Drobečková navigace

Úvod > Škola > Aktuality

Aktuality


Přijímací zkoušky budou vypadat následovně:

Způsob podání přihlášky

  1. Elektronicky (s ověřenou identitou - Mobilní klíč eGovernmentu nebo Bankovní identitu). doporučeno
  2. Zjednodušenou papírovou přihláškou vytištěnou z online systému.
  3. Papírovou přihláškou s přílohami.

Jednotná přijímací zkouška (JPZ)

  • 12. a 15. dubna 2024 (Pá, Po) - 4leté obory vzdělání a nástavby
  • 16. a 17. dubna 2024 (Út, St) - víceletá gymnázia

Náhradní termíny JPZ

  • 29. a 30. dubna 2024 (Po, Út) - 4leté obory vzdělání i víceletá gymnázia

Školní část přijímací zkoušky

  • od 2. do 15. ledna 2024 -  školní část talentové zkoušky do oborů vzdělávání: Umění a užité umění
  • od 2. ledna do 15. února 2024 - školní část pro gymnázia se sportovní přípravou
  • od 15. do 31. ledna 2024 -  školní část talentové zkoušky pro konzervatoře 
  • od 15. března do 23. dubna 2024 - školní část přijímacích zkoušek pro všechny ostatní střední školy

Náhradní školní část přijímací zkoušky

  • od 24. dubna do 5. května 2024 - pro všechny střední školy bez talentové zkoušky

Další termíny 1. kola

  • od 15. do 30. března 2024 - rozeslání pozvánek k přijímacím zkouškám
  • 10., 13. a 14. května 2024 - nahlížení do spisu
  • 15. května 2024 - ředitel školy zveřejní výsledky (ve škole a na webu centrálního systému)

Školní část přijímacích zkoušek se koná na jednotlivých středních školách, které je vypisují.
Místa konání JPZ budou určena systémem a dozvíte se o nich z pozvánky, kterou vám pošlou ředitelé škol. Může se stát, že budete konat JPZ i 2x na stejné škole.
Místo a datum náhradního termínu budou určeny systémem, opět se o něm dozvíte z pozvánky od ředitele školy.

Přihláška do 1. kola

Pro první kolo přijímacího řízení můžete podat:

  • až 3 přihlášky na obory vzdělání bez talentové zkoušky (maturitní i nematuritní obory),
  • až 2 přihlášky na obory vzdělání s talentovou zkouškou.
  • Pokud jste v listopadu podali 2 přihlášky na školy s talentovou zkouškou, můžete se v únoru přihlásit na další 3 školy bez talentové zkoušky, budete tedy na přihlášce rovnat do pořadí celkem 5 škol.

Je nutné se seznámit se všemi požadovanými dokumenty, které vaše vybrané školy vyžadují.

Termín podávání přihlášek 1.-20.2.2024

Výběr škol - prioritizace

Na přihlášce závazně zvolíte pořadí škol podle vaší priority.

Odvolání lze podat pouze v případě porušení práv uchazeče v průběhu zkoušek.

Vzdání se přijetí v 1. kole

Pokud je uchazeč přijat na střední školu, kam nechce nebo nemůže nastoupit, musí se vzdát přijetí na střední školu. 

Přihláška do 2. kola

2. kolo přijímacích zkoušek slouží výhradně pro uchazeče, kteří nebyli přijati v 1. kole, nebo se vzdali přijetí.

Pro druhé kolo přijímacího řízení můžete podat až 3 popř. 5 přihlášek na obory vzdělání maturitních i nematuritních oborů (s talentovou zkouškou i bez talentové zkoušky)

Střední školy musí ve 2. kole zohlednit výsledky z JPZ z 1. kola (opět s vlivem minimálně 60%).

Termíny 2. kola

19. května 2024 - zveřejnění kompletního seznamu škol vypisujících 2. kolo přijímacího řízení bude na stránkách systému i s volnou kapacitou na jednotlivých školách - oborech.

od 19. do 24. května 2024 - podání přihlášek do 2. kola

od 8. do 12. června 2024 - školní přijímací zkoušky i talentové zkoušky na všechny střední školy

18., 19. a 20. června 2024 - nahlížení do spisu

21. června 2024 - ředitel školy zveřejní výsledky

Uchazeč, který nekonal JPZ, nesmí ve druhém kole podat přihlášku do maturitního oboru!

