Drobečková navigace

Úvod > Škola > Aktuality

Aktuality


Přijímací zkoušky budou vypadat následovně:

Způsob podání přihlášky

  1. Elektronicky (s ověřenou identitou - Mobilní klíč eGovernmentu nebo Bankovní identitu). doporučeno
  2. Zjednodušenou papírovou přihláškou vytištěnou z online systému.
  3. Papírovou přihláškou s přílohami.

Jednotná přijímací zkouška (JPZ)

  • 12. a 15. dubna 2024 (Pá, Po) - 4leté obory vzdělání a nástavby
  • 16. a 17. dubna 2024 (Út, St) - víceletá gymnázia

Náhradní termíny JPZ

  • 29. a 30. dubna 2024 (Po, Út) - 4leté obory vzdělání i víceletá gymnázia

Školní část přijímací zkoušky

  • od 2. do 15. ledna 2024 -  školní část talentové zkoušky do oborů vzdělávání: Umění a užité umění
  • od 2. ledna do 15. února 2024 - školní část pro gymnázia se sportovní přípravou
  • od 15. do 31. ledna 2024 -  školní část talentové zkoušky pro konzervatoře 
  • od 15. března do 23. dubna 2024 - školní část přijímacích zkoušek pro všechny ostatní střední školy

Náhradní školní část přijímací zkoušky

  • od 24. dubna do 5. května 2024 - pro všechny střední školy bez talentové zkoušky

Další termíny 1. kola

  • od 15. do 30. března 2024 - rozeslání pozvánek k přijímacím zkouškám
  • 10., 13. a 14. května 2024 - nahlížení do spisu
  • 15. května 2024 - ředitel školy zveřejní výsledky (ve škole a na webu centrálního systému)

Školní část přijímacích zkoušek se koná na jednotlivých středních školách, které je vypisují.
Místa konání JPZ budou určena systémem a dozvíte se o nich z pozvánky, kterou vám pošlou ředitelé škol. Může se stát, že budete konat JPZ i 2x na stejné škole.
Místo a datum náhradního termínu budou určeny systémem, opět se o něm dozvíte z pozvánky od ředitele školy.

Přihláška do 1. kola

Pro první kolo přijímacího řízení můžete podat:

  • až 3 přihlášky na obory vzdělání bez talentové zkoušky (maturitní i nematuritní obory),
  • až 2 přihlášky na obory vzdělání s talentovou zkouškou.
  • Pokud jste v listopadu podali 2 přihlášky na školy s talentovou zkouškou, můžete se v únoru přihlásit na další 3 školy bez talentové zkoušky, budete tedy na přihlášce rovnat do pořadí celkem 5 škol.

Je nutné se seznámit se všemi požadovanými dokumenty, které vaše vybrané školy vyžadují.

Termín podávání přihlášek 1.-20.2.2024

Výběr škol - prioritizace

Na přihlášce závazně zvolíte pořadí škol podle vaší priority.

Odvolání lze podat pouze v případě porušení práv uchazeče v průběhu zkoušek.

Vzdání se přijetí v 1. kole

Pokud je uchazeč přijat na střední školu, kam nechce nebo nemůže nastoupit, musí se vzdát přijetí na střední školu. 

Přihláška do 2. kola

2. kolo přijímacích zkoušek slouží výhradně pro uchazeče, kteří nebyli přijati v 1. kole, nebo se vzdali přijetí.

Pro druhé kolo přijímacího řízení můžete podat až 3 popř. 5 přihlášek na obory vzdělání maturitních i nematuritních oborů (s talentovou zkouškou i bez talentové zkoušky)

Střední školy musí ve 2. kole zohlednit výsledky z JPZ z 1. kola (opět s vlivem minimálně 60%).

Termíny 2. kola

19. května 2024 - zveřejnění kompletního seznamu škol vypisujících 2. kolo přijímacího řízení bude na stránkách systému i s volnou kapacitou na jednotlivých školách - oborech.

od 19. do 24. května 2024 - podání přihlášek do 2. kola

od 8. do 12. června 2024 - školní přijímací zkoušky i talentové zkoušky na všechny střední školy

18., 19. a 20. června 2024 - nahlížení do spisu

21. června 2024 - ředitel školy zveřejní výsledky

Uchazeč, který nekonal JPZ, nesmí ve druhém kole podat přihlášku do maturitního oboru!

