do práce zapojili všichni žáci a velmi zapáleně diskutovali nad záludnějšími otázkami.
Po sečtení získaných bodů a oznámení výsledků jsme znovu společně prošli veškeré příklady, podívali se na řešení jednotlivých příkladů a zdůvodnili problematická tvrzení. S celkovým počtem 17 bodů vyhrál tým Brm, který byl za své znalosti odměněn jedničkou.