Odvolání lze podat pouze v případě porušení práv uchazeče v průběhu zkoušek.

Pokud je uchazeč přijat na střední školu, kam nechce nebo nemůže nastoupit, musí se vzdát přijetí na střední školu. 

Přihláška do 3. kola

3. a další kolo přijímacích zkoušek slouží výhradně pro uchazeče, kteří nebyli přijati v 1. ani 2. kole, nebo se vzdali přijetí.

od 25. června - třetí a další kola již nejsou centrálně řízeny a jejich termíny a způsob konání jsou zcela na rozhodnutí škol.

Počet škol není omezen. Prioritizace se neaplikuje. Přihlášky se podávají přímo na jednotlivé školy a na každou přihlášku se vypíše pouze jedna konkrétní škola.

Uchazeč nemůže být přijat na školu v žádném kole, pokud je přijat na jiné škole a nevzdá se tam přijetí. 

 

Zdroj: Cermat

Štítky:



Trénink nanečisto

Datum konání: 6. 10. 2022

Hraje se na hřišti o rozměrech 20×40 metrů, které je rozdělené na dvě poloviny, z nichž v každé je vyznačené brankoviště vzdálené od branky 6 metrů. V brankovišti se smí pohybovat pouze brankář, který hájí branku o rozměrech 2×3 metry. Každé družstvo se většinou skládá ze 14 hráčů, přičemž hry se v jednom okamžiku účastní pouze 7 hráčů. Cílem hráčů je dopravit míč do branky protivníka. Hraje se na dva poločasy po 30 minutách (u hráčů 12–14 let věku po 25 minutách a u hráčů 8–12 let věku po 20 minutách). Brankoviště má poloměr 6 m. Každá kategorie používá určitou velikost hracího míče. Tato hra má na naší škole dlouhou tradici. Už víte?

Naši žáci už vědí. Na začátku října měli možnost stát se alespoň na chvilku házenkáři. Hráči a trenéři z TJ Sokol Nové Veselí (mezi nimi i bývalí žáci naší školy, kteří házenou hráli už za naše školní družstvo) neporušili tradici a opět zavítali mezi žáky naší školy, aby jim ukázali, jak se házená hraje. Malí sportovci si tak mohli vyzkoušet pod dohledem zkušených házenkářů nejen svoji hbitost a rychlost na překážkové dráze, ale také správnou a přesnou přihrávku, způsoby bránění, útok na branku, zkrátka ocitli se na tréninku házenkářů. Žáci sportovali se zápalem a nadšením, trenéři házené měli zase možnost oslovit možné zájemce o tento sport.


Autor: Mgr. Petra Musilová Publikováno 21. 10. 2022 13:10

Putování zas a znovu

Pravidelný a široce zaměřený vzdělávací projekt Náš kraj se letos uskutečnil ve dnech 27. a 29. září a letos cílil především na poznávání historie. Tradičně se první den nesl v duchu putování po zajímavých místech našeho regionu. Nejmenší žáci poznávali obec Nížkov a přilehlé okolí, ti starší se vypravili do Přibyslavi, Žďáru nad Sázavou nebo Polné.

Druhý den projektu žáci zaznamenávali své poznatky, předávali zkušenosti, tvořili nejrůznější výstupy, vyhodnocovali ankety, vzájemně si předčítali a učili se jeden od druhého.

Třídní kolektivy pracovaly buď samostatně pod vedením třídních učitelů, případně ve spolupráci se svými patrony z vyšších tříd. A co vlastně žáci zažili?

 

Program pro nejmladší žáčky, prvňáčky, nachystali jejich patroni – sedmáci. Trasa šipkované je provedla obcí Nížkov a zavítali také do místní kostnice. Starší žáci pak prvňákům předčítali a došlo také na kreativní ztvárnění kostlivců.