Odvolání lze podat pouze v případě porušení práv uchazeče v průběhu zkoušek.

Pokud je uchazeč přijat na střední školu, kam nechce nebo nemůže nastoupit, musí se vzdát přijetí na střední školu. 

Přihláška do 3. kola

3. a další kolo přijímacích zkoušek slouží výhradně pro uchazeče, kteří nebyli přijati v 1. ani 2. kole, nebo se vzdali přijetí.

od 25. června - třetí a další kola již nejsou centrálně řízeny a jejich termíny a způsob konání jsou zcela na rozhodnutí škol.

Počet škol není omezen. Prioritizace se neaplikuje. Přihlášky se podávají přímo na jednotlivé školy a na každou přihlášku se vypíše pouze jedna konkrétní škola.

Uchazeč nemůže být přijat na školu v žádném kole, pokud je přijat na jiné škole a nevzdá se tam přijetí. 

 

Zdroj: Cermat

Štítky:



Afrika - soutěž

V 6. ročníku probíráme velmi hezké a poutavé téma - Afrika. Abychom si trochu oživili hodiny zeměpisu, vyhlásila jsem pro děti soutěž na volné téma o tomto světadíle. Do soutěže se přihlásilo pět dětí. Svými příspěvky zaujali M. Prchal a J. Jágr, kteří velmi nápaditým způsobem vyrobili z kostek cukru egyptskou pyramidu a svůj výtvor vylepšili o makety zvířat afrických savan. T. Perničková z hlíny vymodelovala africké obydlí i s okolím a celé „dílko“ natřela pestrými barvami. V. Toufarová a N. Hošková společně vytvořily zmenšeninu africké vesnice. Celá vesnice je vytvořena z přírodnin, je doplněna mnohými detaily a celkově působí velmi reálně. Všechny děti byly odměněny drobnými dárky. Všem děkuji za volný čas strávený nad výrobky inspirovanými Afrikou.

 


Autor: Mgr. Martina Klímová Publikováno 3. 5. 2018 14:10

V čem jsme stejní a v čem jsme jiní

Datum konání: 5. 4. 2018

Lektorky primární prevence  nás v dubnu navštívily s programem V čem jsme stejní a v čem jsme jiní. Program byl zaměřen na posílení tolerance a empatie a zkvalitnění vztahů ve třídě. Žáci se zamýšleli nad svými přednostmi a nedostatky, nad tolerancí tohoto u druhých,  nad přijetím sebe samého a druhých takových,  jací jsou.


Autor: Ivana Junová Publikováno 3. 5. 2018 14:02

Vítej ve virtuální realitě

Datum konání: 3. 4. 2018

Svět počítačů a jeho nástrahy na nás skrytě útočí každý den, a proto jsme byli rádi, že jsme si toto téma opět připomněli. Přijeli nám o něm popovídat lektoři z Ponorky, poradili nám, jak si lépe chránit  soukromí a na co si dát pozor. Asi největší účinek měla aktivita, kde jsme  vyplňovali fiktivní přihlašovací údaje na sociální síť a nejednoho potom překvapilo, co všechno o sobě dobrovolně  prozradil. Doufejme, že si z toho všichni odnesli co nejvíc a předejdou chybám, kterých se dopustili během preventivního programu.


Autor: Mgr. Petra Zikmundová Publikováno 3. 5. 2018 13:34

Den Země

Datum konání: 11. 4. 2018 - 17. 4. 2018

Staráme se …Den Země podle nás

 

  • 11. 4. Šesťáci pracovali na školním hřišti – vždy je co zlepšovat, a to se povedlo

  • 11.4. Sedmáci vyhrabávali trávu v obci – pěkně vše před poutí prokouklo

  • 17.4. První stupeň vyčistil naše okolí od nepořádku - Vysočina je o kousek čistší

  • Osmáci budou renovovat místní autobusovou zastávku

  • Devítka vyčistí nížkovské koupaliště

 

Všem kolegům a dětem děkuji za úsilí, které bylo během akcí vynaloženo.

 

 


Autor: Mgr. Martina Maloušková Publikováno 3. 5. 2018 13:19

Matematické soutěže

Datum konání: 23. 3. 2018

Na jaře se naše škola již řadu let zapojuje do dvou matematických soutěží. Jednou z nich je mezinárodní soutěž Matematický klokan. Vzhledem k technickým problémům jsem letošní ročník uspořádala pouze pro žáky 2. až 5. třídy. Soutěžili ve dvou kategoriích (2. + 3. - Cvrček, 4. + 5. - Klokánek).

V kategorii Cvrček se nejlépe vedlo Tadeáši Lacinovi (79 bodů z 90 – 88%), dále pak Filipu Toufarovi a Lukáši Enderlemu. Ve vyšší kategorii Klokánek se nejlépe umístil Bartoníček Zdeněk (100 bodů ze 120 – 83%), dále pak Patrik Pojmon a Košáková Eliška. Všem moc gratuluji a doufám, že zájem o matematiku vydrží žákům i na druhém stupni.

 


Autor: Mgr. Lucie Zezulová Publikováno 3. 5. 2018 13:12

Prevence dětských úrazů

Datum konání: 4. 4. 2018

V České republice jsou úrazy nejčastější příčinou úmrtí  dětí a mladých dospělých a třetí nejčastější příčinou úmrtí v celé populaci. Následkem úrazu umírá ročně v České republice více než sto dětí a dalších 2 tisíce dětí má po úraze trvalé následky. Státní zdravotní ústav realizuje již poněkolikáté programy pro žáky 3. ročníků základních škol. Paní lektorka, která nás letos začátkem dubna navštívila, hovořila s dětmi o ochraně vlastního zdraví, o úrazech doma, ve škole, v dopravě i ve volném čase. V závěru si žáci prakticky vyzkoušeli masáž srdce. Třeťáci sklidili velkou pochvalu  za výborné znalosti a dobrou spolupráci.

 

 


Autor: Ivana Junová Publikováno 3. 5. 2018 13:00

Bum - bác ball - 1. stupeň

Datum konání: 4. 4. 2018

Tradičního turnaje v bum - bác ballu se letos zúčastnilo 11 týmů, sestavených z chlapců a děvčat 2. - 5. ročníku. Družstva byla rozdělena do dvou skupin, ve kterých sehrála utkání každý s každým na dva vítězné sety. Týmy na druhých místech se utkaly        o 3. místo. Vítězové skupin pak nastoupili ve finále o celkového vítěze. Na 3. místě skončil tým HVĚZD ve složení Karolína Pešáková 4. roč., Matyáš Sobotka 4. roč. , Patrik Pojmon 5. roč.. Druhé místo obsadil tým RAKETY NÍŽKOV ve složení Julie Musilová 4. roč., Patrik Dvořák 4. roč. a Radim Němec 5. roč. Vítězem turnaje se stal tým ZEBRY ve složení Anna Klímová 5. roč., Matouš Sobotka 5. roč. a David Vlček 4. roč.


Autor: Mgr. Miroslav Hromádka Publikováno 3. 5. 2018 12:44

Ukaž, co umíš, co dokážeš 3

Od okamžiku, kdy jsme začali s nápadem „ Ukaž, co umíš, co dokážeš...“, po dnešek se mi sešlo ve třídě velké množství dětských prací. Jsem za to moc ráda. Je skvělé vidět, co všechno děti baví a v čem jsou dobří. Od posledního článku se nově objevilo: M. Danko - 6. ročník - skvělý portrét muže…., T. Fila - 6. ročník - funkční model rádia (děti ho velmi obdivovaly), K. Pešáková - 4. ročník - hezká kresba pohádkové postavy, T. Perničková - 6. ročník - pěkná kresba pohádkové postavy, M. Prchal - 6. ročník - skvělý papírový model tanku, M. Enderlová - 7. ročník - krásná kresba dívky, F. Křesťan - 6. ročník - dokonalý funkční model větrného mlýna (všemi velmi obdivovaný), A. Šimková - 6. ročník - krásná stínovaná kresba květiny…. Všechny výtvory jsou originální a nápadité. Touto cestou dětem děkuji a doufám, že budeme takto pokračovat i nadále.