Druháčci navštívili místní zemědělské družstvo. Vyslechli výklad nejen o rostlinné i zemědělské produkci v obci a okolí. Společnost jim dělali patroni z 8. ročníku. Ti pak pro své mladší kamarády připravili naučné i zábavné pracovní listy.

Třeťáci a čtvrťáci společně vyrazili do Žďáru nad Sázavou, kde pro ně v Muzeu nové generace přichystali asi dvouhodinový program s názvem Odkud je blízko ke hvězdám. Zábavnou a netradiční formou žáci pracovali s tematikou hvězd jako symbolu Santiniho staveb.

Pátý ročník se vydal po stopách MUDr. Františka Malínského a vyzkoušeli spoustu aktivit – vymýšleli pověst, pracovali s mapou, zabývali se minulostí i plány do budoucna. Sladkou tečku za svým projektem uvařili v kuchyňce v podobě pudinku z firmy Amylon.

Šesťáci se při svém putováním vydali do Polné, která historickými zajímavosti přímo oplývá. Žáci zde navštívili židovský hřbitov, nádvoří hradu a zámku a stálou expozici Staré školy. V mezičase žáci stihli anketní šetření o čtenářství polenských obyvatel. Milým zjištěním je, že prý lidé rádi a častou čtou.

Nejstarší žáci první den putovali samostatně a to do nedaleké Přibyslavi. Navštívili expozici Hasičského muzea a kostelní vež, z níž měli celé město jako na dlani. Své poznatky v následujícím dni projektu předali zábavnou formou svým svěřencům z 3. ročníku.

 

Velké díky patří jak třídním učitelům a všem dalším zúčastněním pedagogům za realizaci projektu v jednotlivých třídách, tak především všem aktivně zapojeným a nadšeným žákům. Pevně věřím, že následující rok budeme děkovat i počasí, že se do té doby umoudří a bude k nám přívětivější než tomu bylo letos.

 


Autor: Bc. Barbora Valentová Publikováno 19. 10. 2022 8:06

Finanční gramotnost ve 2. roč.

Žáci 2. ročníku absolvovali výukový program Abeceda peněz. Nejprve absolvovali kvíz,       na otázky týkající se peněz. Poté jim byly vysvětleny  základní pojmy jako banka, bankovky, mince, příjmy, výdaje a další.   Žáci obdrželi brožurky, ve kterých budou vyplňovat další úkoly zaměřené na peníze a jejich využití. Tento program bude pokračovat ještě dalším kvízem.  Poté budou znalosti dětí vyhodnoceny a prezentovány.                                                                                                             

Žáci se zapojili do debaty o penězích a byli schopni odpovídat na otázky, které byly zaměřeny na peníze a jejich používání v praktickém životě.

 


Autor: Mgr. Miroslav Hromádka Publikováno 19. 10. 2022 8:00

Abeceda peněz

Datum konání: 7. 10. 2022

Všechny získané znalosti a vědomosti ze školních lavic by měly především sloužit k uplatnění v praktickém životě. To se týká i matematiky. Proto jsme se čtvrťáky absolvovali minikurz finanční gramotnosti. Paní Kaderková z České spořitelny pro nás připravla úvodní kvíz, který každý žák sám vyplnil na počítači. Potom k nám osobně přijela a děti seznámila s tím, co to jsou příjmy, výdaje, rozpočet přebytkový, vyrovnaný a schodkový. A hlavně, jak s penězi hospodařit, abychom se nedostali do nesnází. Sami jsme potom zhlédli výukový program o tom, s čím vším se můžeme setkat v bance.

     Dost dětí mělo o financích velmi dobrou představu. Ale vzdělávání v této oblasti není nikdy na škodu, zvláště v této době.


Autor: Mgr. Alena Šorfová Uttendorfská Publikováno 19. 10. 2022 7:12

Dravci

Datum konání: 5. 10. 2022

Žáky 1. a 2. třídy společně s mateřskou školou Nížkov dne 5. 10. navštívili zaměstnanci jihlavské ZOO, manželé Školoudovi, kteří dětem představili několik nočních i denních dravců. Program obsahoval jak krátké povídání k jednotlivým dravcům, tak ukázky letu.  Děti měly možnost vidět kroužení dravců po obloze, ale i zábavné káně Harrisovo, jménem Fanda, které se dětem procházelo po zádech.  