Autor: Mgr. Martina Klímová Publikováno 6. 4. 2018 14:22

Dobrou noc s pohádkou

Datum konání: 15. 3. 2018 - 16. 3. 2018

Projekt dobrou noc s pohádkou má na naší škole dlouholetou tradici. Každý rok zvolí pedagogové jedno téma, kterému se žáci celé odpoledne, večer a dopoledne následujícího dne ve vyučování věnují. Tato akce je vždy spojena s rozvojem čtenářské gramotnosti a zároveň významně podporuje osobnostní a sociální výchovu, která je součástí ŠVP naší školy.

Letos jsme se nechali inspirovat citátem francouzského filozofa, matematika, fyzika a spisovatele B. Pascala: „Nejdůležitější věcí v životě člověka je volba povolání.“ I v letošním roce po odpoledním „vzdělávacím“ programu následoval zábavný večer s diskotékou a přenocováním ve škole. V pátek pak žáci se svými učiteli získané informace, dojmy a postřehy třídili a zpracovávali.

A co se vlastně ve škole dělo?

Po slavnostním zahájení projektu ve školní jídelně se žáci rozdělili do skupin a rozešli se na jednotlivá stanoviště, kde už na ně netrpělivě čekali vzorně připravení lektoři. Prostřednictvím setkání s konkrétními představiteli jednotlivých povolání se skupinky žáků seznamovaly s několika profesemi. Na stanovištích probíhaly krátké besedy, přednášky, praktické ukázky činností, ochutnávky, promítaly se prezentace, soutěžilo se aj.

Projekt vlastně nezačal až ve čtvrtek odpoledne, ale minimálně o pár dní dřív. Bylo totiž potřeba připravit každému kostým vybraného povolání. Žáci tak přicházeli do školy v pracovních oděvech a potkávali se zde zdravotníci s kuchařkami, učitelky s hasiči, policisté se zemědělci a mnoho dalších. Za přípravu kostýmů patří dík rodičům i učitelům – i ti totiž na pár hodin „změnili“ profesi – na děti dohlížela prodavačka, servírka, letuška, vojákyně, pekařka, zpěvačka, zootechnička, zpěvačka a dostavil se i lodní kapitán.

Která povolání jsme poznali?

Řezník – Jan Cupl

- seznámil žáky s různými druhy masa a masných výrobků

- žáci měli možnost ochutnat výrobky, které sám vyrobil v Řeznictví Křesťan Přibyslav – poděkování patří majiteli tohoto řeznictví, který umožnil pořídit fotodokumentaci ve své firmě

- přinesl ukázat pracovní nástroje, které řezník potřebuje

- velmi zajímavě přiblížil prostřednictvím prezentace a poutavého povídání svoji profesi žákům

 

Paznehtář – Bohuslav Salaš a Jan Bartoníček

- mnozí žáci ani netušili, že takové povolání existuje

- sami sebe přirovnávají k doktorům starajícím se o kopyta zvířat

- i zde na žáky čekala zajímavá prezentace a povídání

- žáci si mohli „osahat“ nástroje, které paznehtář při práci používá, a dostali odpovědi na své dotazy

- připraven byl i kvíz o drobné ceny – děkujeme firmě Salaš za odměny pro žáky

 

Voják – Libor Šurnický

- na tomto stanovišti byla připravena ukázka vojenského vybavení, např. část padáku

- prezentace byla doplněna fotografickým materiálem

- poděkování patří Armádě ČR - pracoviště Jihlava za zapůjčení materiálu

 

Včelař – Antonín Fiala

- zde čekalo na žáky povídání o včelách – jak se rodí, kde žijí, kde se bere med ad.

- součástí prezentace byly i pomůcky, které včelař používá, a obrazový materiál

- kromě zajímavých informací si každý žák odnesl i malou skleničku medu a úspěšní řešitelé soutěží drobné odměny, za které patří panu Fialovi poděkování

 

Kuchařka – Petra Filová

- jídelna naší školy se stala dalším stanovištěm, na němž se žáci seznámili s chodem a provozem jídelny a výdejny a se zařízeními, která se zde nacházejí

- každá skupina si vyrobila pomazánku, kterou žáci snědli k snídani

- děkujeme za výklad p. Filové

 

Švadlena – Věra Zikmundová

- stanoviště, na němž byla připravena ukázka šití na stroji

- žáci měli možnost vyzkoušet si, jak se na stroji šije, jakým způsobem se stříhá, přišívají knoflíky, viděli, jak vzniká dětské oblečení

- na stolech byla nachystána pestrá ukázka výrobků firmy Pleas

- p. Zikmundové děkujeme, že umožnila dětem, aby si jednotlivé činnosti prakticky vyzkoušely

 

Pekař – Martin Dolský

- tímto stanovištěm se linula vůně čerstvého pečiva – které poskytla firma Veselo z Jihlavy – za to jí patří dík

- pekař Martin přiblížil dětem celý postup výroby pečiva, ukázal jim, jak pracuje kvásek, jak kyne těsto a jak je třeba s ním zacházet – to si mohli žáci i vyzkoušet

- panu pekaři se podařilo děti zaujmout a přiblížit jim i netradiční druhy pečiva

 

Tesař – Petr Sobotka

- na stanovišti umístěném do školní dílny žáci pod vedením Petra řezali, brousili, měřili, dlabali, …

- seznámili se s nářadím, které tesař používá, dozvěděli se, že existuje více druhů dřeva

- práce na stanovišti žáky velmi bavila

 

Celé odpoledne trávila ve škole i skupina složená ze sedmáků a osmáků, kteří se na pár hodin stali průvodci studentky z Guatemaly. Měli tak možnost se něco nového dozvědět a zároveň se procvičit v konverzci v angličtině.

 

Projít všechna stanoviště bylo pro žáky zajímavé, ale také náročné, takže si všichni rádi odpočinuli u vydatné večeře.

Poté se všichni vydali do místní sokolovny, kde už na ně čekali páťáci se svým programem – soutěžilo se, zpívalo a samozřejmě i tančilo na závěrečné diskotéce.

Po návratu do školy někteří znovu povečeřeli, někteří spěchali do tříd, kde ve svých spacích pytlech za doprovodu čteného příběhu postupně usínali.

V pátek 16. 3. žáci získané informace třídili a zpracovávali – práce byla různorodá.

1. třída – spolu se svými patrony ze 7. roč. tvořili jednoduché prezentace o povoláních doplněné obrázky

2. třída – věnovali se prezentaci získaných poznatků svým patronům z 8. ročníku

3. třída – hledali informace o zapomenutých řemeslech

4. - 5. třída – vytvořili encyklopedii věnovanou jednotlivým povoláním

 

Poděkování patří všem, kteří se jakýmkoli způsobem podíleli na tomto rozsáhlém projektu, a pomohli tak dětem zažít učení trošku jinak.

 

 


Autor: Mgr. Šárka Sládková Publikováno 6. 4. 2018 13:29

Soutěž o zemědělství

Datum konání: 20. 3. 2018 - 21. 3. 2018

V úterý a ve středu 20. a 21. 3. 2018 se již podruhé účastnil 6. a 7. ročník soutěže Zemědělství na Vysočině pod záštitou hejtmana Kraje Vysočina MUDr. Jiřího Běhounka. Soutěž je zaměřena na zvýšení povědomí žáků základních škol o zemědělství a lesnictví v našem kraji. Propojuje vědomosti a znalosti hned z několika předmětů, jako je přírodopis, zeměpis, dějepis, s tím, co žáci sami zažili, jaká místa navštívili a s jejich všeobecným přehledem. První kolo soutěže probíhá na přihlášených školách formou testu. Po vyhodnocení výsledků vyšle každá škola 4 nejúspěšnější zástupce ( 2 dívky a 2 chlapce), kteří své školy reprezentují ve druhém kole pořádaném na Krajském úřadě v Jihlavě. Motivací je pro žáky možnost získat hodnotné ceny a zúčastnit se dvoudenního naučného poznávacího výletu v červnu.

Nejlepší znalosti týkající se našeho kraje a zemědělství měli a vítězi se stali:

Martin Prchal - 6. ročník

Adéla Šimková - 6. ročník

Tereza Perničková - 6. ročník

Petr Štěpán - 7. ročník


Autor: Mgr. Eva Jarošová Publikováno 5. 4. 2018 16:57