Autor: Mgr. Jana Peňázová Publikováno 7. 10. 2022 9:11

Ohlédnutí za dějepisnou exkurzí do Terezína očima žáků 9. ročníku

Datum konání: 22. 9. 2022

Ráno jsme se sešli ještě za tmy a po dlouhých 3 hodinách jízdy autobusem jsme dorazili do cíle, kde na nás čekala průvodkyně s hodinovou prohlídkou. Prohlídka byla naučná a zajímavá. Poté jsme si prošli pomníčky zesnulých Židů a dalších obětí z Terezínského ghetta. Z Malé pevnosti jsme se pěšky přesunuli ke krematoriu ve Velké pevnosti, kdy nás po cestě zásoboval informace pan Sládek, který zde byl na vojně. Na cestě zpět jsme se zastavili ve městě Mělník, kde jsme navštívili místo soutoku Labe a Vltavy. Po krátkém rozchodu jsme se vydali na zpáteční cestu. Výlet jsme si všichni užili.


Autor: Julie Musilová a Marta Dočekalová - 9. ročník Publikováno 27. 9. 2022 9:40

Cyklistický kurz 2022 aneb Nejsme z cukru!

Datum konání: 5. 9. 2022 - 14. 9. 2022

Jezdit na kole se v Česku naučí téměř každý už jako malé dítě. Ale co poznat všechny dopravní značky, pochopit a dodržovat všechna pravidla silničního provozu a ovládnout laickou první pomoc? To už je, panečku, výzva!

Kousek blíž ke zvládnutí všech výše zmíněných dovedností jsou naši žáci 4.–8. ročníku, kteří se ve dnech 5. a 14. září zúčastnili tradičního cyklistického kurzu. Protože se přihlásil relativně vysoký počet zájemců (47), byli žáci podle věku rozděleni do dvou skupin.

Na dopravní hřiště vyrazili na svých (správně vybavených!) jízdních kolech nejprve žáci druhého stupně. Pod dohledem zkušené paní policistky byli poučeni o bezpečnosti na silnicích, zopakovali si pravidla silničního provozu a dopravní značky. Poté nasadili helmy a trénovali orientaci v různých situacích přímo v bezpečných a kontrolovaných podmínkách dopravního hřiště. Další týden se skupinky vystřídaly, bohužel mladší skupinka musela kvůli nepřízni počasí na dopravní hřiště vyrazit autobusem.

Čtvrťáci a páťáci zahájili cyklistický kurz ve škole, kde opakovali pravidla silničního provozu, základy první pomoci a zkoušeli si různé testy z dopravní výchovy. Proběhlo také školní kolo soutěže Mladý cyklista – nejúspěšnější žáci nás budou reprezentovat 9. 5. 2023 v okresním kole ve Žďáru nad Sázavou.

Na závěr děkuji všem kolegům za pomoc s organizací v průběhu celého kurzu a smekám před skupinou účastníků z druhého stupně, protože zvládli náročnou jízdu zručnosti za deště a téměř bez problémů, bez nářků a hlavně úplně bez zranění.

 


Autor: Mgr. Jana Bruknerová Publikováno 27. 9. 2022 9:37

Hvězdy i motýli

Žáci 5. ročníku se 2. 6. zúčastnili přírodovědně a vlastivědně zaměřené exkurze do  Brna. Cílem byla návštěva Hvězdárny a planetária, nádvoří hradu Špilberk a Motýlího domu Papilonia.

Jak naše výprava probíhala, co vše jsme zažili, si přečtěte níže.


  • Ve Žďáře nad Sázavou jsme nastoupili do vlaku, který nás odvezl do Brna. Ve vlaku se mi líbily tablety. V Brně jsme nejdříve šli na tramvaj, která nás odvezla na náměstí Míru. (Matěj Něměc)

  • Poté jsme šli do planetária. Dovedli nás do místnosti a pustili nám video o hvězdách. (Matěj Václavík)

  • Z planetária jsme šli pěšky na hrad Špilberk. Prošli jsme se po hradbách a šli jsme do Motýlího domu. (Justýna Šorfová)

  • Zpět jsme jeli RegioJetem, autobus ze Žďáru nad Sázavou nám ujel, tak pro nás museli přijet rodiče. (Jiří Němec)

  • Nejvíc se mi líbilo v Papilonii. Největší zážitek je pro mě to, že jsme byli ve hvězdárně. (Bartoňová Denisa)

  • Nejlepší byl film ve hvězdárně. (Patrik Jaroš)

  • Největší zážitek byl s motýly. (Lukáš Velín)



Autor: Bc. Barbora Valentová a žáci 5. ročníku Publikováno 15. 7. 2022 10:07

Dětská práva - školní projekt

Dětská práva jsou na naší škole už tradičním projektem.

Projekt je motivován současnou společenskou situací a probíraným učivem. V oblasti výchovy přispívá k lepším vztahům mezi spolužáky a ostatními lidmi. Ve vzdělávací oblasti je přímo propojen s předměty – český jazyk a literatura, výtvarná výchova, pracovní činnosti a se vzdělávací oblastí Člověk a jeho svět.

Děti se učí diskutovat, prosazovat vhodně své názory a vysvětlovat je. Získané vědomosti a dovednosti začlenit do chování a projevů v jejich každodenním životě.

Nedílnou součástí výuky v tomto projektu je učit žáky činit uvážlivá rozhodnutí, být si vědom zodpovědnosti za svá rozhodnutí, znát svá práva a povinnosti ve škole i mimo ni, odmítat hrubé zacházení, uvědomit si povinnost postavit se fyzickému i psychickému násilí.

Celý projekt vede ve své třídě vždy třídní učitel, projekt má návaznost v rámci pěti let prvního stupně povinné školní docházky. V každém ročníku se učitel věnuje jiným tématům. Po skončení následuje vždy celkové vyhodnocení načerpaných poznatků, diskuse o jejich přínosu pro další život a uvědomění si role každého jedince ve společnosti. V projektu budeme pokračovat i v následujících letech.

 


Autor: Mgr. T. Milotová Publikováno 15. 7. 2022 10:03

Učíme se být kamarády

Ve středu 23. 2. 2022 se pro žáky 1. ročníku uskutečnil preventivní program zaměřený na rozvoj a podporu kamarádských vztahů uvnitř třídního kolektivu, dále na dodržování pravidel nejen školy ale také pravidel mezilidských vztahů směřujících k respektování druhých.

V úvodu programu žáci v komunitním kruhu pomocí „náladoměru“ ostatním sdělili své aktuální pocity. Někdo měl sluníčkový den, jiní se zase z různých důvodů neprobudili s úsměvem na rtech. Žáci zjistili, že ne vždy může být jejich kamarád zrovna nejlepší náladě, může ho něco trápit, a proto by na náladu každého ze svých spolužáků měli brát ohled.

Na začátku druhé hodiny žáky čekalo malování, které však mělo jednu podmínku- namalovat obrázek stromečku a domečku se svým spolužákem pomocí jedné tužky, které se měli oba držet. Ne pro každého to byl jednoduchý úkol domluvit se řečí těla na tom, kdo tužku povede.

Další aktivita vedla žáky k vzájemnému naslouchání a schopnosti všímat si druhých. V kruhu si žáci měnili místo podle zadaného kritéria. Bez mluvení se tak o sobě navzájem dozvěděli mnoho nových informací. Závěrečná aktivita, která na žáky čekala spočívala v tom, aby namalovali na papír svých spolužáků ze třídy jednoduchý obrázek s cílem potěšit jeden druhého. Žádný list nezůstal prázdný a každý se ke svému obrázku vracel s úsměvem na rtech. Jako upomínku na tento projekt si každý odnesl obrázek domů.

následné debatě jsme si povídali o tom, jak se žákům preventivní program líbil, a co bylo pro ně přínosné.


Autor: Mgr. T. Milotová Publikováno 15. 7. 2022 9:59